Skip to main content

How oud moet je zijn voor seks want ik wil het al heeel lang 🥴

Er is geen bepaalde leeftijd om seks te hebben voor de eerste keer. Je hebt seks met elkaar omdat jij en je vriendje dit allebei graag willen en dan gebeurd het vanzelf. Geen idee hoe oud je bent? 


Er is geen leeftijd voor seks maar ik zou sowieso wachten tot je 18 bent. Dan kun je beter grenzen aangeven en ben je een beetje uit de puberteit. Dit is volgens mij bewezen dat als je later seks hebt dat het beter is voor je lichaam.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar je zou kunnen masturberen? Dat geeft ook een heel fijn gevoel


De leeftijd om LEGAAL seks te hebben in Nederland is 16, dat betekend dat BEIDE mensen 16 of ouder moeten zijn, en toestemming geven om seks te hebben. Je kan het in principe op elke leeftijd doen, maar het is sowieso handig om te weten dat je problemen krijgt als je het voor 16 doet en je gepakt word.


Het is legaal als beide tieners  tenminste 12 jaar oud zijn en niet teveel leeftijd verschil .. 


@Alphaboy je geeft verkeerde info!

De leeftijd van seksuele meerderjarigheid ligt in Nederland op 16 jaar. Het kind moet beschermd worden tegen alle vormen van lichamelijk of geestelijk geweld, letsel of misbruik, met inbegrip van seksueel misbruik, seksuele uitbuiting en lichamelijke en geestelijke verwaarlozing (artikel 19).

Wat je hierboven leest klopt, en dus het antwoord van @Rikkert_Anoniem ook. 


Hoi. 
 

Wat goed dat jullie meedenken! De informatie die jullie geven, klopt nog niet helemaal.

Op deze site vind je meer informatie: https://www.vraaghetdepolitie.nl/dwang-en-seks/misbruik/wanneer-is-seks-strafbaar.html

Over seks onder de 16 jaar staat er dit:

  • Wanneer is seks strafbaar?

    Als jij en je vriend of vriendin allebei 15 jaar oud zijn en jullie willen allebei seks met elkaar, dan is dat niet strafbaar. Voorwaarde is dat de seks tussen jullie vrijwillig is. Dus dat je geen van beiden iets doet wat je eigenlijk niet wilt.

  • Volgens de wet is seks met iemand van onder de 16 jaar strafbaar als er sprake is van bijvoorbeeld dwang, chantage, een groot leeftijdsverschil of een afhankelijkheidsrelatie, bijvoorbeeld tussen leraar en leerling, of coach en speler. Van kindermisbruik is sprake als er seksuele contacten van (jong-) volwassenen met kinderen jonger dan zestien jaar plaatsvinden tegen de zin van het kind of zonder dat het kind deze contacten kan weigeren. Kindermisbruik is strafbaar.

  • Let op: seks met kinderen, jonger dan 12 jaar, is altijd strafbaar.


Leeftijdsverschil is vooral belangrijk, als één van de twee ouder, en de andere jonger is dan 16 jaar.  Dan kan het strafbaar zijn om seks te hebben, omdat er een te groot verschil is in overwicht. Seks van iemand die ouder is dan 18, met iemand die jonger is dan 16, is om dezelfde reden altijd strafbaar.

 

groetjes, Mariska  (De Kindertelefoon)


How oud moet je zijn voor seks want ik wil het al heeel lang 🥴

Ongeveer wel 16 jaar oud 


Reageer