Vraag

Is het nodig om uit de kast komen??

  • 17 November 2019
  • 8 reacties
  • 153 Bekeken

Badge

Ik ben een meisje van 13.

En ik ben queer sexueel. Ik weet het 100% zeker, maar ik heb geen idee of ik hiervoor uit de kast moet komen of niet aangezien ik het zelf niet heel heftig ofzo vind en ik weet dus niet of het nodig is om uit de kast te komen hiervoor. (Queer sexueel is dus dat je niet aan hokjes doet en dus doet wat jij wilt.) zelf heb ik niet per se meer aantrekking tot man of vrouw omdat ik vind dat man en vrouw gelijk zijn en ik haat het dat er onderscheid wordt gemaakt tussen mannen, vrouwen, lesbisch, homo, transgender, pansexueel, a sexueel... . Idc ik val gewoon op mensen en wat voor sexualiteit daar bij hoor boeit me niks, want iedereen is een mens en dat is het enige waar ik me betrokken tot voel. Ik haat de woorden lesbisch homo etc ook heel erg omdat ik gewoon vind dat iedereen een mens is en daar horen geen hokjes bij.

Maar mijn vraag dus: moet ik hiervoor uit de kast komen. Want ik durf het wel, maar ik weet niet of het nodig is en ik wil niet aandacht trekken ofzo. Plz help me xx


8 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hi,

 

wat wil je precies doen?

ik volg je niet helemaal…

 

zoals je het nu beschrijft valt er weinig uit de kast te komen

Badge

Ik vraag me af of het nodig is om de kast te komen voor queer sexualiteit. (lgtbQ)

Reputatie 5
Badge +3

Ik vraag me af of het nodig is om uit de kast te komen voor queer sexualiteit. (lgtbQ) 

Euhm als je er zelf egt heel erg mee zit....

Queer is de mooiere benaming voor een travestiet of allen die niet cisgender zijn zoals transgenders maar vaak wordt queer ook eens gebruikt voor mensen die niet hetero zijn.

Je moet niet per se omdat het jou keuze blijft maar wel voor een deel goed omdat mensen dan weten dat jij niet per se een hetero bent. Voel je je niet goed hierbij moet jij het beste zelf besluiten om het al dan niet te vertellen want niet iedereen is zo zelfzeker dat iedereen het mag weten maar heb je hierbij geen probleem kan je het vertellen omdat je dan misschien wel eens met hetzelfde soort mensen in kontakt kan komen en zo ervaringen uitwisselen maar dit is natuurlijk aan jou om te beslissen 

 

Badge

 

De term queer wordt sinds enkele jaren gebruikt door mensen die hun seksuele voorkeur liever niet in een hokje plaatsen. Iemand die queer is wil zich dus liever niet identificeren als lesbisch, hetero, biseksueel of panseksueel. En daarom gebruikt hij of zij de term queer. Wat betekent queer dan voor hem of haar? De definitie of betekenis van queer kan alleen die persoon zelf eigenlijk invullen.

Ik wil dit niet per se dat ik niet hetro ben, maar meer omdat ik tegen hokjes ben eigenlijk. 

 

Reputatie 5
Badge +3

Ik wil dit niet per se dat ik niet hetro ben, maar meer omdat ik tegen hokjes ben eigenlijk. 

 

Dan is het geen uit de kast komen maar meer dat je tegen de mening van anderen bent…

 

Hokjes zijn er zodat mensen kunnen stoppen met nadenken.

Want Hans-is-homo, dus hij zit in het homo-hokje, dus klaar.

Lekker duidelijk. Daar houden mensen van.

Jij vindt van niet, en ik ben het met je eens.  Maar het is mij helemaal onduidelijk uit welke ‘kast’ jij wilt komen en wat je daarmee wilt bereiken. 

Prima, kom maar uit die ‘kast’ en doe je bekentenis.  Mensen zullen begripvol knikken en beamen dat ze het allemaal met je eens zijn. 

En aan het eind van het liedje willen ze gewoon weten: “Oh ja, Hans is homo want hij gaat met een jongen”.

 

Mensen zijn gewoon niet zo veel met jou bezig en des te meer met zichzelf.  Dat is ook precies de reden dat ze iedereen in een hokje willen plaatsen, want dan kunnen ze weer over zichzelf denken. 

En gelukkig is dat ook de reden dat jij jezelf vooral niet druk moet maken of je wel terechtkomt in het hokje-van-mensen-die-mensen-niet-in-hokjes-plaatsen:  Doe gewoon iets, leef je leven, paar met een partner, vrij met een vriend (of een vriendin), doe je ding.
Uiteindelijk zal blijken dat mensen echt geen tijd vrijmaken in hun agenda om jou te doorgronden - en dat is zowel onluisterend als bevrijdend.

 

Samenvatting: Je maakt het veel te belangrijk.

 

 

Heyo,

Ik beantwoord even je titel vraag; "Is het nodig om uit de kast te komen?". Nee dat is niet nodig. Waarom zou je dat doen? Ik heb dat altijd al raar geworden, waarom zou je als je op hetzelfde geslacht valt dat perse anders bekent moeten maken dan als je hetero bent. Er is niks bijzonders daar aan. Ik ga toch ook niet tegen iedereen zeggen Heey mensen ik val op meisjes. Wauw. No one cares. Mensen komen daar vanzelf wel achter. Mensen zien dat zelf wel. Ook je vrienden en familie. Waarom zou je dat extra bekent moeten maken?


Op je topic vraag is precies hetzelfde. Waarom zou je dat bekent moeten maken? Mensen zien dat zelf wel. Waarom zou het iets moeten uitmaken of je nou homo, lesbisch, transie, bi, of queer bent. Doe lekker wat je wilt.

 

See ya! 

Spookyzx. 

Reageer