Vraag

Ik denk dat ik gay ben


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,

Ik ben een jongen van 16jr en ik denk dat ik gay ben. Ik heb een aantal keer iets met een meisje gehad, maar ik merk dat ik jongens leuker vind.

Ik heb het er zelf moeilijk mee, omdat ik zelf nooit gay wilde zijn (niet dat ik iets tegen homoseksualiteit heb, maar ik heb me altijd een toekomst voorgesteld met een vrouw en kinderen)
Ik heb het er met niemand over gehad, omdat ik bang ben voor wat er gaat gebeuren. De relatie tussen mij en mijn ouders is al niet zo goed en ik ben bang dat het als xe het weten dat het er niet beter van wordt. Niet dat ze iets tegen homos hebben, maar ik heb het idee dat ze het sws niet zien aankomen en het miss raar zullen vinden. Met mijn vrienden heb ik het er ook niet over, omdat een van mn beste vrienden streng christelijk is en homoseksualiteit afkeurt.

Is er iemand met tips en zouden jullie je ervaringen kunnen delen?

12 reacties

Badge
Ik zou het gewoon met je ouders bespreken want ze acepteeren je vast wel hoe je bent en als ze dat niet doen moetne ze dat zelf weten en als joun beste vriend. Het niet goed vind dan is het dus geen beste vriend
Hoi R.NL

Ik zou eerst voor je zelf zeker weten dat je homo Bente en niet bi of toch hetero, als je dit eenmaal echt weet kun je verder gaan.

Je relatie met je ouders is dus niet erg goed, daarom raad ik je aan die eerst weer te versterken zodat ze je 100% supporten, waarschijnlijk doen ze dat al, maar het helpt wel.

Een vriend van je is christelijk, hij kan dan jouw gevoel voor jongens afkeuren, hij heeft er niets mee te maken en als hij je niet meer wilt zien of zo is het geen goede vriend.

Het uit de kast komen moet je doen op een moment waar jij je goed bij voelt en echt wilt dag iedereen het weet, zolang jij het zelf nog erg lastig vindt is het ook moeilijker voor anderen om er mee om te gaan.

Ik zelf ben ook gay en nog niet uit de kast, dit komt omdat ik soms nog wel onzeker ben over het feit dat ik gay ben en het soms vervelend vind. Als dat gevoel weg is ga ik het ook doen, een goed moment zoek ik ook al lang, nog niet gevonden.

Doe vooral waar jij je goed bij voelt en neem geen overhaaste beslissingen, je hebt alle tijd.

Groetjes, 360popescope
Hi R.nl,

Ik ben M&M’s, 15 jaar en de jongste helft van een 1-eiige-alle-twee-gay-ling. Mijn twin en ik vallen dus allebei op jongens ;)
Maar dat had je al gelezen in mijn topic over die vakantieliefde.

Niemand wil anders zijn, maar als je dan wel anders bent, is het wel zo lekker als je jezelf kunt zijn en niet iemand anders moet spelen.

Ik weet niet of je gay bent of bi of hetero. Daar moet je zelf achter komen. Misschien weet je het nu al of binnenkort of misschien duurt het nog een tijdje.

Allemaal goed. Doe het op jouw tempo en op jouw manier.

Ik heb gelezen dat je wel eens iets met meisjes hebt gehad, maar dat je jongens leuker vindt. Denk je dan dat je gay bent of bi of weet je het gewoon nog niet zeker allemaal?

Twin en ik hebben altijd al tegen mama gezegd dat we jongens leuker vinden dan meisjes en we zijn al 2,5 jaar uit de kast. Wij zijn gewoon gay en vallen alleen op jongens. We hebben nooit iets met meisjes gehad, we zijn ook nooit verliefd geweest op een meisje. Maar niet iedere gay jongen is hetzelfde, dus het kan voor jou best anders zijn.

Ik snap wel dat je zegt dat je nooit homo wilde zijn, want als hetero lijkt het allemaal makkelijker. Je hoeft niks uit te leggen, want als hetero vinden anderen je “normaal”, als gay moet je ineens van alles uitleggen, terwijl we zeggen dat we zo tolerant zijn. Dat vind ik gek, maar ja. Dat is wel een beetje de praktijk.

