Skip to main content

Hetero / bi / lesbisch?

• July 25, 2017
  • 7 reacties
  • 364 Bekeken

Hoi allemaal!

Mijn vraag is eigenlijk heel simpel: hoe weet je of je lesbisch, bi of hetero bent?
Het is iets waar ik de laatste meer over nadenk en ik kom er echt niet uit.

Op de basisschool was er een jongen die ik meer dan leuk vond. Ik was alleen veel te verlegen om ook maar iets tegen hem te zeggen. Vervolgens werd ik een jaar geleden 'verliefd' op een jongen die ik via internet heb leren kennen. Het was foute boel en het werd een drama. Het heeft ervoor gezorgd dat ik mensen niet meer zo snel vertrouw en helemaal jongens niet meer. Nu heb ik gevoelens bij een meisje uit mijn klas. Een meisje... Ik vraag me dus een beetje af of het een reactie is van de slechte ervaring met een jongen..

Ik heb hele lange tijd eigenlijk helemaal niet nagedacht of ik op meisjes kon vallen. Mijn broer valt op jongens en hoe groot is de kans dat we allebei niet hetero zijn. Daarnaast zijn mijn ouders niet zo heel enthousiast over het feit dat hij op jongens valt. Als ik dan aankom en vertel dat ik twijfel of ik hetero ben, ben ik bang voor hun reactie.

De gevoelens voor het meisje stopte ik ook om die reden weg, maar door mijn psycholoog ben ik gaan twijfelen. Ze vroeg mij heel direct of ik op jongens en meisjes val. Toen ik antwoorde jongens keek ze mij (volgens mij) een beetje twijfelend aan en ik begon ook te twijfelen en ja om heel eerlijk te zijn, voel ik echt wel wat voor het meisje uit mijn klas.

Ik verwacht nu natuurlijk niet dat iemand nu kan zeggen of ik hetero, bi of lesbisch ben. Maar ik ben benieuwd of iemand misschien wat tips heeft om het te kunnen ontdekken.

7 reacties

• July 25, 2017
Ik ben ook bi,
Bij mij heeft t ook heel lang geduurd voor ik het wist.
Op een gegeven moment was er een meisje die verder wou gaan.
En zo ben ik erachter gekomen,
Alleen mijn ouders weten het nog niet. En ik ga ze het pas vertellen als ik een vriendin heb. Maar bij mij heeft het geholpen om er echt over na te denken waar jij je fijn bij voelt, denk in plaatjes voor je gaat slapen. Voel jij je prettiger bij een meisje, of bij een jongen en meisje, of is het toch alleen een jongen. En als je daaruit bent, ga dan voor de spiegel staan en zeg tegen jezelg. Ik ben hetero/bi/ lesbi.
Voor verdere tips laat het maar weten xoxo

• August 1, 2017
Ik ben fan van Ferry doedens en hij en zijn broer zijn allebei homo, dus het kan wel hoor dat jij en jou broer allebij niet hetro zijn. je kan het ook ff fragen op de chat aan de kindertelefoon miss weten hun wat het antwoort is

• August 2, 2017
Hi!
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad en ik denk dat ik kan helpen.

Wanneer ik vergelijkbaar zeg dan bedoel ik ook echt vergelijkbaar. Het enige verschil is leeftijd en daar val jij in het voordeel. Oke terug naar jouw probleem. Het makkelijke antwoord zou gelijkt bisexueel zijn. In theorie is het precies jouw beschrijving; sexuele en romantische gevoelens voor jongens en meisjes. Maar ik zal niet te snel conclusies trekken. Je moet jezelf afvragen hoe diep jouw gevoelens zijn voor dit meisje. Toen ik dit deed kwam ik er al gauw achter dat alhoewel ik een jongen op de basisschool leuk vond, ik nooit zulke extreme gevoelens kreeg van hem, maar wel van haar (en andere meiden).
Zo kwam ik erachter dat ja, ik overduidelijk lesbisch ben.

Ik hoop dat dit je een beetje geholpen heeft

• October 22, 2017
Misschien weet je al of je bi bent maar, ik heb een handig trucje.
Het is een nogal vies trucje dus omgepast?
Je moet denken: als ik oud ben zou ik dan seks willen hebben met een jongen?
En daarna: als ik oud ben zou ik dan seks willen hebben met een meisje?
Natuurlijk werkt dit trucje niet bij iedereen. Maar bij mij heeft het gewerkt.
Hopelijk heb je er wat aan.

Wat erg dat jouw ouders niet heel enthousiast zijn over homo’s (en miss bi/les)
Ze werden niet boos, dus dan is het denk ik wel goed. Vertellen wat je bent kan later nog wel.
Hopelijk heb je hier oom wat aan

Lemac?

• October 24, 2017
@Lemac nog bedankt voor je reactie haha. Ik ben er ondertussen inderdaad uit. Ik val op meisjes. :)

Uit de kast komen bij mijn ouders wordt nog een dingentje, maar komt vast wel goed.

• October 24, 2017
@Lemac nog bedankt voor je reactie haha. Ik ben er ondertussen inderdaad uit. Ik val op meisjes. :)

Uit de kast komen bij mijn ouders wordt nog een dingentje, maar komt vast wel goed.

Als het niet lukt, schrijf dan wel een nieuwe topic he?.
Dan blijf ik op de hoogte. Nog 2 keer knipoog.

• January 16, 2022

Ik denk dat het vanzelf komt... je ziet van jezelf dat je je anders gedraagt bij bepaalde geslachten en als je bv homo of lesbisch bent kan je aan jezelf merken dat fantaseren over een relatie met het andere geslacht vies gaat lijken. Ik ben zelf Omniseksueel (Dat houdt in dat ik een relatie in kan met iedereen wel eigenlijk maar toch boeit geslacht/gender me wel en heb een voorkeur in mijn geval is dat voorkeur meisjes/vrouwen) en ik ben erachter gekomen toen ik verliefd werd op een goeie vriendin van mij (Ben zelf cisgirl) maar op dat zelfde moment ook jongens leuk vond maar niet zo erg als meisjes. Ik zeg in ieder geval, stress je er niet over, het maakt niet of je er al uit bent of niet. Het komt echt vanzelf je hoeft er niets voor te doen.

Liefs Lia