Vraag

Ik denk dat ik zwanger ben

  • 20 September 2018
  • 13 reacties
  • 865 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
Ik heb 1,5 week geleden seks met een jongen gehad. Hij had gewoon een condoom om. Ik heb er geen spijt van enzo. Maar ik moest zondag dus ongesteld worden maar dat is nogsteeds niet gebeurd. Na 2 dagen ben ik zwangerschapssymptonen gaan opzoeken en ik heb er wel een paar. Maar toch ben ik er van overtuigd dat het niet kan. Er komt wel redelijk wat slijm uit me vagina (sorry voor deze informatie). En me borsten zijn wel veranderd maar dat kan denk ik ook door de puberteit komen. Ik weet niet wat ik nu moet doen behalve zwangersschapstest halen, daar zit ik echt niet op te wachten!

13 reacties

De enige echt oplossing is een zwangerschaps test kopen om te weten of je wel echt zwanger bent
Ja maar dat wil ik echt niet. Want me ouders weten niet eens dat ik seks heb gehad en dat gaat echt een dingetje worden
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

De kans op een zwangerschap acht ook ik niet groot. Zeker niet als het condoom op de juiste wijze is gebruikt en hij zijn werk heeft gedaan. Je kunt, behalve een zwangerschapstest halen, weinig doen nu. Je bent al overtijd dus misschien kun je hem het beste maar gewoon halen. Weet je het ook gelijk.
Je kunt hem overigens 'gewoon' bij een drogist of supermarkt halen dus je ouders hoeven nergens achter te komen..
Ja snap ik maar ik ga daar echt niet met me rode kop naar toe haha en als ik dan zwanger ben ja dan heb ik echt een probleem
Reputatie 3
Badge +8
Ook niet als je een half uur fietst zodat je zeker weet dat niemand je kent? Ook al is het onwijs ongemakkelijk, die mensen zie je toch nooit meer en je hebt wel mooi je test binnen.

Óf je haalt die test en je weet waarschijnlijk zeker dat je niet zwanger bent óf je doet het niet en je blijft in onzekerheid zitten. Ook al ben je wel zwanger dan is het toch prettiger dat je er vroeg bij bent. Dan volstaat een abortuspil misschien nog wel (indien je voor abortus zou kiezen). Ik zou het wel weten, maar het is aan natuurlijk aan jou.
Reputatie 2
Badge +9
Je hoeft niet perse een zwangerschapstest te kopen je kan ook gewoon naar je huisarts toe gaan. Die kan je wel vertellen of je wel of niet zwanger bent. En misschien hebben ze daar wel een zo'n test ding waarmee ze kunnen kijken of je zwanger bent.

Of je koop gewoon dat staafje, who cares. Alsof mensen er iets mee gaan doen. Ik heb zoiets nog nooit gevonden in de supermarkt, maar misschien bij een andere supermarkt als Jumbo, Ah, Coop, Plus, Lidl, Aldi, Emté, of Dirk, kun je het altijd proberen. Ik denk als je inderdaad gewoon naar een drogist gaat dat het geen probleem zou moeten zijn. Het is er meestal wel rustig dus je kan wachten tot er geen wachtrij is of iemand bij de kassa. Dan pak je dat staafje en loop je snel naar de kassa. Zij scannen het staafje en vervolgens betaal je contant. Dan vragen zij of je een bonnetje wilt en zeg je NEE dank u en dan stop je dat staafje in je broekzak en je gaat naar huis en test het. Na dat je de uitslag hebt (waarschijnlijk negatief) ga je naar buiten naar de grijze container en dump je het staafje daar in. En zo komt nooit iemand erachter dat jij dat zwangerschapstest ding hebt gehaald.

Je hoeft je er echt niet voor te schamen die mensen achter de kassa boeit het echt helemaal niks.

Gr: Mr.S
Dankjwel voor de tips! Ik denk dat ik de test wel dit weekend of volgende week ga doen! Ik denk wel met iemand dr bij vriendin of vriend want ja dadelijk ben ik wel zwanger en dan is het wel kut maarja voor alles een oplossing
vandaag ben ik dan ook eindelijk ongesteld geworden! Ik was zo blij nie normaal ookal heb ik echt veel buikpijn. Liefs xx
Er bestaat ook een soort morning afterspiraal maar dan tot 5 dagen na de seks. (https://www.sense.info/nl/zwanger/morning-afterpil). Moet je even googelen. Verder veel succes en breng sws de jongen ook even op de hoogte van de situatie. in elk geval veel succes en houd je ons op de hoogte? groetjess xx

Bericht aangepast door de Kindertelefoon
ik weet niet hoe oud jij bent maar je kan het beste gewoon je ouders vertellen, het hoort geen taboe te zijn.
Er bestaat ook een soort morning afterspiraal maar dan tot 5 dagen na de seks. (https://www.sense.info/nl/zwanger/morning-afterpil). Moet je even googelen. Verder veel succes en breng sws de jongen ook even op de hoogte van de situatie. in elk geval veel succes en houd je ons op de hoogte? groetjess xx

Bericht aangepast door de Kindertelefoon

Hee, ja ik had het meteen vertelt. Hij was heel blij net als ik. Best wel heel veel stress gehad laatste tijd hiervan maar ja het is opgelost yesss! Liefsss xx
Hee,

Je zei dat hij een condoom om had maar dat betekent niet dat het helemaal veilig is! De volgende keer dat jullie seks hebben zou ik de pil gaan slikken!! Want dan ben je extra veilig en weet je eigenlijk zeker dat je niet zwanger word! Dus condoom en pil raad ik aan... ik zou nu toch een zwangerschapstest gaan kopen want ja meer dan dat kan je niet doen... Ik zou het ook aan je ouders vertellen, misschien is het moeilijk maar het is wel het verstandigst. En anders vertel je het alleen je moeder omdat die het vroeger ook meegemaakt heeft en je wat beter begrijpt denk ik. Heel veel succes ❤️
Lieverds ik ben gewoon ongesteld geworden vrijdag dus nu stress meer . Toch bedankt voor alle berichtjes xxx

Reageer