Vraag

Ik heb hulp nodig. Want het klopt allemaal niet. SNEL aub

  • 8 September 2019
  • 2 reacties
  • 533 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ok dus ik ben nu 16. en wettelijk mag je vanaf je 16de seks hebben met iemand van 18 of ouder.
Zolang je het allebei wilt. (Duh anders is het verkrachting) maar waarom moet je dan bijvoorbeeld voor een dating site, of een seks site 18 zijn? En je kunt toch die personen via whatsapp contacteren of via wat dan ook zonder 18 te zijn. want je mag vanaf je 16de al seks hebben met mensen van 18 of ouder....

2 reacties

help?
Hey!

Het klopt wat je zegt, dat je vanaf je 16de ook seks mag hebben met volwassenen, alsook dat datingsites toch meestal voor boven de 18 jaar zijn.
Wat de precieze reden daarvoor is kan ik je niet zeggen. Ik denk echter dat het er iets mee te maken heeft dat je als minderjarige nog steeds 'kwetsbaarder' bent en gemiddeld gezien nog minder goed bepaalde situaties kunt inschatten dan een volwassene. Ik vind het alleszins wel een goede vraag en kan er zelf op Internet ook geen antwoord op vinden, al geeft deze site wel een klein beetje info.

Je zou als je dat graag wilt inderdaad contact op kunnen nemen met anderen via andere Social-media platformen, maar het lijkt me dan wel beter om juist op zoek te gaan naar mensen van jouw leeftijd om te leren kennen.

Mag ik vragen waarom je dit graag zo dringend wilt weten?

Groetjes
Lot

Reageer