Skip to main content

Tijdens de lockdown had ik een tijdje een soort van relatie met een jongen. Dit liep uiteindelijk stuk. Nu kwam ik er laatst achter dat hij ‘weer’ hetero is. Is dit waarschijnlijk, of is hij terug de kast in? Want alleen ik wist het. Ik twijfel doordat zijn klas erg homofoob is en ik dit dus wel zou snappen.

Als hij alleen voor jou uit de kast is/was, is het toch niet raar als jij hoort dat hij hetero is? Anderen denken dit waarschijnlijk als hij niet uit de kast is. 
Geef hem vooral de tijd om het op zijn eigen tempo te doen en ga hem niet uit de kast trekken.

Sorry, ik bedoelde dat hij dat tegen mij zei.

Daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor :)

Misschien weet hij zelf ook nog niet goed wat hij voelt. Het kan zijn dat hij het zelf nog aan het ontdekken is. Misschien us hij nu wel verliefd op een meisje en denkt hij daarom dat hij hetero is. Het kan dan zijn dan hij bijvoorbeeld bi of pan is. Geef hem dan in ieder geval  de tijd om dit voor zichzelf te ontdekken.

Het kan ook zijn dat hij het echt geheim wil houden en op deze manier probeert te voorkomen dat iemand via jou te weten komt dat hij op jongens valt. Ik zou het als ik jou was in ieder geval niet doorvertellen, dat zou niet zo aardig zijn. 
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik vertel het niet door hoor haha! Thx voor je reacties!

Vindt het moeilijk te zeggen, vooral omdat iedereens seksualiteit hun eigen zaak is en iedereen er ook anders mee omgaat. Verder helpt een "soort van relatie" niet echt mee, dat bestaat namelijk niet. Je hebt of een relatie, als in vriendje/vriendje, of je hebt gewoon met elkaar gepraat en gezellig gedaan maar daar bleef het bij. Daar zit ook een verschil in voor je seksualiteit dus vandaar. 

Mijn conclusie, los van dat het jou niet echt boeit, kan het zijn dat hij gay is en nog in de kast zit, dat hij gewoon geïnteresseerd is in het idee beetje proberen en rondkijken enzo, of dat jouw idee van die relatie gewoon niet klopt en hij oprecht gewoon helemaal hetero is. 

Reageer