Skip to main content
Vraag

homoseksualiteit broer

• December 31, 2025
  • 9 reacties
  • 444 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey,

ik zit met iets en weet niet goed wat ik moet doen.

Ik denk dat mijn broer misschien homo is, maar hij heeft dat nooit gezegd tegen mij of mijn ouders.

Ik twijfel of ik dit aan mijn ouders moet vertellen, maar ik ben ook bang dat ik daarmee iets kapot maak of hem pijn doe.

Wat het extra moeilijk maakt: ik merk dat ik me soms ongemakkelijk voel bij hem en ik ben bang dat hij misschien denkt dat hij iets met mij kan krijgen of dat hij me zou proberen te zoenen. Dat idee maakt me echt onzeker en gespannen. (Stel je voor ik kom zijn kamer binnen en hij wacht daar naakt op mij(ik wil niet met em neuken)wat dan(!))

Ik weet niet of deze angst logisch is of dat ik mezelf gek maak, maar ik weet gewoon niet hoe ik hiermee om moet gaan.

Moet ik dit voor mezelf houden, met mijn ouders bespreken, of juist met iemand anders praten?

Heeft iemand advies?

9 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • December 31, 2025

Jij hoeft zeker niet aan je ouders te vertellen dat hij homo is.  Mocht hij dat zijn, moet hij zelf beslissen wanneer en aan wie hij het vertelt.  Het is geen vieze ziekte die de gezondheid van jullie gezin bedreigt.

Je hoeft ook niet bang te zijn dat, als hij al homo is, hij je iets aan zou doen.  Het cliché is dat homo’s de hele tijd hitsig staan en iedereen willen bespringen, tot hun broertje toe.  Dat klopt niet.  Gays hebben net zoveel zelfbeheersing als alle andere mensen en er is geen reden om aan te nemen dat hij iets met jou zou willen beginnen (nogmaals: áls hij al gay is en daarnaast ook nog een keer op jou zou vallen, pedofiel was en niet vies van incest). Relax en maak jezelf niet gek.

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • December 31, 2025

Hey, is het überhaupt een probleem dat iemand een geaardheid heeft? Die heb jij ook. We hebben het over iets doodgewoons. Ik denk dat niet hij of zijn geaardheid een ding is, maar jouw beeld erbij en je angst voor iets onbekends. Het is nog steeds gewoon je broer en dat is voor altijd zo. Blijf  gewoon van elkaar houden als broers en verder is er niks aan de hand. 

Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • December 31, 2025

@Diana 

Oké, ik snap dat jij denkt dat het cliché is dat homo’s ‘de hele tijd hitsig zijn’, maar dat gaat volledig voorbij aan mijn gevoel en mijn grenzen. Het gaat niet om stigma of fantasie, het gaat erom dat ik bang ben voor ongepaste aandacht van iemand dicht bij me. Jij mag het makkelijk wegwuiven, maar mijn gevoel is reëel en verdient serieus genomen te worden, punt. En verder is onze mening over homo's anders

@Tover01 

Maar wat zeg je precies?

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • January 1, 2026

@Strijder het is toch niet omdat ik zeg dat je je niet zoveel zorgen moet maken dat ik je gevoel niet serieus neem.  Ik begreep uit je bericht dat jij bang was gewoon om het feit dat hij homo zou kunnen zijn omdat alle homo’s zich aan iedereen opdringen en constant seks willen, zelfs met hun broertje. Dat doen ze namelijk niet.  Ik ken je broer natuurlijk niet en misschien is hij wél een agressieve kinderverkrachter - in dat geval moet je hulp zoeken bij je ouders of zo.  Maar feit op zich dat hij homo zou kunnen zijn, is geen reden voor bezorgdheid.

Wat is jouw mening over homo’s dan, als die zo anders is dan de mijne?

Voor de rest hen ik het helemaal eens met die lieve en slimme woorden van ​@Tover01.

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • January 1, 2026

hoi

als je broer wel op jongens zou vallen dan mag je broer zelf de tijd nemen om dat aan mensen in zijn kring te vertellen. dus daar vallen je ouders en jij onder en misschien andere mensen. ik zou het niet van jou aan je ouders vertellen want het gaat over je broer en niet over jou. en met dat je denkt dat hij iets bij jou zou doen ik denk persoonlijk niet dat hij iets zou doen maar ik ken je broer natuurlijk niet. en als hij wel op jongens valt dan veranderd je broer niet. dan blijft hij gewoon jou broer die leuk grappig aardig etc is. ik ben het helemaal eens met ​@Tover01  en ​@Diana  

groetjess vie

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • January 1, 2026

Heyy,

Merk je iets aan hem dat hij dingen met je wil doen? Want als dat niet zo is hoef je er denk ik niet bang voor te zijn, sowieso als hij gezonde grenzen heeft zou hij dat ook never nooit doen. 

Sluit me verder aan bij wat al gezegd is🙂 

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • January 1, 2026

Ik voeg niets toe aan de wijze woorden van ​@Tover01 . Ik vind het wel opmerkelijk dat je in een ander topic een forse cupmaat hebt en in weer een andere jezelf graag langs achteren bevredigt, terwijl je hier als jongen bang bent omdat je eigen broer een andere geaardheid heeft dan jij en je dat zonder mankeren koppelt aan te verwachten ongewenste seksuele toenadering van zijn kant. Een bijzondere mix van reacties vind ik.

Doby 

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • January 1, 2026

Helemaal eens met de andere reacties. Raar verhaal dit vooral omdat je in een ander topic het over je cupmaat hebt, nu ben je opeens een jongen. Ik zou denken dat je op 31 december iets beters te doen hebt dan verhaaltjes verzinnen op dit forum. 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • January 1, 2026

@Dobymeis13  misschien is broer een homo die op grote borsten valt.