Maar ja, als je op jongens valt, dan val je op jongens en als je dat de rest van je leven verborgen zou moeten houden, dan heb je ook geen leven. Dus, als je weet dat je gay bent dan kun je er het beste ook iets mee doen. Voor jezelf. Jij bent hierin het belangrijkste.

Ik snap wel dat je rekening wilt houden met je omgeving, met hun gevoelens, maar het draait natuurlijk vooral om jouw gevoelens. Ik heb er altijd sws met mijn twin over kunnen praten en verder ook gewoon thuis.

Toen wij iets van 8 waren, kregen we een pleegbroer van 15. Hij valt ook op jongens en hij werd thuis niet echt geaccepteerd door zijn ouders, dus kwam hij bij ons wonen. Wij zijn dus soort van opgegroeid met homoseksualiteit en er werd gewoon over gepraat.

Jammer dat dit niet overal bij iedereen zo makkelijk gaat. Het is ook niet zo’n onderwerp waar door de meeste mensen makkelijk over gepraat wordt. Logisch dat jij er dus wel een beetje tegenop ziet om er thuis of bij vrienden over te beginnen.

Het lijkt misschien of je de enige bent die op jongens valt, maar eenmaal je uit de kast bent, dan leer je vanzelf meer jongens kennen, die op jongens vallen. Vaak zijn het gewone jongens, jongens waarvan je het misschien niet verwacht had. En wij zijn als gay’s ook gewone jongens met alles wat hetero jongens ook doen, alleen met één verschil en dat is dat we op jongens vallen.

Zo verschillend zijn we dus niet en het is ook niet zo dat als jij uit de kast komt je dan ineens een hele andere jongen bent. Jij bent nog steeds gewoon die vriend die ze al jaren kennen. Voor sommigen is het even wennen, maar meestal komt het wel gewoon goed.

Praten en je hart luchten helpt. Dat kan hier op het forum natuurlijk ook, maar iemand dichterbij is natuurlijk fijner. Dat je even face-to-face kunt kletsen over dingen die jou bezighouden.

Soms is er op school een GSA. Zij zijn er om o.a. gay’s, lesbi’s, trans en bi’s te helpen.

Kijk op de volgende site voor meer info:
https://www.gsanetwerk.nl/
Je kunt daar ook checken of jouw school een GSA heeft.

Er zijn ook andere plekken waar je in contact kan komen met andere gay jongens en dat is op de volgende site:
https://www.jongenout.nl/

Zij organiseren ook meetings, kijk op de volgende site voor meer info:
https://www.jongenout.nl/meeting

Ik zat gisteren nog even rond te kijken op de site van kindertelefoon en daar vond ik info over hoe en waarom en met welke vragen je dan kunt zitten als je homo/lesbisch of bi bent:
https://www.kindertelefoon.nl/13-18/topic/relaties-seks/homo-lesbisch-of-bi/
(in de rechterkolom zie je andere topics die je aan kunt klikken)


Op bovenstaande pagina zag ik diverse contactmogelijkheden voor o.a. gay jongens, zoals je zelf wel even kunt bekijken.

Eentje licht ik er even uit, omdat me daar iets opvallends opviel. Ja, als het opvallend is dan valt het op, wat een logica

Ik zag dat zij zogenaamde HoJo buddies hebben. Misschien is het iets voor jou of iemand anders die dit leest.
Lees er meer over op:
http://www.outway.nl/ en klik dan in de rechterkolom door op HoJobuddy.

What else? Oh ja, homoseksualiteit komt ook (net zoveel) voor onder christelijke jongeren als niet christelijke jongeren. Er wordt soms wel wat anders mee omgegaan, maar gelovige mensen hoor je vaak over dat ze dan goed moeten zijn voor hun medemens, dus zou acceptatie van homoseksualiteit toch niet zo ingewikkeld moeten zijn, toch?

Ik kan zeggen dat wij geen vrienden zijn kwijt geraakt toen we uit de kast kwamen. Er werd ook niet raar gedaan als we op school met zijn allen gingen douchen. Tuurlijk wordt er wel eens een (slechte) grap gemaakt, maar ach, dat is dan maar zo, als het niet te gek wordt.

