Skip to main content
Vraag

ik durf gewoon niet met mijn vinger te masturberen

• August 8, 2025
  • 3 reacties
  • 297 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Idk waar de clitoris zit enz..... ik weet het ook niet van plaatjes af... maar ik wil wel lekkere momentjes hebben. Kan iemand dit goed uitleggen?

3 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Hoi ​@Anoniempie12344321 

Heel normaal dit je dit lastig vind! De clitoris is een klein, gevoelig plekje bovenaan bij de binnenste schaamlippen, net boven de vaginale opening. Het lijkt op een klein bobbeltje, ongeveer zo groot als een erwt, en zit vol zenuwuiteinden waardoor het heel gevoelig is.

Door de clitoris zachtjes te strelen, wrijven of kleine cirkeltjes te maken met je vinger of een vibrator, kun je fijne, lekkere gevoelens ervaren. Het is belangrijk om te ontdekken wat jij prettig vindt, want iedereen ervaart het anders. Zo leer je wat jou het meeste plezier geeft!

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • August 8, 2025

1. Ontspan en neem de tijd

Zoek een plek waar je alleen en op je gemak bent.  En waar je het fijn vindt om te doen. 

2. Leer je lichaam kennen

Je kunt beginnen door met je hand je lichaam te verkennen: benen, buik, borsten, en daarna de vulva (buitenkant van je geslachtsdeel).

Gebruik eventueel een spiegel als je wilt zien hoe alles eruitziet.

3. Raak je clitoris aan

Dat zit als bobbeltje bovenin de opening van je vagina.

Bij de meeste meisjes en vrouwen is de clitoris het gevoeligste deel en de plek die het makkelijkst tot een orgasme kan leiden.

Je kunt met je vingers zachtjes wrijven, cirkelen of drukken. Begin langzaam en kijk wat prettig voelt.

4. Experimenteer met aanraking

Probeer verschillende bewegingen, snelheden en druk. Je kunt ook over je vulva en rond de ingang van je vagina strijken, maar je hoeft niets in te brengen als dat niet prettig voelt.

5. Gebruik glijmiddel (optioneel)

Soms voelt het fijner met een beetje (waterbasis) glijmiddel of speeksel, zodat alles soepel aanvoelt.

6. Let op je ademhaling en gevoel

Hoe meer je opgaat in het gevoel, hoe sterker je opwinding kan worden. Je kunt fantaseren of je concentreren op de aanraking.

7. Orgasme

Dit kan aanvoelen als een opbouwende spanning die ineens loslaat, vaak met spiertrekkingen en een fijn, warm gevoel.

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • August 8, 2025

Hey

Je kan ook op je bed op je buik gaan liggen en heen en weer bewegen. Dan hoef je niet te vingeren ofzo. Je komt dan denk ik vanzelf klaar