Vraag

Ik KAN niet lesbisch zijn

  • 19 June 2019
  • 5 reacties
  • 511 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey iedereen. Ik ben net nieuw op dit forum maar zit eigenlijk al best lang te kijken omdat ik zo graag deze vraag wil stellen.
al sinds ik 11 of zo ben vind ik meisjes altijd al veel mooier dan jongens. De laatste tijd begin ik ook te merken dat ik echt seksueel opgewonden raak van mooie meisjes. Maar daar houdt het eigenlijk alweer op.

Soms hoor je verhalen van mensen hun coming out en dat ze eindelijk zichzelf waren, maar ik heb dit dus helemaal niet. Ook al ben ik alleen maar in meiden geïnteresseerd. Ik voel me niet lesbisch!
en het is dus ook zo dat ik niet persé verliefd ben geweest op een meisje of zit te denken aan andere dingen dan dat ik ze echt super knap vind of dat ik seks zou willen met een meid. maar aan de andere kant heb ik nog nooit iets van gevoelens gehad voor jongens. Echt 0% gewoon.

maar goed ik kan me dus ondanks dit niet voorstellen dat ik echt lesbisch ben. Vind het ook helemaal niks voor mij. Ik weer wel dat lesbische vrouwen niet persé als het stereotype moeten zijn maar het is meer een gevoel in mijzelf. Wie weet hoe ik hier achter kan komen of heeft zelf ervaring hiermee?

5 reacties

Heeft iemand nog iets van tips of ervaringen? Ben echt op zoek...
Hoi, -dit bericht is aangepast door de Kindertelefoon- ben nu 17. Al sinds ik 14 ben, denk dagelijks aan het ‘zal ik lesbisch zijn’ onderwerp. Ik ben er nu eigenlijk sinds kort pas zeker van! Je zegt ‘ook al ben ik alleen in meiden geïnteresseerd, ik voel me niet lesbisch’. Lesbisch zijn is niet iets wat je fysiek voelt. Lesbisch/ bi zijn betekend alleen maar dat je liever een relatie met een meisje dan jongen zou willen hebben. (Of in het geval van bi zijn allebij) je hoeft in ieder geval niet aan het stereotiepe van een lesbisch meisje te voldoen om ‘echt’ gay te zijn! Anyway, _Dit bericht is aangepast door de Kindertelefoon
Hey!

Het is soms wat lastig te begrijpen voor jezelf waar de grens precies ligt tussen aantrekking, liefde,...
De enige manier om hierachter te komen is dus echt wachten tot je verliefd bent op iemand...
Je kunt perfect meisjes knap vinden en dergelijke zonder verliefd te kunnen worden op meisjes, in die situatie ben je niet lesbisch.
Ik heb dus helaas geen antwoord op jouw vraag, omdat alleen jij zo'n antwoord na een tijdje zult kunnen vinden.
Ik denk echter dat je heel wat goede tips zult kunnen vinden in deze blog om het toch wat duidelijker voor jezelf te kunnen krijgen.

groetjes
Lot
Hoihoi,

Ik snap wat je bedoelt!
Ik dacht eerst ook dat is lesbi was rond 13 jaar,
maar nu is het toch veranderd naar bi.
ik weet niet hoe oud je bent maar het kan ook liggen dat je nog aan het veranderen bent en daardoor confused bent.

Veel succes en ik hoop dat je er over uit komt! 🙂
Hey,

Je zult erachter komen als je verlieft word, en dat kan op een meisje zijn of een jongen. En met lesbisch zijn is niks ergs aan. Echt niet!

Veel succes! Je komt er wel uit, trust me.

Groetjes,
Lise

Reageer