Onze vrienden komen ook voor ons op als het nodig mocht zijn.

Tot slot, ons is wel eens gevraagd of we liever niet gewoon hetero zouden willen zijn en of we een pilletje zouden nemen om van homo hetero te worden. Nou, ik moet er niet aan denken.

Als er zo’n pilletje zou zijn, dan zouden mijn twin en ik die iig niet innemen. We zijn wie we zijn en voelen ons prettig als homo. We houden van jongens en dat willen we graag zo houden. Wat moeten we met een meisje :P

Nou ja, weer een heel verhaal. Ik hoop dat je er iets mee kunt.

Vragen stellen mag altijd :)

Groetjes,
M&M’s
Hallo allemaal,
Heel erg bedankt voor de reacties! Heel fijn om jullie ervaringen en meningen te lezen.

Ik denk dat ik gewoon de tijd ga nemen en me voorlopig op andere dingen in het leven ga focussen, totdat ik echt zeker ben over mijn geaardheid. Dat is volgens mij het beste idee. Ik zit hierna nog 1 jaar op de middelbare en wil het liefst pas ervoor uitkomen als ik van deze school af ben, omdat er veel gediscrimineerd wordt hier. Ik wil niet dat ik in mijn laatste jaar nog meer gestresst zal zijn dan dat ik al ben.

Als ik zeker ben over mijn geaardheid zal ik hier zeker voor uitkomen bij mijn vrienden en familie, maar hiermee wacht ik dus liever nog ff totdat ik alles voor mijzelf op een rijtje heb.

Vinden jullie dat een goed idee?
Hoi, R.NL

Ik denk dat het een goed idee is om het niet op je school te vertellen als er veel gediscrimineerd wordt en je er nog maar een jaar zit. Je kunt het beste je periode op school goed afsluiten dan dat je er een rot ervaring bij hebt.

En niets hoeft morgen verteld, neem gewoon lekker je tijd tot je het zeker weet en dan komt het allemaal wel goed.

Groetjes, 360popescope
Hi R.nl,

Je met doen wat goed voelt en bij jou past :)

Het lijkt me geen slecht plan om het gwn even soort van te laten rusten en gewoon je leven te leiden. Doe dingen met leeftijdsgenoten en wie weet wordt het vanzelf duidelijker.

Misschien kom je wel een leuke jongen tegen of een leuk meisje of allebei en ontdek je dingen bij jezelf. Probeer er ook met iemand over te praten als je ergens mee zit.

Dat is wel belangrijk heb ik ook wel gemerkt. Ik heb dan wel altijd mijn twin, maar soms is het voor ons ook wel eens nodig om met anderen over dingen te praten die ons bezig houden.

Gelukkig hebben we goede vrienden en broers en een zus en ook bij papa en mama kunnen we terecht met eigenlijk alles wel.

Ik hoop dat jij ook van die mensen om je heen hebt.

Het is niet raar of vreemd wat je nu mee maakt. Je bent niet de enige die hier mee rondloopt.

Ik hoop dat het in de tijd duidelijk wordt waar jouw voorkeur ligt en dat je dan ook een leuke partner tegenkomt.

Hier kun je altijd je vragen stellen en als ik het niet ben, dan zal iemand anders je wel verder kunnen helpen.

Ik zou het leuk vinden om over een tijdje nog eens te horen hoe het met je gaat ;)

Groetjes,
M&M’s
Hoi 360popescope en M en Ms,

Bedankt dat jullie zo snel reageren! Fijn om te zien dat ik niet de enige ben die zoiets meemaakt. Ik ga me de komende tijd gwn vooral op school focussen, zodat ik iig volgend jaar mn vwo diploma haal. In de tussentijd laat ik m'n gevoelens een beetje rusten zodat ik het wat zelfverzekerder wordt.
Als ik een volgende stap zet laat ik het zeker weten :)
Groetjess.
Hoi R.NL

Oké, dat lijkt me een verstandige keuze en als heb iets te melden hebt laat het ons vooral weten.

