Skip to main content
Vraag

jezelf masturberen

• July 23, 2020
  • 1 reactie
  • 397 Bekeken

Zelf doe ik niet zo veel aan masturberen, als je over je clitoris wil wrijven, is het dan de bedoeling dat je je schaamlippen aan de kant houdt of doe je het gewoon over je schaamlippen heen?

Alvast bedankt!

Heb jij tips om jezelf te masturberen? Ze zijn altijd welkom!

1 reactie

• July 23, 2020

Je hebt nog niet zoveel ervaring zeg je. Het beste wat je dan kan doen, is zelf op onderzoek gaan en uitvinden wat jij prettig vindt. Er zijn geen regels voor masturberen, doe gewoon wat je zelf lekker vindt.

De clitoris zit aan de bovenkant van de vulva. Of deze bedekt is door schaamlippen is bij iedereen weer verschillend. De clitoris is sws nog bedekt met de clitoriskap om overstimulatie te voorkomen.

Als jij, met de schaamlippen op hun plaats, je clit kan stimuleren, zie ik geen noodzaak om die aan de kant te doen (tenzij je ook wil vingeren natuurlijk).

Ik zou echt zelf op onderzoek gaan. Zo leer jij jou lichaam goed kennen en weet je straks wat jij fijn vindt. Proberen, proberen, proberen. Als het goed voelt, onthouden! Als het je niks doet of niet prettig voelt, weet je dat ook weer en doe je het waarschijnlijk niet meer.

Groetjess