Vraag

ik wil zwanger worden

  • 8 October 2020
  • 2 reacties
  • 164 Bekeken

Badge

ik heb gevoelens dat ik zwanger wil worden (later). Ongeveer 17/18 jaar is dit raar dat ik die gevoelens heb en kan je wel op die genoeg geld hebben daarvoor heeft iemand tips?


2 reacties

Hey meisjee13jaarXx,

Het is denk ik helemaal niet raar dat je deze gevoelens hebt. Ik weet zeker dat je niet de enige bent! Heel veel meisjes denken na over moeder worden en kinderen krijgen en hoe je dat gaat doen en op welke leeftijd je dat ongeveer wil en hoeveel kinderen. Dat is iets waar je denk ik als meisje (onbewust) best veel mee bezig bent.
Ik zelf ook al eens nagedacht over hoe ik mijn kinderen zou willen noemen enzo dus het is zeker niet gek:)

Ik denk dat je wel genoeg geld zou kunnen hebben, maar dan moet je wel echt veel gespaard hebben en weinig uitgegeven en veel gewerkt. Ik denk dat het rond 17/18 lastig is om genoeg geld te hebben voor een kind.

Zelf vind ik ik het denk ik ook wel een beetje jong. Want een kind is echt een hele verantwoordelijkheid en eigenlijk ben je vanaf dan dus altijd gebonden aan de zorg voor je kind. En dat is heel leuk, maar heel zwaar en kost veel tijd en inspanning. Natuurlijk allemaal uit liefde. Maar als je 17/18 bent heb je vaak nog een heel leven voor je en heb je nog niet een vaste baan en studeer je nog. Mij zou dat niet het goede moment lijken. Maar dat is persoonlijk, dus misschien vind jij het wel fijn?

Je bent nu 13, tegen de tijd dat je die leeftijd hebt kijk je er misschien wel weer heel anders naar.. je gaat het vanzelf wel zien!

Xx Simply Me

lijkt me wel leuk om ouder te zijn, maar 18 is nog vroeg. Ga eerst studeren en een huis voor jezelf dan kan je er lekker voor gaan. Met een baby en studeren niet zo slim. En het lijkt me ook niet tof voor je baby niet te zien voor bijna 4 jaar. Maar als je niet wilt studeren ga er voor! 

Reageer