Vraag

Kan ik bellen + Incest met mama

  • 29 October 2019
  • 9 reacties
  • 4942 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb een seksuele relatie met mijn moeder en wil hier vragen over stellen. Ik durf alleen niet te bellen omdat ik bang ben om opgepakt te worden terwijl ik het wel gewoon leuk vind en niet erg vind en ook wordt ik nergens toe gedwongen. Ik wil weten hoe ik anderen kan vertellen over dat ik een seksuele relatie heb met me moeder zonder dat de sfeer raar wordt. Ik ben zelf ook hindoestaans en mensen tolereren dat niet ik wil het bijvoorbeeld vertellen tegen mijn tante en oom.


9 reacties

Hey Anno213

 

Goed dat je van plan bent om hierover te praten. Bellen of chatten kan anoniem bij de Kindertelefoon, en voor vragen rond je thuissituatie kan je terecht bij Veilig Thuis. Op deze twee veilige plekken kan je je verhaal doen zonder beoordeeld te worden. Integendeel: je zal er nuttig advies en goede tips meekrijgen. 

 

Je zou zoals je voorstelde je tante en oom kunnen inlichten. Dat kan door middel van een gesprek, berichtje of brief. Je bekijkt maar waar je je het beste bij voelt. Eventueel kan je naar de huisarts of een vertrouwenspersoon (op school) toe. Ook die zijn er om je te helpen. Daarbij heeft de huisarts beroepsgeheim, wat inhoudt dat deze niet zomaar door mag vertellen waar je mee zit. 

 

Hoe voel je je bij de band tussen je moeder en jezelf? Ook als je zelf zou instemmen met wat er zich tussen jullie afspeelt, blijft het ongewoon om als ouder en kind een seksueel getinte relatie te hebben. Zou je eventuele bedenkingen met je moeder kunnen bespreken?

 

Groetjes

Kenshin

Reputatie 1
Badge +1

Hii,

Als eerste wil ik zeggen dat als je moeder je niet dwingt en als jij het niet erg vind dat het gewoon prima is wat anderen er ook van zeggen ik zou gewoon lekker doorgaan!

Verder zou je op dit forum natuurlijk gewoon je vragen kunnen stellen want alles is hier anoniem, je zegt ook zlef al dat het niet getolereerd word wat er gaande is (nu weet ik niet wat er bij jou gebeurd als je het toch tegen iemand zou vertellen uit je familie), ik zou het daarom juist niet vertellen tegen iemand uit je familie. De wereld lijkt wel zo rozengeur en manenschijn en iedereen zegt wel dat alles vanzelf wat goed komt maar wake up! Dit soort dingen zijn niet zomaar iets en het kan je hele leven veranderen als je het verteld tegen mensen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Good luck!

X A.

@Kenshin @Anoniemmetproblemen Mijn moeder en ik hebben een heel gewone relatie zij kookt en werkt en ik ga naar school en kom thuis maar we hebben gewoon samen een “activiteit” gevonden om te doen en dat is samen seks hebben. Zij heeft geen vriend wel al 3 of 4 keer geprobeerd en vind het fijn dat ik haar behoeftes kan bevredigen en ik vind het fijn dat ik door de juiste persoon ben ontmaagd en om de paar dagen met haar kan neuken. Zij heeft al veel ervaring wat dus betekent fijne seks voor mij.

Elk gezin volgt verschillende waarden en normen, maar door velen zou gezegd worden dat je intimiteit en dergelijke het best ontdekt met een leeftijdsgenoot. Fysiek kan seks met een ervaren iemand erg goed voelen, maar op emotioneel vlak zou het kunnen dat je vroeg of laat klem komt te zitten. 

 

Gr. Kenshin

In België en Nederland is incest zeer strafbaar omdat dit ten zeerste verboden. Je hebt culturen maar moet wel diegeen waar je in zit respecteren bv in Azië plas en poep je op straat als vb maar in Europa zijn toiletten dus ga je niet even je behoefte op straat doen.

