Skip to main content
Vraag

Ik ben bang dat mijn zusje pijpt voor geld

• August 22, 2025
  • 9 reacties
  • 2068 Bekeken

Hoi

Mijn familie is best wel arm. We hebben alles 2de hands en moeten soms wel bij de voedselbank eten halen. Mijn zusje (14) en ik mogen zelf geld verdienen en dat uitgeven. Want we kunnen bijna geen zakgeld krijgen.

Mijn zusje lijkt veel meer leuke dingen te kunnen kopen en ze heeft geen baantje. Toen kreeg ik een video te zien waarin ze een jongen pijpt. Je ziet niet haar gezicht helemaal, maar alleen een beetje de zijkant en dat ze pijpt. Aan een moedervlekje en oorbellen is het wel bijna zeker haar. 

Ik weet niet zo goed wat ik moet. Want ik ben best wel jaloers, ik wil ook wel gepijpt worden door haar. Maar ik ben ook haar broer en wil niet dat het uitlekt of dat ze veel problemen krijgt ofzo. En aan mijn ouders vertellen durf ik niet zo goed, houd wel vaan haar en wil niet dat ze in de problemen komt. Durf het met haar ook niet echt te bespreken, maar zou wel willen dat ze het bij mij zou doen 😭

Help

9 reacties

dxrian_
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • August 22, 2025

Goedenmiddag ​@Jonguh16toch!

Wat je beschrijft is heel ernstig en gevaarlijk. Seksuele handelingen met een familielid zijn niet oké, strafbaar en emotioneel schadelijk. Het is normaal dat je als puber nieuwsgierige of verwarrende gevoelens hebt, maar dit zijn fantasieën die je niet in de praktijk moet brengen.

Een veilige en gezonde optie is om je gevoelens te richten op iemand van je eigen leeftijd, bijvoorbeeld een vriendinnetje of leeftijdsgenoot waar je een normale, wederzijdse relatie mee kunt opbouwen.

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • August 22, 2025

Je bent dus bang dat haar gepijp uitkomt maar dat ze op deze manier aan geld komt vind je op zich niet zo erg; integendeel: je zou graag hebben dat ze het ook met jou deed. (Ik neem aan ook nog eens een keertje gratis,  want je hebt geen geld.) Ik vind dat wat vreemd, om zo te denken.

Nicky
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • August 22, 2025

@dxrian_  Wat goed dat je meedenkt! De informatie die je geeft, klopt alleen niet helemaal. Volgens de wet is het verboden om onder de 16 jaar seks (of seksuele handelingen) met elkaar te hebben, maar ben je tussen de 12 en 16 jaar, dan wordt het niet altijd als verkeerd gezien en wordt er niet strafrechtelijk opgetreden.  Bijvoorbeeld als het leeftijdsverschil tussen jullie niet zo groot is, als jullie het allebei wilden en/of als jullie verkering hebben. En als je er niet toe gedwongen wordt. 

Dit geld ook voor familieleden of binnen een gezin. Wel is seks (of seksuele handelingen) binnen het gezin een ‘klacht-delict’. Dat
betekent dat ouders een klacht kunnen indienen bij justitie. Dan zal de rechter aan de hand van de omstandigheden toetsen of er een strafbaar feit is gepleegd of niet.

Groetjes,
Nicky (de Kindertelefoon)

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • August 22, 2025

@Jonguh16toch sex met een familielid moet je niet willen. Dat is erg schadelijk voor jullie onderlinge relatie en de relaties binnen jullie familie als geheel! Ook voor de toekomst! Dat ze pijpt voor geld vind ik ook erg! Dat lijkt me psychologisch erg schadelijk voor haar. Zeker als ze ouder wordt. Bespreek dit met haar én jullie ouders!!!

Ab W
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • August 22, 2025

Hoi allemaal,

Heel fijn dat jullie allemaal meedenken. Er staan  meerdere lastige dingen in dit topic

1 Het verlangen naar seksueel contact met een familielid, 2 het bestaan van seksuele actiefilmpjes op een gedeelde video en 3 het vermoeden van seks voor geld, prostitutie dus.

Over seks met een familielid staan al een paar goede opmerkingen. O.a van dxrian en Nicky.

Het bestaan van filmpjes op het internet waar personen (minderjarig) herkenbaar op staan is ernstig genoeg om je zorgen te maken, zeker als daar iemand van 14 op staat.

Prostitutie, oftewel seks tegen financiële vergoeding is pas toegestaan boven 18 jaar. Ook de opmerkingen van Ibe zijn belangrijk.

Een advies voor ​@Jonguh16toch ;

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je met deze situatie om kunt gaan.

Ook kan je voor hulp of ondersteuning anoniem contact opnemen met het Centrum voor Seksueel Geweld via 0800-0188 of www.centrumseksueelgeweld.nl.

Ab W Kindertelefoon.

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • August 22, 2025

@Jonguh16toch  aan het strafrecht had ik helemaal nog niet gedacht, maar wel aan de emotionele schade, die jouw zus, nu oploopt. Het is voor jou nu echt tijd om het enig juiste te doen en dat is als broer jouw zusje beschermen voor de emotionele schade, die ze nu zichzelf aandoet door voor geld jongens te pijpen.

Handel uit liefde voor haar. Bespreek het a.u.b. samen met haar en jouw ouders om samen een oplossing te vinden. Dan doe je wat goed is voor haar, voor jouw ouders, maar ook voor jezelf als je er later op terugkijkt!!

Jouw zus is niet de persoon om jouw sexuele behoeften te bevredigen.  En zeg haar ook nooit iets  daarover. Zoek daarvoor a,u.b.  een vriendin van eigen leeftijd!!!

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • August 23, 2025

Ja ga naar je ouders en geef daar aan wat je zus doet want dit kan verkeerd gaan .

En laat je zelf niet doen door je zus dat is helemaal strafbaar en vies .

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • August 25, 2025

@Jonguh16toch  #NN15000 heeft helemaal gelijk! Er circuleren dus al filmpjes van jouw zus op het internet! Wat als het weer een stuk verder gaat en ze te maken krijgt met loverboys?

Anomaly777
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • September 6, 2025

Als jij haar broer bent zou je zoiets al gaan niet willen, want ze is je BLOEDeigen zus. 

Snap zo’n figuren wie dit hier niet. 

Heb het idee dat dit weer zo’n oscar waardig verhaal is.

Maar ja… meeste verhalen hier moet je met een flinke zak zout nemen.