Vraag

hoe zouden jullie mijn gender omschrijven

  • 20 August 2019
  • 4 reacties
  • 159 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi hoi,
De afgelopen week heb ik een berichtje geplaats over dat is misschien transgender kon zijn. Maar bij mij is het toch nog wat anders als de meeste transgender personen die ik heb gesproken. Zouden jullie mijn berichtje willen lezen en zelf een uitspraak kunnen doen over wat mijn genderidentiteit misschien kan zijn?

ik ben een meisje van 17 jaar en ik heb al van jongs af aan dat ik jongenskleren en haren mooier vindt dan meisjes kleren en haren. Maar ik wil niet 100 procent jongen zijn, maar ik voel me ook niet 100 procent meisje. Ik vind mijn heupen en billen niet mooi, omdat ik het te vrouwelijk vindt. Maar met mijn borsten heb ik niet heel veel problemen. Het lijkt me leuk om een penis te hebben, maar met mijn vagina heb ik ook niet zo veel problemen.

Kwa relaties weet ik dat ik op jongens val, maar als ik gay jongens zie, voel ik me daar ook wel tot aangetrokken. Dus mij lijkt het ook wel wat om gay (jongen, jongen) te zijn.

mijn gevoel verschilt heel vaak per periode. De ene keer voel ik me meer jongen en wil ik graag jongenskleren dragen en mijn loopje en houding aanpassen. Maar de andere keer voel ik me weer meer meisje en wil ik gewoon een rokje aan. Maar geen make-up, dat komt mijn leven niet in, vreselijk.

wat denken jullie wat mijn genderidentiteit is? Ik hoop dat jullie willen reageren, want dat zou me erg helpen

bedankt alvast xxx

4 reacties

Hallo,

Zou het misschien kunnen dat je gender fluid bent?

https://mens-en-samenleving.infonu.nl/man-en-vrouw/161055-gender-fluid-het-wisselende-geslacht.html

Op deze site staat wat informatie over gender fluid.

Ik hoop dat ik je hiermee wat geholpen heb☺️

Groetjes MagicMirror
Wist je dat de iep (boom) mannelijk en vrouwelijk tegelijk is? In één boom? Het vrouwelijke clownsvisje (bekend uit Finding Nemo) heeft 15 mannelijke partners. 15! Als zij overlijdt, vormt één van de mannetjes zich om tot vrouwtje. Volledig vrouwtje! Met eitjes en al!

De natuur doet niet zo aan hokjes, zo van 'je bent dit OF dat'. Je zit in DIT hokje of in DAT hokje.
Dat is een heel menselijke uitvinding. We vragen mensen 'Wat ben jij', en we beseffen niet hoe denigrerend dat is.

Jij bent een meisje-dat-houdt-van-jongenskleding-maar-zich-niet-wil-laten-omvormen-en-die-verliefd-wordt-op-jongens-maar-ook-op-jongens-die-op-jongens-vallen. En je bent iemand die van romantische films houdt. En Nederlands. En vegetariër. En liefhebber van tekenfilms en je houdt niet van koffie.

Wil je echt een hokje? Met een bordje erboven?
De hele Trans-LGHBFGT-gemeenschap is helemaal los gegaan in de benamingen. Er zijn er, geloof ik, 167. Geloof mij: méér labels geven niet méér duidelijkheid.

Kan bijvoorbeeld iemand op basis daarvan bepalen of hij jou aardig vindt? Kan iemand bepalen of jij wel of niet verliefd op hem (of haar) kan worden?
Jij wordt verliefd op een mens. Niet op iedereen die in een hokje past en nooit op iemand die er buiten valt.
Jij bent een mens.
Je bent jezelf.

Je vindt sommige mensen aardig. Op sommige wordt je verliefd. En op andere niet.
En sommige mensen vinden jou aardig. En andere niet. Dat doen ze om wie je bent.
Niet om 'wat' je bent.
Jij bent vooral jezelf.
Hallo,

Zou het misschien kunnen dat je gender fluid bent?

https://mens-en-samenleving.infonu.nl/man-en-vrouw/161055-gender-fluid-het-wisselende-geslacht.html
Op deze site staat wat informatie over gender fluid.

Ik hoop dat ik je hiermee wat geholpen heb☺️


Groetjes MagicMirror



Hey,

Super bedankt voor je berichtje, ik heb het artikel gelezen en het komt best goed overeen met wat ik denk. Denk je dat gender fluid een beetje hetzelfde is als bigender?
Hallo,

Van wat ik heb begrepen houdt bigender in dat je twee of meer genders hebt en houdt gender fluid in dat je wisselt tussen twee of meer genders. Het is dus volgens mij niet helemaal hetzelfde maar het lijkt wel een beetje op elkaar. Als er mensen zijn die het beter weten: correct me if I'm wrong :)

Groetjes MagicMirror

Reageer