Skip to main content
Vraag

ik heb vaak een stijfe

• July 16, 2025
  • 4 reacties
  • 384 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo, ik ben 14 en ik heb best vaak een stijve,  meestal als ik naakt ben, bijvoorbeeld in de douche dan krijg ik gelijk een stijve, en ook vaak als ik rond anderen naakt ben, ook al is het niet sexueel. Ook soms als ik in mn onderbroek ben. Is dit normaal, want ik las ergens dat 7-8 keer stijve per dag normaal is maar ik heb veel meer

4 reacties

• July 18, 2025

@Anoniem28484838  is heel normaal hoor , ik heb er dan niet zoveel last van ik denk omdat ik thuis denk ik wel voor 95% altijd bloot ben ook als Fam thuis is/zijn. En als je bij andere naakt bent in welke zetting is dat dan?

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • July 18, 2025

Het is misschien awkward dat je zo vaak een erectie hebt maar je kunt het ook van de positieve kant bekijken: het wijst erop dat alles het prima doet daar beneden.  Geniet er maar lekker van.

• July 18, 2025

helemaal normaal ! 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Hey ​@Anoniem28484838! Ja, wat jij beschrijft is helemaal normaal, vooral op jouw leeftijd. Tijdens de puberteit verandert er veel in je lichaam en krijg je vaker erecties, soms ook op momenten dat je het zelf niet verwacht of die niet seksueel bedoeld zijn, zoals in de douche, als je naakt bent, of gewoon als je ontspannen bent. Dat komt doordat je hormonen volop aan het werk zijn en je lichaam reageert op allerlei prikkels, zelfs subtiele.

Het klopt ook dat sommige jongens meerdere erecties per dag kunnen krijgen, soms wel veel vaker dan 7-8 keer. Zolang het niet pijnlijk is en je er geen last van hebt, is er niets om je zorgen over te maken. Het hoort echt bij de normale ontwikkeling.

Als je het lastig vindt of vragen hebt, kun je er ook met een vertrouwenspersoon over praten, zoals een ouder, huisarts of een jeugdverpleegkundige. Maar je bent zeker niet de enige met dit soort ervaringen!

xx liefs Wolf 🐺