Skip to main content
Vraag

Kan ik condooms nog gebruiken?

• June 14, 2020
  • 4 reacties
  • 195 Bekeken

Hey, ik weet het ofc niet zeker maar als ik dit jaar of volgend jaar al seks heb, heb ik al condooms. Mijn ma had ze gekocht voor bio les en heb dus een pakje van 3, alleen gingen die natuurlijk niet door ivm met covid, alleen ze zijn houdbaar tot 2022. Is het handig om ze bijvoorbeeld over een jaar nog te gebruiken?

4 reacties

• June 14, 2020

als ze houdbaar tot 2022 zijn zou ik niet weten waarom je ze niet zou kunnen gebruiken

• June 14, 2020

Als je het zeker wil zijn dat het niet fout gaat kan je ze altijd nog nieuwe kopen. De datum staat er op, omdat de fabrikant na de houdsbaarheidsdatum niet meer zeker van is dat het anticonceptie middel nog werkt. Na houdsbaarheidsdatum is de kwaliteit van het rubber misschien niet meer goed of werkt het zaad doden pasta werkt niet meer.

• June 14, 2020

Hi anoniemegast43,

in principe zijn ze tot de datum die er op staat betrouwbaar, maar dan moet je ook wel 'netjes’ met de condooms omgaan. Ik bedoel als je ze altijd in je hoesje van je telefoon bewaard of los zo in je broek of jaszak dan hebben ze natuurlijk wel veel meer te lijden dan dat je ze gewoon in je bureaula bewaard.

Wij bewaren onze condooms gewoon altijd in een lade van ons nachtkastje en nieuwe voorraad legt mama altijd in een kastje waar al onze broers en zus makkelijk bij kunnen om ze te pakken. Dat kastje staat op een koele plek, toch iig niet in de zon.

En ja, bij twijfel koop je liefst nieuwe.

Veel plezier.

Groetjes,

M&M's

• June 16, 2020

Bedankt voor de reactie @M en Ms, ik heb ze idd in mijn bureaula liggen