Skip to main content

Hey, Hallo iedereen, Ik ben een jongen van 16 jaar, een echte Belg, enigst kind dus ik heb geen broers of zussen.

Waarschijnlijk heb je het al gelezen in de titel. Ik draag graag luiers maar ik schaam mij er voor en ben er erg onzeker over. Het helpt mij ontspannen en het geeft mij een goed en veilig gevoel. Ik heb geen incontinentie of bedplas problemen. En ik zit dus met een dilemma / probleem.

Eerst nog wat extra context:

Ik draag af en toe eens een luier, 2 keer per maand of zo. Ik gebruik luiers enkel voor nummer 1, niet voor nummer 2 dat vind ik net iets te ver gaan en voel ik mij niet comfortabel bij. Ik draag enkel luiers thuis op mijn kamer, dus niet in het openbaar. Ik doe het enkel als mijn ouders niet thuis zijn. Dus mijn ouders weten niet dat ik luiers draag, niemand weet het eigenlijk. Ik bestel vaak dingen online en er worden dus veel pakketjes geleverd bij ons thuis. Dus luiers online bestellen valt niet op en gaat zonder problemen.

Het probleem dat ik heb is:

Ik kan niet gemakkelijk mijn gebruikte luiers weg gooien, want mijn ouders zetten nog altijd zelf de vuilniszakken buiten. Ik ben bang dat als ik mijn luiers in de vuilzak ga gooien. Ze het gaan merken en ontdekken en vervolgens boos of teleurgesteld gaan zijn. In België werken we vooral met grote vuilzakken die je dan aan de staart zet en niet met kliko's. Hebben jullie tips? Hoe los ik dit op?

Aan de ene kant zit ik te denken om het tegen mijn ouders te vertellen want dan moet ik mij geen zorgen meer maken over het weggooien van mijn luiers en moet ik het niet verbergen. Dan zou ik het vooral aan mijn moeder vertellen, want ik ben erg close met mijn moeder. Maar aan de andere kant ben ik erg bang dat ze boos gaat zijn teleurgesteld, mij niet meer gaat vertrouwen, het niet gaat begrijpen en het geld verspilling vindt. En vervolgens gaat zeggen dat ik geen luiers meer mag bestellen en dragen. Dus hebben jullie tips? Vertel ik het nu wel of niet aan mijn moeder? En als ik het vertel, hoe moet ik daar aan beginnen? Hoe moet ik het vertellen?

Hi @Anoniemert ,

Het aan je ouders vertellen is natuurlijk het beste maar hoe je ouders reageren is de vraag…

Heb je misschien een openbare vuilcontainer of vuilbak in de buurt? Misschien dat je de luier die je gedragen heeft daar dezelfde dag of een dag later ofzo deze daarin weggooit. Ik had weleens van iemand gehoord dat hij een dag later de luier meenam onderweg naar school en onderweg kon hij hem weggooien in een openbare vuilcontainer. 

Ik heb zelf wel last van incontinentie dus zelf heb ik er niet zoveel ervaring mee. Maar naast de incontinentie heb ik ook een luier-fetisj maar dit heb ik ook nog nooit durven te vertellen aan mijn ouders maar ik zou het wel graag willen... Hopelijk vind ik ooit de moed om het te vertellen.

Veel succes en laat vooral weten of dit misschien een oplossing is.

Liefs Linne 😘 

 


Hey, 

Hier een meisje ook van België! 

Het beste is het om het aan je ouders te vertellen, maar snap dat dat eng is, hoe ik het zou uitleggen is zoals je het hier uitlegde ook dat je het spannend vind omdat je niet weet hoe ze gaan reageren. 

Als je dat niet ziet zitten kan je ook een vuilbak vullen met de luiers met allemaal afval daarrond dat ze niet opmerken dat daar okk luiers inzitten. 

Wat ook kan is ze in een vuilbak op straat gooien maar dan mag het niet teveel zijn want volgens mij is dat dan sluikstorten. 

Of als je ouders de vuilbak op straat hebben gezet kan jij vlak voor dat je vuilniskar komt nog even snel je luiers erin gooien. 

Khoop je hiermee geholpen te hebben! 

 

Groetjes

Anoniem789 

 

(Ps het deed eigelijk echt eens goed om Vlaams te praten ipv heel de tijd op je woorden te moeten letten=))


Reageer