Vraag

Ik kan toch niet zwanger zijn?

  • 3 January 2021
  • 16 reacties
  • 959 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoihoi,

Ik ben 15 en ik ging net voor de grap droogneuken met mijn broertje van 13. Nu hadden we beide nog onze onderbroek aan, maar hij had al wel wat voorvocht. Ik heb daarna meteen mijn onderbroek uitgedaan. Ik heb nog wel even aan mijn vagina gevoeld (niet gevingerd maar echt alleen kort aangeraakt) maar er zat niks  ‘voelbaars’ aan mijn handen. Daarna heb ik meteen mijn handen gewassen en een andere onderbroek aangedaan.  Het is toch niet mogelijk dat ik op de een of andere manier zwanger ben?  Nadat er sperma aan mn broertjes hand was gekomen heb ik hem niet meer aangeraakt.

Het zou misschien wel kunnen zijn dat ik mijn broertje zijn hand aan heb geraakt waar voorvocht op zat maar ik heb niks gevoeld. Ik ben sinds november ongesteld. Toen was ik 1 dag ongesteld. 3 weken later werd ik weer ongesteld maar toen voor 7 dagen. Daarna was ik voor 5 dagen niet ongesteld en daarna voor 7 dagen weer wel. Nu ben ik al 7 dagen niet meer ongesteld.

Ik maak me echt superveel zorgen dus wat moet ik doen? Ik durf het ook niet te vertellen aan mijn ouders.


16 reacties

Reputatie 2
Badge +1

hee hee, ik ben een meisje van 14 en ik zou als ik jou nog even afwachten want misschien ben je later ongesteld en duurt het echt te lang zou ik toch maar een test gaan halen met losgeld zodat niemand het merkt 

groetjes x

Maar is het mogelijk? Ik stress me echt helemaal dood...

probeer niet te stressen als je strest word je niet ongesteld

heeey wil je even praten? 

hier kun je echt niet zwanger van worden hoor!! maak je geen zorgen

Ik denk ook dat het wel goed zit. Ik heb al besloten dat ik gewoon een tijd ga wachten om te kijken wanneer ik ongesteld word. Aangezien ik pas net ongesteld ben kan het onregelmatig zijn dus als het lang duurt ga ik gewoon een test halen. Als ik dan echt zwanger ben zal ik het aan mijn ouders moeten vertellen. In ieder geval bedankt voor de hulp, ik heb wat verder gezocht en ik denk dat de kans dat ik zwanger ben heel klein is.

Ik merk dat ik toch heel veel stress, weet iemand wat ik het beste kan doen?

Hey,

Wat een spanning moet dat voor jou zijn zeg! Ik snap wel dat je erom stresst, maar de kans dat je zwanger bent is zo ontzettend klein.

Allereerst je menstruatie; gemiddeld wordt een vrouw 1x in de ongeveer 4 weken ongesteld. Dus als jouw cyclus nu steeds normaler wordt, is het logisch als je nog even moet wachten (gelukkig, ik moest er niet aan denken om vaker te menstrueren  😉)

Nu menstrueer je ook nog onregelmatig, dus kan het ook wel 2 maanden duren voordat je weer menstrueert. Dat is nu nog best wel onbetrouwbaar om naar te kijken.

Je hebt dit topic 12 uur geleden aangemaakt, als je echt helemaal veilig wilt zitten zou je een morning afterpil kunnen halen. Deze zijn ongeveer 15-20 euro en kun je halen bij de drogist.

Echter, als je weet wat voor weg het is om zwanger te raken, zou ik een hele goede overweging maken of je je er wel druk om zou moeten maken.

In het voorvocht kunnen ook zaadcellen zitten, aar had je gelijk in. Maar deze zaadcellen moeten dan nog in de vagina komen en vanuit daar nog bij de baarmoeder komen. Als jij al twijfelt of het überhaupt óp je vagina is gekomen, is de kans echt klein dat het in je vagina en zelfs baarmoeder is gekomen. Ik zou de kans dat jij zwanger bent zetten op 1 of 2 procent.

Tot slot zou je ook nog kunnen kijken naar veranderingen in je lichaam. Als je zwanger bent worden je borsten vaak gevoeliger, ben je sneller vermoeid en (‘s ochtends) misselijk.

Ik hoop dat ik je een beetje gerustgesteld hebt, mocht je nog vragen hebben of je bent toch nog een beetje onrustig, let us know!

Ik duim voor je :)

Ik denk dat ik misschien wel een morning after pil ga halen, al is het alleen maar zodat ik minder stress heb. Ik heb namelijk over een paar weken ook mijn schoolexamens en ik denk dat het gewoon een rustgevender gevoel geeft. Denken jullie dat een 15-jarige, die er uitziet als een 13-jarige wel een morning after pil mee kan krijgen? Hopelijk ken ik niemand in de winkel waar ik naartoe ga.

Ik heb een morning after pil gehaald en ingenomen. Nu moet de kans toch wel echt heel klein zijn denk ik.

Incest is nooit okay. 

Ik heb een morning after pil gehaald en ingenomen. Nu moet de kans toch wel echt heel klein zijn denk ik.

Yes! De kans is nu heel klein, de kans was overigens al heel klein.

Goed gedaan, trots op je! 😘

Lizet

Een update: Ik ben me nogsteeds helemaal dood aan het stressen en ik heb de hele tijd huilbuien. Maar wat kan ik nu nog doen? Ik heb geen regelmatige cyclus maar als het hetzelfde is zoals de eerste keer zou de eisprong precies gisteren geweest zijn en zou de morning after pil ook geen nut hebben gehad.

Groeten,
Een extreem gestresste ik

Hee meid,

Ik zou me niet zo stressen. Het moet allemaal wel heel toevallig zijn. Het vocht dat door jouw onderbroek gegaan moet zijn, op jouw vagina en er zelfs in moeten komen en jij moest net de eisprong hebben dat de morning- afterpil niet meer zou werken.

Is er misschien een andere reden waarom je zo sip bent? Vonden jullie het echt allebei leuk of is er wat anders gebeurd?

Liefs Lizet

We vonden het allebei leuk hoor, maar nu achteraf hebben we er na alle drama ook spijt van. Er is niet echt iets anders, behalve dat ik over een paar weken dus mijn toetsweek heb wat niet echt meehelpt. Ik vind het in ieder geval super dat jullie me zo helpen en ik wil vooral Lizet bedanken want jij helpt me echt zoo goed.  Voor de mensen die dit lezen, hopelijk ga je zelf niet ook in de fout nadat je dit hebt gelezen. Ik zal hier nog regelmatig updates op zetten. Nadat ik een gesprek met mijn broertje heb gehad net ben ik ook al wat meer gerust gesteld.

Groetjes van mij xx

Heel graag gedaan meid. Ik hoop dat het goed gaat, en anders zijn er altijd nog oplossingen.

Voor nu welterusten. Het komt goed!

Reageer