Vraag

Is mijn vriendin zwanger? (please help me!!!)

  • 14 April 2020
  • 10 reacties
  • 1180 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

 

Een maandje geleden hebben mijn vriendin en ik droog geneukt en na een tijdje heb ik mijn lul uit m'n broek gedaan en ben ik klaargekomen, terwijl ze op me zat, op de achterkant van haar sportlegging. Er was daardoor een vlek met sperma op die sportlegging gekomen tussen haar kontgat en vagina. Nu is ze al iets van 10 dagen over tijd en ik ben bang dat ze zwanger is. Is dat überhaupt mogelijk door die vlek? Ze heeft wel een onregelmatige cyclus en is tussendoor ook ziek geweest.

 

Please help me… Bestaat er een kans of is het eigenlijk onmogelijk?


10 reacties

Beste JSD

Ik weet zelf niet of dit kan maar als je het zeker wilt weten laat je vriendin een zwangerschap s test doen. En zo ja en jullie willen het beide niet . Bespreek met huis arts . Of morning after pil . 

 

Heb trouwens nog een vraag je hoe oud ben je en je vriendin.  (Deze vraag is niet verplicht)

 

En trouwens  die onregelmatige cyclus kan ook iets anders zijn . Ik hoop dat dit je helpt

 

Hoi

 

Zoals Gebruiker c voorstelde, doen jullie best voor de zekerheid een zwangerschapstest. Deze kan je in de winkel halen, of online bestellen. Voor een resultaat dat 100% zekerheid biedt kunnen jullie terecht bij de huisarts. Moest de uitkomst positief blijken te zijn, kan de huisarts jullie meteen ondersteunen bij het maken van bepaalde keuzes. 

 

Gr. Kenshin

Zelf lijkt het mij erg onwaarschijnlijk.
Zaadcellen doen het niet echt super goed buiten het lichaam, vandaar dat hele seks gebeuren waarbij de zaadcellen in de buurt van de baarmoeder vrij moeten komen.

Natuurlijk is dit niet bepaald een risico dat je wilt nemen, hoe klein de kans ook is.
Zwangerschap, ongeacht de uitkomst en welke keuzes jullie nemen, is niet bepaald leuk.

Ik sluit mij hierbij ook aan bij de rest: een zwangerschapstest kan op dit moment als enige zekerheid bieden, tenzij ze natuurlijk weer ongesteld wordt.
Een onregelmatige cyclus is natuurlijk niet ongehoord, maar daar wil je niet op gokken.

 

Voor de toekomst kan het aantrekkelijk zijn om een of meerdere vormen van anticonceptie te gebruiken.
Af een toe een beetje gezeik, maar het scheelt wel deze zorgen.
Bespreek de opties eens met je partner, nadat dit opgelost is, en kijk wat het beste werkt voor jullie.

Bedankt voor jullie reacties. Het is momenteel niet echt mogelijk om een zwangerschapstest te kopen, maar is de kans eigenlijk niet gewoon onmógelijk? 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo JSD,

 

voor een zwangerschap moet een zaadcel echt bij haar vagina naar binnen gaan. In dit geval is de kans op zwangerschap dus echt heel erg klein.

Maar zoals hierboven al gezegd, als je het echt 100% zeker wil weten dan kan je het beste een zwangerschapstest doen. Die kan je gewoon kopen bij drogisten en apotheken en deze zijn vrijwel allemaal geopend, ook tijdens de corona-maatregelen.

 

Met vriendelijke groetjes,

Marieke

De Kindertelefoon

Hi JSD,

 

anderen hebben hierboven ook al aangeraden om een zwangerschapstest te doen en daar ben ik het mee eens en ik zal uitleggen waarom.

Het is idd onwaarschijnlijk dat ze zwanger is, zoals o.a @MensPersoon en @Marieke al zeiden, maar onwaarschijnlijk is niet hetzelfde als onmogelijk.

Het is hetzelfde als bij een loterij, daar is de kans op de jackpot winnen ook heel klein, dus het is onwaarschijnlijk dat je hem wint. Gelukkig is het niet onmogelijk.

De kans dat je vriendin zwanger is door wat je hebt beschreven is ook heel klein, dus onwaarschijnlijk. Maar jammer genoeg niet onmogelijk.

