Skip to main content
Vraag

Ik wil mezelf aanraken, is dat normaal?

• July 31, 2026
  • 2 reacties
  • 322 Bekeken

Hoii, meisje van 12 hier! Ik wil graag mijzelf aanraken/ vingeren. echt ongemakkelijk om te zeggen maar ik voel me al geil soms(is dat normaal???) En ik zou me willen vragen of dit normaal is om je dus zo te voelen dus ja da t eig?

2 reacties

Spicey Girl
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • July 31, 2026

Jezelf willen aanraken hoort er nou eenmaal bij zou ik zeggen. Weet je ik snap je helemaal het is ongemakkelijk om te zeggen, maar iedereen begint dat op een bepaalde leeftijd te doen. Dat is zegmaar je zelf leren ontdekken. Ik ben een meisje van 14 (bijna 15) en bij mij begon dat zelf onbewust sinds een paar weken ik had het dus een keertje opgezocht. En het is gewoon heel normaal. Het hoort gewoon bij ouder worden en in de puberteit begin je juist jezelf meer te ontdekken van wat je nou fijn vind of niet. Bij iedereen begint het op een andere leeftijd zoals nu 14 bij mij dus je hoeft je niet vreemd te voelen. Het is gewoon normaal. En je hoeft niet te haasten als je daar nog niet klaar voor ben begin gewoon rustig en niet te snel.

Ik hoop dat dit een beetje kon werken😊. En maak je vooral geen zorgen erom.

Groetjes Spicey❤️‍🔥🔥😤❤️🔥

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • July 31, 2026

Hoiii ik ben een Jo gen van 15 maar dat is gewoon normaal hoor. Je moet gewoon lekker jezelf aanraken en doen wat je lekker vind voelen 

Anoniem_222
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • August 2, 2026

Hey meid! (14 jarig meisje hier)

Ik snap dat dat natuurlijk hartsikke akward kan zijn om toe te geven! Maar maak je er geen zorgen over, dit is het meest normale wat je kan overkomen in puberteit. Jouw voorkeuren kunnen jou eigenlijk alleen maar voordelen geven in de toekomst, zodat als je een keer iets met iemand anders doet weet wat je wel of niet fijn vindt. Dit klinkt misschien een beetje raar, maar gewoon uitproberen wat jou leuk lijkt!

Groetjes!