Vraag

Is het normaal om "het" en dergelijke nog helemaal niet te willen als 16 jarige?

  • 6 March 2019
  • 3 reacties
  • 120 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben zestien en heb totaal geen behoefte aan seks, zoenen, relaties en dergelijke. Het lijkt me gewoon allemaal helemaal niks. Ik heb een paar keer geprobeerd te masturberen maar het doet me niks. Ben ik een late bloeier of ben ik nu echt té laat? Ik heb het woord aseksueel wel eens horen vallen maar ik vraag me af of ik daar dan weer niet te jong voor ben om het zeker te weten. Zijn er meer mensen die hetzelfde hadden, en zo ja, hoe is het nu?

3 reacties

hoi

Ik ben zestien en heb totaal geen behoefte aan seks, zoenen, relaties en dergelijke. Het lijkt me gewoon allemaal helemaal niks.

Ik ben 17 en heb er ook geen zin in.

Ben ik een late bloeier of ben ik nu echt té laat?

Ik denk het niet. mijn zus en mijn moeder hadden allebei pas er behoefte aan toen ze verlieft werden. mijn zus was tot 21 en mijn moeder pas op haar 25ste. dus het zou zo kunnen zijn dat het later komt.

Ik heb het woord aseksueel wel eens horen vallen maar ik vraag me af of ik daar dan weer niet te jong voor ben om het zeker te weten.

je hoeft niet perse alles en stempel/stickertje te geven. je bent gewoon hoe je bent. en dat is gewoon prima
Zijn er meer mensen die hetzelfde hadden, en zo ja, hoe is het nu?

ja ik! het komt gewoon wanneer het komt en als het niet komt is het ook prima

groetjes
bella
Hoi

Hoewel veel jongeren rond de puberteit seksuele interesse krijgen, is het helemaal ok als je dit niet hebt. Er zijn wel meer jongeren die hier geen grote behoefte aan hebben. Daarbij is het helemaal geen vereiste om seksuele verlangens te hebben. Als je deze niet voelt, hoef je ze ook niet te forceren.

Groetjes
Kenshin
Badge +5
Lijkt mij vrij normaal:

De een heeft die behoefte gewoon eerder dan een ander. Ik was vrij vroeg, jij zit denk ik een beetje in het midden en boven de 20 ben je vrij laat. Volgens mij.

Reageer