Bij de loterij spring je een gat in de lucht als het raak is en als het bij jullie raak zou zijn, dan zit je daar niet echt op te wachten, denk ik. Een uitslag is altijd spannend.

Om die spanning zoveel mogelijk te verkleinen, kun je een zwangerschapstest doen. Hoe dat werkt kun je hieronder lezen op de site van sense.info:

https://sense.info/nl/zwanger/zwanger-niet

- begin quote

Heb je meer dan 5 dagen geleden onveilige seks gehad? En wil je checken of je wel of niet zwanger bent? Hier lees je hoe het werkt.

1. Wacht eerst of je ongesteld wordt
Wacht tot de datum waarop je normaal gesproken ongesteld zou worden. Waarom? Omdat er voor die tijd nog niet genoeg zwangerschapshormonen in je lichaam zitten om een zwangerschapstest te doen.

  • Word je gewoon ongesteld? Dan ben je niet zwanger.
  • Word je niet ongesteld? Ben je dus ‘overtijd’? Dan ben je misschien zwanger. Doe in dat geval een zwangerschapstest.

Let op! Als je zwanger bent, verlies je soms ook een heel klein beetje bloed. Verlies je dus een heel klein beetje bloed, maar weet je niet zeker of je ongesteld bent? Doe dan voor de zekerheid een zwangerschapstest.

2. Doe een zwangerschapstest
Een zwangerschapstest kun je doen vanaf de eerste dag dat je ongesteld had moeten worden. Dus vanaf de eerste dag dat je overtijd bent.  Er zijn verschillende manieren om een test te doen:

  • Een zwangerschapstest kun je kopen bij de apotheek of drogist. De test kun je makkelijk zelf uitvoeren. Je houdt een teststrip enkele seconden in de urine(straal), het liefst in ochtendurine. Na enkele minuten is het testresultaat zichtbaar. Lees eerst de bijsluiter. Dan weet je zeker dat je de verschillende stappen in de juiste volgorde uitvoert.
  • Een gratis zwangerschapstest kun je laten uitvoeren bij je huisarts of een Sense-spreekuur. Wees niet bang dat de huisarts meteen je ouders zal inlichten. Iedere huisarts heeft namelijk zwijgplicht en mag pas iets zeggen tegen je ouders als jij dat wilt.
    Let op: soms staat de test wel op de rekening voor de verzekering.
  • Een test kopen via internet. Google op zwangerschapstest en je krijgt voldoende resultaten.

Uitslag

  • Is de test positief? Dan ben je zwanger.
  • Is de test negatief? Waarschijnlijk ben je niet zwanger, maar dat is niet helemaal zeker. In het begin is soms nog niet goed in je urine te zien of je zwanger bent. Het is verstandig om na een paar dagen nog een test te doen. 

- einde quote

 

Op de site van sense.info kun je ook info vinden over hoe een morning-afterpil werkt (effectief tot maxiaal 5 dagen na onveilige seks), hoe je zwangerschap kunt voorkomen en nog veel meer.

 

Groetjes,

M&M's

Hi JSD,

 

anderen hebben hierboven ook al aangeraden om een zwangerschapstest te doen en daar ben ik het mee eens en ik zal uitleggen waarom.

Het is idd onwaarschijnlijk dat ze zwanger is, zoals o.a @MensPersoon en @Marieke al zeiden, maar onwaarschijnlijk is niet hetzelfde als onmogelijk.

Het is hetzelfde als bij een loterij, daar is de kans op de jackpot winnen ook heel klein, dus het is onwaarschijnlijk dat je hem wint. Gelukkig is het niet onmogelijk.

De kans dat je vriendin zwanger is door wat je hebt beschreven is ook heel klein, dus onwaarschijnlijk. Maar jammer genoeg niet onmogelijk.

Bij de loterij spring je een gat in de lucht als het raak is en als het bij jullie raak zou zijn, dan zit je daar niet echt op te wachten, denk ik. Een uitslag is altijd spannend.

Om die spanning zoveel mogelijk te verkleinen, kun je een zwangerschapstest doen. Hoe dat werkt kun je hieronder lezen op de site van sense.info:

https://sense.info/nl/zwanger/zwanger-niet

- begin quote

Heb je meer dan 5 dagen geleden onveilige seks gehad? En wil je checken of je wel of niet zwanger bent? Hier lees je hoe het werkt.

