Vraag

Hoofdpijn tijdens afrekken

  • 6 November 2020
  • 1 reactie
  • 1658 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Sinds enkele weken krijg ik enorm erg hoofdpijn als ik masturbeer. Meestal in het begin niet maar hoe korter ik bij een orgasme kom hoe erger. Vaak zelfs zo erg dat ik moet stoppen. weet iemand wat het is en of het overgaat?

Thx


1 reactie

Hi I2000I99,

dat lijkt me echt vervelend. Zelf heb ik er geen ervaring me, maar ik vond wel een artikeltje hierover wat ik hieronder zal neerzetten.

Let wel op:

als je het niet vertrouwt of de pijn is heftig en/of duurt lang en als er ook nog andere symptomen zijn, ga dan naar de huisarts. Die is er voor opgeleid om jou te onderzoeken en die kan dus ook zeggen wat je het beste kunt doen.

 

Het artikel hieronder geeft wel een beetje een beeld van wat er bij sommige mensen kan voorkomen:

 

- begin quote:

Heb je last van hoofdpijn tijdens seks? In dit artikel vertellen wij je welke soorten hoofdpijn er zijn en geven we je tips hoe je hoofdpijn tijdens seks kunt verminderen. Lees het hier!

Wat is hoofdpijn tijdens seks?

Hoofdpijn tijdens seks ontstaat meestal tijdens het orgasme. Mannen hebben er over het algemeen vaker last van dan vrouwen en het komt in verschillende leeftijdsgroepen voor. Ongeveer de helft van de mensen die hoofdpijn tijdens de seks ervaart is bekend met migraine. De heftige, stekende pijn die tijdens een orgasme kan ontstaan wordt waarschijnlijk, net als migraine, veroorzaakt door een verandering van de bloeddoorstroming in je hersenen. Er zijn drie vormen van hoofdpijn die kunnen optreden tijdens of na het hebben van seks.

Tijdens de fase van opwinding

Sommige mensen hebben voornamelijk last van hoofdpijn tijdens de fase van seksuele opwinding. In dit geval spannen de spieren van je achterhoofd, nek en het bovenste gedeelte van je rug aan waardoor ze een krampende hoofdpijn veroorzaken. De hoofdpijn kan dan aanvoelen als een strakke band om je hoofd. Lees hier meer over dit soort spanningshoofdpijn.

Tijdens het orgasme

Anderen hebben voornamelijk last van hoofdpijn tijdens het orgasme. Dit houdt in dat de hoofdpijn komt opzetten tijdens het klaarkomen. Hierdoor voel je een heftige, stekende pijn in je hoofd die gelukkig snel weer wegtrekt.

Na het orgasme

De hoofdpijn na het orgasme kan zowel bonzend als stekend aanvoelen, maar er zijn ook combinaties van deze drie vormen mogelijk. Zo kun je tijdens de opwinding een steeds erger wordende hoofdpijn krijgen, die tijdens het orgasme tot een climax komt. De vormen van hoofdpijn tijdens seks kunnen elkaar afwisselen en hoeven ook niet elke keer wanneer je seks hebt op te treden. Soms kan de hoofdpijn zo heftig zijn dat je het seksuele spel moet afbreken.

Tips om de hoofdpijn te verminderen

Tegen de heftige, stekende pijn tijdens het orgasme kun je zelf helaas niet veel doen. De pijn tijdens de opwindingsfase is daarentegen wel te verhelpen. Dit kun je doen door:

  • Een houding te vinden waarin je spieren niet te veel belast worden.
  • Een warm bad voor of na het vrijen te nemen.
  • Je voor of na het vrijen te laten masseren.
  • Pijnstillers zoals paracetamol te nemen indien de hoofdpijn heftig is.

Wanneer moet je naar de huisarts?

Hoofdpijn tijdens de seks is vaak onschuldig en gaat vanzelf over. Neem wel contact op met je huisarts wanneer je:

  • Zeer hevige hoofdpijn hebt die lang aanhoudt.
  • Hoofdpijn hebt die gepaard gaat met misselijkheid, overgeven en gezichtsstoornissen.
  • Tijdens het vrijen vaker last hebt van hevige, stekende pijn in je hoofd.

- einde quote.

Bron: https://www.etos.nl/advies/pijn/hoofdpijn-tijdens-seks/

 

Soortgelijke informatie kun je ook lezen via:

https://www.womenshealthmag.com/nl/relaties-seks/a32457910/migraine-hoofdpijn-na-seks-orgasme/

 

Hopelijk is het bij jou alleen dat je spieren wat hard aanspannen en dan kan een andere houding helpen, zoals hierboven uitgelegd is.

Bij twijfel : ga naar de huisarts en laat het onderzoeken.

 

Groetjes,

M&M's

Reageer