Skip to main content
hi ik ben 14 jaar en ik voel dat ik Transgender ben.. ik druf het alleen niet aan mijn ouders te vertellen omdat ik bang ben hun te kwetsen of dat ze raar gaan reageren.. Maar blijven hoe ik nu ben wil ik ook niet... de enige die weet dat ik me een transgender voel is mijn beste vriendin verder niemand.. wat moet ik doen? heeft iemand tips??
- Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -

Hii, het is natuurlijk heel moeilijk om te vertellen maar als je het heel heel heel zeker weet dan is het echt nodig, je zit nu namelijk op een leeftijd dat alles verandert. Als je omgebouwd wilt worden tot het andere geslacht dan moet je hormonen krijgen van het andere geslacht je krijgt het beste resultaat als je dit in de puberteit doet, suc6 :)

Ikbenwieikben
Ik kan me voorstellen dat het eng is om dit aan je ouders te vertellen. Daarom zijn hier een paar tips.



- Probeer achter de meningen van je ouders te komen. Laat het onderwerp LGBT+ eens in een gesprek vallen of vraag gewoon direct naar hun meningen. Als je dit niet wil kun je ook vragen voor uitleg. Voorbeeld: 'Laatst zag ik iemand op het internet zeggen dat hij transgender is en nu hormonen mag slikken. Hoe werkt dat precies?'



- Vertel het alleen als jij veilig bent. Als je ouders tegen LGBT+ zijn is er een mogelijkheid dat ze verkeerd reageren. Jouw veiligheid staat voorop.



- Heb geduld. Voor je ouders kan het best een schok zijn, ze hebben waarschijnlijk tijd nodig. Dit kan kort zijn maar soms kan het ook langer duren.



- Steun je ouders bij het verwerken van deze informatie, vertel over wat het precies inhoudt en stuur links naar websites die hulpzaam kunnen zijn.



- Timing is alles. Als je ouders het al druk hebben op het werk of met andere problemen zitten is het geen goede tijd om te vertellen dat je transgender bent. Vertel het ook nooit tijdens een ruzie.



- Bereid je goed voor en bedenk van te voren wat je precies wil zeggen.



- Zorg dat je zelf steun hebt voor het geval dat je ouders verkeerd reageren. Omdat je vriendin al weet dat je transgender bent zit dit volgens mij wel snars.



- Voel je niet gedwongen. Je hoeft het ouders niet te vertellen. Vertel het alleen als jij er klaar voor bent en je zeker weet dat je veilig bent.



- Als je nog twijfelt over je identiteit, geef dit ook aan. Het wordt voor je ouders alleen nog maar verwarrender als je eerst zegt dat je transgender bent en daarna (bijvoorbeeld) agender.



- Wees niet te dramatisch. Als jij het op een dramatische manier verteld is de kans groot dat ze op een dramatische manier reageren.



- Schrijf een brief in plaats van het direct te vertellen.



Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Verder zijn er op het internet nog veel meer tips te vinden als je die nodig hebt.
- Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -

@yourlocalghost

super bedankt hier heb ik zeker wat aan!
Hoi! Ik ben 13 jaar en ik voel me ook transgender. Ik durf het ook niet aan iemand te vertellen, niet mn familie, niet mijn vrienden. Tekst verwijderd door de Kindertelefoon i.v.m. overtreden forumregel 7
hoi!



ik ben een jongen met gevoelens van een meisje.

alleen ik twijfel enorm doordat ik een bekend persoon ben in mijn omgeving. Mijn gevoelens voor een ander geslacht spelen eigenlijk al heel erg lang , en de kleding stijl is begonnen zo'n 15 jaar geleden begonnen met spaghetti topjes , sinds kort heb ik mijn gehele mannelijke kleding kast weggegooid en zijn al mijn kledingstukken vrouwelijk.

en voetbal al 16 jaar in een dames voetbal team ( alleen niet wedstrijd gemachtigd ) dus spelen van een wedstrijd zit er voor mij niet in . dit past ook niet altijd in mijn planning ivm mij werk.

mijn ouders weten wel dat ik het er moeilijk mee heb alleen durf ik er nog niet voor uit te komen. ook in acht houden dat ik een speciaal bedrijf heb .



graag zou ik weten wat jullie hier van vinden .

Reageer