1. Wacht eerst of je ongesteld wordt
Wacht tot de datum waarop je normaal gesproken ongesteld zou worden. Waarom? Omdat er voor die tijd nog niet genoeg zwangerschapshormonen in je lichaam zitten om een zwangerschapstest te doen.

  • Word je gewoon ongesteld? Dan ben je niet zwanger.
  • Word je niet ongesteld? Ben je dus ‘overtijd’? Dan ben je misschien zwanger. Doe in dat geval een zwangerschapstest.

Let op! Als je zwanger bent, verlies je soms ook een heel klein beetje bloed. Verlies je dus een heel klein beetje bloed, maar weet je niet zeker of je ongesteld bent? Doe dan voor de zekerheid een zwangerschapstest.

2. Doe een zwangerschapstest
Een zwangerschapstest kun je doen vanaf de eerste dag dat je ongesteld had moeten worden. Dus vanaf de eerste dag dat je overtijd bent.  Er zijn verschillende manieren om een test te doen:

  • Een zwangerschapstest kun je kopen bij de apotheek of drogist. De test kun je makkelijk zelf uitvoeren. Je houdt een teststrip enkele seconden in de urine(straal), het liefst in ochtendurine. Na enkele minuten is het testresultaat zichtbaar. Lees eerst de bijsluiter. Dan weet je zeker dat je de verschillende stappen in de juiste volgorde uitvoert.
  • Een gratis zwangerschapstest kun je laten uitvoeren bij je huisarts of een Sense-spreekuur. Wees niet bang dat de huisarts meteen je ouders zal inlichten. Iedere huisarts heeft namelijk zwijgplicht en mag pas iets zeggen tegen je ouders als jij dat wilt.
    Let op: soms staat de test wel op de rekening voor de verzekering.
  • Een test kopen via internet. Google op zwangerschapstest en je krijgt voldoende resultaten.

Uitslag

  • Is de test positief? Dan ben je zwanger.
  • Is de test negatief? Waarschijnlijk ben je niet zwanger, maar dat is niet helemaal zeker. In het begin is soms nog niet goed in je urine te zien of je zwanger bent. Het is verstandig om na een paar dagen nog een test te doen. 

- einde quote

 

Op de site van sense.info kun je ook info vinden over hoe een morning-afterpil werkt (effectief tot maxiaal 5 dagen na onveilige seks), hoe je zwangerschap kunt voorkomen en nog veel meer.

 

Groetjes,

M&M's

 

 

BETER KAN JE HET NIET UITLEGGEN . WAT @M en Ms AL ZEGT . DE KANS IS KLEIN MAAR ER IS EEN KANS. 

Bedankt iedereen voor zijn/haar/de hulp! :) Mijn vriendin is zojuist ongesteld geworden, dus het is he-le-maal opgelost! Bedankt iedereen! <3

@JSD 

Het is voor jou en je vriendin wel schrikken en opluchting.  Fijn te horen Dat Het is opgelost en nog een fijne dag nog

 

Hi JSD,

goed om te lezen dat ze niet zwanger is, nu ze haar menstruatie heeft gekregen.

Dat is iig een zorg minder.

 

Wat ik me nu nog wel af vraag en dat is in het algemeen, want ik ga er vanuit dat jullie de volgende keer wel 2 x gaan nadenken over wat wel of niet een risico is, of anderen die dit topic lezen en plannen in de richting van seks hebben hun gedrag ook aanpassen.

 

Daarom hierbij nog een linkje naar de site van sense.info. Via de link kun je meer informatie vinden over het voorkomen van zwangerschap:

https://sense.info/nl/zwanger/niet-zwanger-worden

 

Op de site staat veel betrouwbare info over van alles en nog en zo hebben ze bijvoorbeeld ook een keuze hulp voor anticonceptie:

https://sense.info/nl/condoom-pil-en-meer/welk-anticonceptiemiddel-kies-jij

 en wat je kunt doen als het toch 'mis’ is gegaan:

https://sense.info/nl/zwanger/onveilig-gevreeën-neem-actie

en

https://sense.info/nl/zwanger/morning-afterpil

 

Tot zover.

 

Groetjes,

M&M's

Reageer