Vraag

Is iemand pijpen of beffen echt zo gevaarlijk ?

  • 12 November 2019
  • 8 reacties
  • 5372 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi
Is iemand pijpen of beffen echt zo gevaarlijk ? Hoorde dat je van jongen pijpen of een meisjes beffen , je keelkanker zou kunnen krijgen . Ik vroeg me af of het waar is ?


8 reacties

Hey Timotje

 

Van de relatie tussen orale seks en keelkanker heb ik nog nooit gehoord, maar wel zijn er enkele goede redenen om bescherming te gebruiken. Daar zou je hier meer over kunnen lezen. Kortom lijkt het me verstandig om voor een condoom te zorgen, en orale seks te vermijden wanneer je merkt dat een partner uitslag heeft. 

 

Groetjes

Kenshin

Het kan dat je er keelkanker van krijgt. Maar van ademen kun je ook kanker krijgen, en van door de zon lopen ook. Als je 1 ding kunt noemen waar je gegarandeerd geen kanker van krijgt vind ik het knap. 

 

Oja, en leven is dodelijk. Ik ken niemand die leven heeft overleefd. Maak je niet te druk om wat je kunt krijgen of wat er kan gebeuren. Leef gezond en heb lol. Daar heb je met geluk nog maar zo'n 70 tot 80 jaar voor, en dat is echt niet heel lang😉

Geen kanker al is orale seks niet echt zonder risico.

Stel het meisje is ziek heeft continu koorts omdat ze een verkoudheid heeft en er is seks meestal krijg je door koorts een gebarsten lip wat een infectie kan doorgeven op het geslachtsdeel dat herpes genoemd wordt niet zo ernstig omdat dit over gaat maar wel irritant omwille de jeuk.

Chlamydia wat een schimmelinfectie is kan ook de mond infecteren.

Let wel op want het is 50/50 dat de kans er is dat 1 van de 2 een soa virus draagt wat meestal pas na seks opgemerkt wordt. 

Kanker onstaat door een verstoring in de celdeling wat door orale seks onmogelijk is ook door geslachtsgemeenschap onmogelijk te krijgen. 

Kanker wordt bv gecreëerd door te roken want je trekt schadelijke stoffen binnen die in het bloed gaan hierdoor is een roker dus nooit een bloeddonor. Je hebt witte bloedcellen en rode ook bloedplaatjes maar door te roken verzwakken de witte bloedcellen die tegen ziektes vechten en dus verhoogd de kans dat er kanker vormt.

Maak je dus niet gerust want seksueel kun je geen kanker krijgen en denk dat het een smoes is om je schrik te geven seks te hebben omdat je jong bent en veel pas willen dat er seks is op de leeftijd van 18 of liefst nog ouder bij serieuze relatie. 

Laat je niet afschrikken door dit en ben jij + jou lief er klaar voor ga ervoor maar veilig wat je best doet kan gênant lijken maar is het niet dat is praat eens over de eventuele gevolgen met een arts deze is ook jong geweest en zal je met alle plezier advies geven hoe je risico's zo laag mogelijk maakt. 

Ik ben een transseksueel meisje en heb een vriendin tot op een dag ik bij de dokter zat en ze de slappe lach kreeg. Ik zei ik heb een vriendin en mooi meisje de dokter zei tegen mij je wilt vrijen doe een condoom om ik tegen haar ik ben wel een meisje met een penis waarop ze zei Taylor meid je bent als jongen geboren dus jij kan nu nog een meisje zwanger maken. Ik werd rood en ze zag dat ik me schaamte maar ze zei kijk meisje ik ben ook 15 geweest en de verlangen naar seks groeide maar seks is geen spel en een 30 minuutjes praten leerde mij op wat ik moest letten maar weet seks is geen schande.

Een arts heeft een medisch geheim dus wees niet bang dat die gaat zeggen van ey die is .. en vrijt al, dat mag niet en zoals ik zei ze zijn zelf jong geweest dus ze weten hoe onzeker je bent en helpen dus graag 

Kanker is niet besmettelijk 

Geen kanker al is orale seks niet echt zonder risico.

