Is het echt waar?

  • 1 October 2020
  • 10 reacties
  • 602 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3

Hier in dit forum praten mensen heel makkelijk over seks vingeren, pijpen enz maar is dat allemaal normaal om te doen als je 12 jr bent?


10 reacties

Hey Geennaam5,

Dat vind ik een hele goede vraag!

Zelf vind ik dat er heeel veel op dit forum over dit gepraat wordt en ik geloof echt niet alle verhalen.

Ik denk dat als je rond leeftijd van rond de 11/12/13 bent, je meer interesse krijgt in je eigen lichaam en wat je fijn vind. Dan ga je soort van op onderzoek uit en ontdek je allemaal dingetjes. Daar heb je natuurlijk vragen bij of je wilt weten hoe anderen het doen.

Misschien durven mensen hier makkelijker over seks te praten omdat het anoniem is en veel mensen doen het. Dan is het makkelijk om er zelf ook over te praten.

Ik vind dat als je 12 bent je echt nog veel te jong bent voor seks, je moet eerst nog jezelf beter leren kennen en ontdekken en niet alleen op seksueel vlak. Ik denk niet dat je gezond is als je dan al seks hebt, want tijdens en na de seks gebeurt er natuurlijk van alles in je lichaam rondom hormonen en processen enzo.

Vingeren of masturberen ofzo vind ik wel kunnen, maar dan niet te vaak en ik denk dat naarmate je ouder wordt daarin je behoefte ook verandert.

Dus zelf vind ik het niet echt normaal, nee. En ik denk ook zeker niet dat alle verhalen waar zijn, al is dat natuurlijk lastig te zeggen omdat je die persoon totaal niet kent.

Ik hoop dat dit een beetje een antwoord is.

Xx Simply Me

Heyy

Dat erover gepraat wordt is heel normaal. Pubers zitten met hopen vragen, en die moeten gesteld worden natuurlijk.

Zelf vind ik ook dat 12 te jong is voor seks, is bij iedereen anders weetje, zo is dat nu eenmaal in puberteit.

Groetjs

Hallo Geennaam5 :)

12 is niet te jong voor seks. Het is alleen niet de gemiddelde leeftijd. Veel mensen praten hier op dit forum over seks, etc. Maar 50% van de seksverhalen is sws fake.

-TheMightySlayer <3

Reputatie 2
Badge +3

Hey @TheMightySlayer  ik geloof inderdaad dat 50% van de verhalen fake is :)

Het is helemaal niet raar, je bent 12 komt de puberteit in en wordt nieuwsgierig naar je lichaam en seks. En ja ook een gedeelte van de topics is fake

Badge

het is normaal op  jou leeftijd, ik was 11 toen ik voor de eerste keer seks had

Reputatie 2
Badge +3

@hanskazanvetindepan 

Sirieus??? dat is mesch een beetje jong maar ik zal mij er verder niet mee bemoeien :)

 

Gr geennaam5

@hanskazanvetindepan  dat is onzin de gemiddelde leeftijd om voor de eerste seks te hebben (ontmaagd worden) in Nederland is bijna 19 jaar oud.

Laten we vooral geen bronnen gebruiken voor onze claims, want dat maakt ze echt overtuigend.
Je zou dingen zoals dit NOS artikel gebruiken, maar je moet wel goed letten op de woorden die ze gebruiken.
Er wordt daar immers niet over een gemiddelde gesproken.

Hee,

Naar mijn idee is het niet echt normaal om seks te hebben op je twaalfde. Wel is het normaal dat je rond die leeftijd nieuwsgierig wordt naar je eigen lichaam. Je moet trouwens ook niet alles geloven wat er op dit forum staat hoor. Sommige mensen nemen dit niet zo serieus naar mijn idee. 

Reageer