Vraag

Ik weet niet welk geslacht ik ben

  • 19 September 2019
  • 1 reactie
  • 187 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi iedereen
Ik ben een jongen en ik ben 15 jaar oud

Mijn probleem is, dat ik mij al een lange tijd eigenlijk een meisje en jongen tegelijk voel. De meeste moment voel ik mij een meisje. Ik draag kleren van mijn moeder, Kijk naar video's voor meisjes en doe alles wat een meisje ook doet. het andere moment voel ik me net iets meer jongen. ik game veel en ga af en toe afspreken met vrienden.

Ik heb vaak de neiging om naar mijn ouders te gaan, om dit te bespreken. maar dan begin ik toch weer te twijfelen of ik het zeker weet, en ik weet niet goed hoe mijn ouders gaan reageren.

Kan iemand mij raad geven, Groetjes van mij.

1 reactie

Hoi

Je hebt twijfels rond je gender. Vaak voel je je een meisje, maar bij momenten voel je je ook een jongen.

Het zou zeker kunnen dat je je het ene moment een meisje voelt en het andere moment een jongen. Dat zou beschreven kunnen worden door de term 'genderfluid'. Het is zeker ok om je te kleden en te gedragen conform de gender-identiteit die op dat moment bij je past, ook als die kort daarna zou wijzigen.

Het zou zeker kunnen helpen om dit met je ouders te bespreken. Zeker als je met twijfels zit, lijkt een gesprek me nuttig. Als je twijfels hebt rond de reactie van je ouders, zou je eventueel eerst een algemeen gesprek rond gender kunnen openen, zodat je hun mening rond dit onderwerp te horen krijgt.

Groetjes
Kenshin

Reageer