Stel het meisje is ziek heeft continu koorts omdat ze een verkoudheid heeft en er is seks meestal krijg je door koorts een gebarsten lip wat een infectie kan doorgeven op het geslachtsdeel dat herpes genoemd wordt niet zo ernstig omdat dit over gaat maar wel irritant omwille de jeuk.

Chlamydia wat een schimmelinfectie is kan ook de mond infecteren.

Let wel op want het is 50/50 dat de kans er is dat 1 van de 2 een soa virus draagt wat meestal pas na seks opgemerkt wordt. 

Kanker onstaat door een verstoring in de celdeling wat door orale seks onmogelijk is ook door geslachtsgemeenschap onmogelijk te krijgen. 

Kanker wordt bv gecreëerd door te roken want je trekt schadelijke stoffen binnen die in het bloed gaan hierdoor is een roker dus nooit een bloeddonor. Je hebt witte bloedcellen en rode ook bloedplaatjes maar door te roken verzwakken de witte bloedcellen die tegen ziektes vechten en dus verhoogd de kans dat er kanker vormt.

Maak je dus niet gerust want seksueel kun je geen kanker krijgen en denk dat het een smoes is om je schrik te geven seks te hebben omdat je jong bent en veel pas willen dat er seks is op de leeftijd van 18 of liefst nog ouder bij serieuze relatie. 

Laat je niet afschrikken door dit en ben jij + jou lief er klaar voor ga ervoor maar veilig wat je best doet kan gênant lijken maar is het niet dat is praat eens over de eventuele gevolgen met een arts deze is ook jong geweest en zal je met alle plezier advies geven hoe je risico's zo laag mogelijk maakt. 

Ik ben een transseksueel meisje en heb een vriendin tot op een dag ik bij de dokter zat en ze de slappe lach kreeg. Ik zei ik heb een vriendin en mooi meisje de dokter zei tegen mij je wilt vrijen doe een condoom om ik tegen haar ik ben wel een meisje met een penis waarop ze zei Taylor meid je bent als jongen geboren dus jij kan nu nog een meisje zwanger maken. Ik werd rood en ze zag dat ik me schaamte maar ze zei kijk meisje ik ben ook 15 geweest en de verlangen naar seks groeide maar seks is geen spel en een 30 minuutjes praten leerde mij op wat ik moest letten maar weet seks is geen schande.

Een arts heeft een medisch geheim dus wees niet bang dat die gaat zeggen van ey die is .. en vrijt al, dat mag niet en zoals ik zei ze zijn zelf jong geweest dus ze weten hoe onzeker je bent en helpen dus graag 

Je kunt er indirect wel kanker van krijgen. Je kunt soas krijgen, wat ziektes zijn. En door ziektes ben je vatbaarder voor dingen zoals kanker

Zoals ik al zei 

Besmetting met deze HPV-variant, die gelinkt wordt aan mond- en keelkanker, komt vaker voor naarmate mensen meer orale-sekspartners hebben en wanneer ze roken. De dragers van dit virus ontwikkelen niet allemaal kanker: het risico blijft zeer klein.

Meerdere partners en roker dus niet van normale orale seks met 1 partner 

Er is mogelijk een link, maar dit is overduidelijk niet de belangrijkste oorzaak.
Hier, bijvoorbeeld, wordt al commentaar gegeven dat alcoholgebruik en roken grotere risicofactoren zijn.
Een infectie veroorzaakt door HPV, wat al genoemd was, kan hier zorgen voor de vorming van een tumor.
Dit zou je dus kunnen voorkomen door monogaam te leven en jou en je partner te laten testen op SOA's, of je moet altijd condooms gebruiken.

 

Een klein detail dat ik ook wil adresseren:
Chlamydia is geen schimmmelinfectie.
De SOA wordt veroorzaakt door/is de bacterie “Chlamydia trachomatis”.
Je krijgt dus een bacteriële infectie, wat niet bepaald goed is, maar het is wel zo handig om dit te weten voor je bio toets.

De meest vastgestelde soa is veruit chlamydia, en dat vooral bij jonge heterovrouwen en -mannen en homomannen. Ook herpes en genitale wratten (HPV) komen vaak voor bij hetero's. Syfilis en gonorroe worden dan weer het meest vastgesteld bij homo's, en gonorroe ook frequent onder heteromannen en -vrouwen.

Reageer