Hoe kom ik uit de kast?

  • 24 July 2018
  • 6 reacties
  • 129 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,

ik val op jongens. Ik wil aan mijn vrienden het gaan vertellen, heeft iemand tips?

6 reacties

Hey Apeltaartje,

Moedig van je dat je uit de kast wil komen bij je vrienden. Ik denk dat je het best zo normaal mogelijk houdt, geen groot drama van gaan maken ofzo. Je moet iets dat normaal is niet speciaal gaan maken. Vertel het op een moment dat je zeker bent van jezelf, en dat iedereen een beetje rustig is. Heb je het al aan je ouders verteld? Misschien kan je het dan op dezelfde manier doen, of net anders als je het geen goede manier vond. Je bent perfect normaal dus hou het normaal!

Heel veel succes!
Xx Rode Kers
Hey Apeltaartje,

Moedig van je dat je uit de kast wil komen bij je vrienden. Ik denk dat je het best zo normaal mogelijk houdt, geen groot drama van gaan maken ofzo. Je moet iets dat normaal is niet speciaal gaan maken. Vertel het op een moment dat je zeker bent van jezelf, en dat iedereen een beetje rustig is. Heb je het al aan je ouders verteld? Misschien kan je het dan op dezelfde manier doen, of net anders als je het geen goede manier vond. Je bent perfect normaal dus hou het normaal!

Heel veel succes!
Xx Rode Kers

Ik ben nog niet bij mijn ouders uit de kast, maar ik wil liever eerst bij mijn vrienden uit de kast komen
Ik weet niet of je drinkt en dat probeer ik ook niet te stimuleren, maar ik ben zelf uit de kast gekomen op een feest (bij mijn vrienden alleen hoor).

Zorg er gewoon voor dat iedereen een beetje in een goeie mood zit en een beetje rustig is, want in die staat staan mensen toch het meest open voor dit soort dingen.

En zelfs als je niet geaccepteerd wordt dan weet je ook meteen wie je echte vrienden zijn?
Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

Drinkt!? ik ben 14!
Er zijn, Jammergenoeg, een redelijk aantal 14 jarigen die drinken
Er wordt zelfs in groep 8 al gedronken
Het gaat niet goed met de jeugd
Maaaaar even over het onderwerp?
Ik denk dat het het beste is als je al je dierbaarste vrienden uitnodigd om iets te doen en dan gwn op een gegeven moment zegt van "guys ik moet iets vertellen"
1) het wordt gewaardeerd als je het zegmaar face to face doet en niet bijvoorbeeld via App ofzo
2) omdat heel de vriendengroep er is is de kans groter dat het beter wordt opgevangen dan dat je het bijvoorbeeld steeds 1 voor 1 aan 1 iemand vertelt
(Komt door groepscollectiviteit enzo leer je nog wel bij Maatschappijleer)
Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat je het gewoon zegt. Niet per se voor hun. Maar vooral voor jezelf
Wij steunen je tenminste en veel succes
PS echte vrienden zullen er voor je zijn, je steunen en het okay vinden
Mocht er iemand zijn die het niet zo goed opvangt, dan is het ook geen echte/goede vriend. Remember that
Ik heb btw mezelf vandaag ookal aangemeld op J&O

Reageer