Skip to main content
Vraag

ik heb een 14 jarige zwanger gemaakt wat moet ik doen

• October 17, 2020
  • 1 reactie
  • 1551 Bekeken

Ik ben 14 en heb al 2 jaar een vriendin van ook van 14 en heb een foutje gemaakt.

Ik en mijn vriendin gingen logeren en toen hebben we wat drank gepakt en waren daarna heel dronken en toen werd het steeds wilder maar het eindigde met seks ZONDER condoom (grootste fout ooit) en nu is ze zwanger en wil de baby houde dus geen abortus, en de vader haat mij nu en ik ben daar nu ook niet meer welkom.

En het is de zus van mn beste vriend OEPS

Pls reageer wat ik moet doen ik weet het echt nie meer ok bye.

1 reactie

• October 17, 2020

Of dit verhaal überhaupt echt waar is betwijfel ik ten zeerste.

Maar oke. Laten we denken dat het echt is. En je hebt de zus van je beste vriend zwanger gemaakt.🤨. 

Het beste is om haar te steunen in deze tijd. Uiteindelijk is het jouw zaadje dat daar in haar buik een baby wordt. Dus steun is wel nodig. En praat er met elkaar over. Abortus is een optie, maar het is niet perse nodig. Je kan uiteindelijk de baby ook als adoptie aanbieden. Want het verzorgen van een baby op 14 jarige leeftijd lijkt mij heel zwaar. En ik vraag me ook af of je daar wel tijd voor hebt. Je zit waarschijnlijk  nog op de middelbare school en je hebt geen inkomsten. Dus hoe wil je zorgen voor de spulletjes en kleertjes die de baby nodig heeft? 

Dat haar pa boos is op jou is natuurlijk te begrijpen. Maar dat betekent nou niet dat jij kan denken van boeien laat haar maar voor dat kind zorgen. Nee. Daar had je aan moeten denken voor dat je seks had zonder condoom. En ik denk dat haar pa het uiteindelijk heel erg kan waarderen als jij daar bent voor haar. En dat je haar niet in de steek laat met het kind. Want dat gebeurt ook heel vaak. Dat de vader van het kind weg gaat. 

Dus steun haar, praat met haar over de mogelijkheden en opties en ga nadenken over hoe jullie dit gaan aanpakken.

See ya!

Jixx.