Groetjes, 360popescope
Hi R.nl,

Ik vind het altijd leuk om te horen hoe het uiteindelijk verder gaat, dus een update is altijd leuk ;)

Ik vind het ook leuk om te vertellen hoe “gay zijn” voor mij (en mij twin) is. Wij zijn het station van "twijfel en zorgen over" ondertussen wel voorbij en wij zijn blij met wie we zijn. Ok, er zijn persoonlijk altijd verbeterpuntjes, maar ik bedoel hier vooral het gay zijn. Het voelt echt goed als je jezelf kunt zijn.

Wij hoeven thuis of bij vrienden niet eerst na te denken, voordat we zeggen dat er een leuke jongen voorbij komt of er een knappe jongen in een videoclip zit ofzo. Net zoals andere jongens over meisjes praten en wat ze meegemaakt hebben, kunnen wij over ons en andere jongens praten.

Ik weet niet of je gay, bi, hetero ofzo bent. Ik kan dat ook niet bepalen. Daar kom je vanzelf achter, zoals ik al eerder heb gezegd.

Examens en een diploma zijn ook belangrijk, zeker voor een goede toekomst, dus die keus snap ik wel. De rest komt voor een groot deel ongemerkt toch wel aan bod, als je eens uit gaat of gesprekken hebt met anderen.

Als je je droomjongen of droommeisje tegen komt, weet je het voor jezelf ook wel.

Wij waren ook niet echt op zoek. Wel soort van, maar niet serieus. Dat vonden we veel te spannend. We waren dan wel uit de kast, maar zomaar op een andere jongen afstappen voor verkering was toch best wel moeilijk. Op iemand afstappen voor seks was makkelijker :P

Bij ons was het ook een toevallige ontmoeting. Toevallig op het goede moment op de goede plaats met het juiste gezelschap. Nou ja, je hebt mijn topic gelezen hoe het bij ons gegaan is.

Laat het op je af komen en dan komt het vanzelf wel op je pad.

Het is toch weer een heel verhaal geworden, terwijl ik van plan was alleen een soort van afrondend zinnetje te posten :P

Nou ja, het gaat je goed en ik spreek je later :)

Vragen stellen mag altijd.

Groetjes,
M&M’s
Hey allemaal, het is een tijdje geleden maar hier een kleine update.

Ik weet zeker dat ik gay ben en begin het langzamerhand wel een beetje te accepteren, al blijft het moeilijk. Niemand weet het want ik ben gwn bang dat mensen mij afkeuren. Mijn familie heeft niks tegen homoseksualiteit, maar het komt er toch op neer dat ze het niet 'gewoon' vinden ofz. Ik wil het opzich mijn gezin graag vertellen, maar ze zullen het niet zien aankomen en ik ben bang voor de reactie. Ook wil ik het mijn vrienden best vertellen, maar ik wil niet anders gezien worden, want ik blijf gwn wie ik ben.

Ook ben ik een jongen tegengekomen die echt te knap is. Ik ben via zn insta erachter gekomen dat ie echt jeel dichtbij woont. Ook weer ik zeker dat ie gay is, want dat staat ook op zn insta. Maar hij kent mij wrs niet. Wat moet ik hiermee doen? Het lijkt me super om hem een keer echt te ontmoeten ipv alleen langslopen, maar is dat niet raar? Ik wil niet stalkerig over komen ofz. Of moet k hem gan dm'en en kijken wat ervan komt. Hebben jullie tips?
Ik begrijp de situatie waarschijnlijklijk niet zo goed als de jongens die gay zijn (niks daarop tegen) maar ik denk dat je gwn een keer moet langslopen kijk op zn insta naar plekken waar hij vaak komt Ha daar een keer heen op een datum waarnemer hij er mis ook is en praat gwn met hem knoop een gesprek aan vertel je situatie een beetje maak kennis vraag naar zijn dingen enzo(ook al weet je die allang via zijn insta?) veel succes

Groeten
@heeel anoniem
Thanks voor je reactie, ik zal het proberen!! Helaas ishij nu niet in Nederland dus moet nog ff afwachten.(ja ook dat heb ik van zn insta haha. Check zn account maar een paar x per dag hoor... 😉

Reageer