Vraag

homo en snijden

  • 25 June 2019
  • 8 reacties
  • 723 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo

Ik voel me aangetrokken tot jongens maar dat wil ik helemaal niet ik wil geen homo zijn want op school zeggen ze dat het vies is enz. Ik ben een paar maanden geleden begonnen met snijden en het is alleen maar erger geworden. ik weet niet wat met deze gevoelens moet doen.

8 reacties

Hallo jongen,

ik wil als eerste ff kwijt dat je onmiddellijk moet stoppen met jezelf te snijden omdat je BANG bent om homo te zijn.

het is helemaal niet erg om homo te zijn maar in de pubertijd komen de meesten er nog achter en experimenteer je er nog mee wat helemaal ok is.

aan een homo zijn (ervaring) is niks vies aan, en sterker nog het is eigenlijk gewoon een heel normaal iets en ik weet vrij zeker dat een homo in de ogen van jou school- klasgenoten alleen aan de vieze dingen kan denken die niks beter zijn als bij een hetero stel.

kortom; probeer wat en vind uit en verder moet je niet denken dat het vies is en er voor uit komen EN NIET MEER SNIJDEN dat heeft mij ook nergens gebracht (om andere redenen)

m.v.g. Mij
@coolbleu10
Bedankt voor de steun maar ik zie meestal geen reden om te leven en het snijden weerhoudt me van het allemaal eindigen. Ik wil echt niet jongens aantrekkelijk vinden. Ik wil gewoon een normaal leven waar ik elke dag geen pijn lijdt mentaal en fysiek. Ik wil day het allemaal stopt en soms lijkt zelfmoord de enige oplossing.
Luister GEEN zelfmoord. Waarom niet nou omdat er altijd mensen zijn die om je geven bijvoorbeeld je ouders. Homo zijn is heel normaal. Ontzettend veel mannen zijn tegenwoordig homo en het is echt niet gek

Je moet het gewoon acepteren en langzaam ga je hèt dan steeds minder erg vinden Als ze op school roepen dat homo vies zijn waarom vinden jongens lesbische koppels dan niet vies.

Ga gewoon normaal met je leven verder en geniet ervan
@Astriaprivate Het probleem is ik zit er al een jaar mee maar het is niet minder erg geworden maar steeds erger. Ik weet niet wat ik moet doen en ik zie gewoon geen uitweg. Hoe komt het dat ik het zo erg vindt om homo te zijn?
Hey ik ken dat ik ben ook homo maak je niet druk je bent hoe je bent je kan niet veranderd als dat kon zou dat makkelijk zijn maar jammer genoeg is dat niet zo en waarom je het erg vind om homo te zijn is omdat je zulke dingen hoort dan vind je het kut dat je voor hun ogen niet normaal ben
Hoi

Je voelt je aangetrokken tot jongens, en weet niet wat je met deze gevoelens aanmoet. In je omgeving wordt er negatief gesproken over homoseksualiteit. Inmiddels snijd je jezelf.

Ik vermoed dat de pijn waar je mee zit, voor een groot deel veroorzaakt wordt door de negatieve commentaar vanuit je omgeving. Als je dag na dag, jaar in jaar uit, hoort dat homoseksualiteit iets negatief is, ga je dat geloven. Homoseksualiteit is echter heel normaal, en ondanks de stereotypen en taboes die over bepaalde onderwerpen heersen, hoef je je helemaal niet slecht te voelen over je geaardheid.

Ken je Jong&Out? Da's een site waarop je in contact kan komen met leeftijdsgenoten. Je kan er praten over je geaardheid, en kan er terecht met al je vragen. De kans is groot dat je op Jong&Out jongeren ontmoet die je weten te steunen, en die je kunnen doen inzien dat op jongens vallen heel gewoon is.

Op momenten dat je het moeilijk hebt, kan je anoniem terecht bij de KinderTelefoon en de crisislijn. Wanneer je nood hebt aan een gesprek, met vragen zit, of de drang naar snijden voelt opkomen, kan het verstandig zijn om contact met ze op te nemen.

Heb je iemand in gedachten, waar je je goed bij voelt? Een familielid bijvoorbeeld, of een leraar? Aangezien je het niet gemakkelijk hebt, lijkt het me fijn om bij iemand terecht te kunnen. Degene die je in vertrouwen neemt, zou je kunnen steunen. Moest je besluiten om naar een leraar op school te stappen, zou deze kunnen proberen om, als leerlingen nare opmerkingen maken, ze op hun ongepaste gedrag te wijzen.

Groetjes
Kenshin
Reputatie 1
Badge
Hey, ik ben lesbisch en snij ook, als eerste stop met het hele gay zijn is vies. Waarom zou jij je moeten schamen voor wie je bent, en dikke neus wat die kinderen zeggen. I say dont denay ot, embrace Who you are my fellow gay friend. En over het snijder, er zijn veel onschadelijke alternatiefen op het Internet te vinden!
Groetjes van deze lesbo hier
Heyy, ik snap je probleem ik ben een 14 jarig meisje en ik denk dat ik bisexueel of lesbisch ben. Mijn ouders zijn ook niet chill wat betreft LGBTQ+ dus ik heb het ook nog niet verteld. 2 maanden geleden ben ik ook begonnen met snijden. Maar mijn mentrix heeft het opgemerkt en geregeld dat ik met de zorg coördinator kon praten. Dat heeft mij heel erg geholpen

wat ik zou doen is naar je mentor/mentrix gaan en met hem/haar praten over hoe je kan praten met je ouders over jezelf.

En dat mensen op dit forum allemaal zeggen dat je moet stoppen met snijden is natuurlijk wel waar, maar he tis lang nii zo makkelijk als iedereen denkt. Dus ik zou eerst eens met je mentor praten en misschien met de zorg coördinator.

Bericht aangepast door De Kindertelefoon ivm regel 6 en 7

Reageer