Vraag

ik zie witte puntjes op mijn piemel, wat moet ik doen!

  • 19 November 2018
  • 8 reacties
  • 20149 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik fap al.. toen ik 10 was, nu ben ik 13 maar ik heb al een jaar ofzo witte puntjes op mijn piemel (Alleen als ik mijn huid naar onder doe 'de fap beweging dus'.) heb ik dat. Ik heb wat op het internet gekeken, daar staat dat het SMEGMA is maar hoe kom je er van af en wat doet het met je?!

8 reacties

Wat jij beschrijft kan geen soa zijn, helemaal omdat je nog maagd bent.
Er zijn meerdere aandoeningen die de bultjes kunnen verklaren:
  • De meest voorkomende oorzaak is pearly penile papules (ppp). Oftewel: parelketting in het Nederlands. Ppp zijn kleine slijmvliesbultjes die precies op de onderrand van de eikel zitten. Het zijn kleine witte bultjes of puntjes van ongeveer 1-2 mm. Ze verschijnen pas in de puberteit. Dit is volkomen normaal om te hebben en er is veel variatie in voorkomen; de een heeft er enkele de ander honderden. Jongens/mannen die besneden zijn, hebben iets minder last van ppp. Wanneer je ontzettend veel penile pearly papules hebt en daardoor te onzeker bent, kun je ze eventueel laten verwijderen bij huisarts of uroloog. Naarmate je ouder wordt, zullen ze vanzelf kleiner worden of verdwijnen
Ik had ze zelf ook maar ze zijn nu helemaal verdwenen er is niets ergs aan of raars. Behalve als er bultjes zijn die pijn gaan doen ik zou dan naar de doktor gaan.
lenevo: ik durf dat niet tegen mijn mama te zegen.
Smega kun je er gewoon afwassen door je voorhuid naar achter te trekken en er water over te laten stromen, bijvoorbeeld onder de douche.

Als het toch ppp zijn, dan kun je er niet echt iets aan doen.
Op zich ook niets wat je per se met je moeder hoeft te delen, maarja.
hoi trompet, het kan zijn dat je een soa hebt, doordat je bijvoorbeeld met je dop tegen het randje van een openbare wc gehangen hebt. als ik jou was zou ik even bij de huisarts langs gaan, een vriend van mij heeft dit ook gehad. Je weet maar nooit!
hallo thon, ik kan me daar niks van herinneren van die wc maar denk dat ik dat wel eens gedaan heb, maar ik heb 'nog' geen seks gehad.
Hoi hoi, de enige manier om op te lossen is om je penis goed te blijven wassen (zonder zeep natuurlijk want dit is niet goed voor je penis) met water.
Ik heb ook enkele witte bolletjes op mijn penis, ik heb hier nog last van gehad en ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken als je er geen last van hebt.

Smegma haal je weg door je lul te wassen.

Reageer