Er zijn plaatsen waar incest kan maar die zijn hier niet. Ik heb een zeer gelovig Turkse vriendin je weet wel bidden, sjaaltje en ik ben een schandaal omdat ik transseksueel ben maar we zijn vrienden en haar tante is gehuwd met haar neef maar daar kan zoiets enkel niet zo plezant als je verkocht wordt 

Incest is niet strafbaar @Taylor 

Ook wanneer dit strafbaar zou zijn, is het van groot belang dat jij je goed voelt bij de situatie. Heb je deze inmiddels met iemand besproken?

 

Gr. Kenshin

Badge +2

Hallo Anno213 en Taylor,

 

De informatie die jullie geven klopt niet helemaal.

 

Incest in de wet

Incest is strafbaar gesteld in artikel 249 Wetboek van Strafrecht (Sr.): ontucht met misbruik van gezag/ vertrouwen. Het gaat dan om een gedeelte van de in dit artikel genoemde strafbaarstellingen:

1. Hij die ontucht pleegt met zijn minderjarig kind, stiefkind of pleegkind, (..) een aan zijn zorg, (..)toevertrouwde minderjarige (..), wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.     

   

Plegen van ontucht

Strafbaar is het plegen van ontucht. Het maakt niet uit van wie het initiatief is uitgegaan. Ook wanneer de ontucht is uitgelokt door het slachtoffer had de verdachte zich van zijn bijzondere verantwoordelijkheid bewust moeten zijn. Ook wanneer het slachtoffer heeft ingestemd met de handelingen, blijft het gedrag strafbaar

Bij ontucht gaat het om handelingen van seksuele aard die in strijd met de sociaal-ethische norm zijn. Het heeft een andere, meer geladen betekenis dan het begrip 'seksuele handelingen'. Al snel zal sprake zijn van handelingen die in strijd zijn met de sociaal-ethische norm, nu de verantwoordelijke volwassene zich terughoudend dient op te stellen ten opzichte van de afhankelijke minderjarige. Van weerloosheid van de minderjarige hoeft niet zijn gebleken.

 

Bron: https://www.zedenadvocaat.nl/incest/ 

 

Groet Roy,

De Kindertelefoon

Reputatie 3
Badge +4

Hallo Anno213 en Taylor,

 

De informatie die jullie geven klopt niet helemaal.

 

Incest in de wet

Incest is strafbaar gesteld in artikel 249 Wetboek van Strafrecht (Sr.): ontucht met misbruik van gezag/ vertrouwen. Het gaat dan om een gedeelte van de in dit artikel genoemde strafbaarstellingen:

1. Hij die ontucht pleegt met zijn minderjarig kind, stiefkind of pleegkind, (..) een aan zijn zorg, (..)toevertrouwde minderjarige (..), wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.     

   

Plegen van ontucht

Strafbaar is het plegen van ontucht. Het maakt niet uit van wie het initiatief is uitgegaan. Ook wanneer de ontucht is uitgelokt door het slachtoffer had de verdachte zich van zijn bijzondere verantwoordelijkheid bewust moeten zijn. Ook wanneer het slachtoffer heeft ingestemd met de handelingen, blijft het gedrag strafbaar

Bij ontucht gaat het om handelingen van seksuele aard die in strijd met de sociaal-ethische norm zijn. Het heeft een andere, meer geladen betekenis dan het begrip 'seksuele handelingen'. Al snel zal sprake zijn van handelingen die in strijd zijn met de sociaal-ethische norm, nu de verantwoordelijke volwassene zich terughoudend dient op te stellen ten opzichte van de afhankelijke minderjarige. Van weerloosheid van de minderjarige hoeft niet zijn gebleken.

 

Bron: https://www.zedenadvocaat.nl/incest/ 

 

Groet Roy,

De Kindertelefoon

 

Ik moet zelf nog een halfjaartje wachten dan heb ik sexueel gezien de leeftijd en mag ik lekker met mijn beide moeders naar bed en mee doen wat wij alle drie ambiëren 

Reageer