Vraag

Het lukt niet om een tampon in te doen

  • 24 March 2019
  • 2 reacties
  • 419 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
ik ben 3 maanden geleden voor het eerst ongesteld geworden
en ik heb al een paar keer een tampon proberen in te doen
alleen lukt het niet ik krijg hem er gewoon niet in het lijkt wel onmogelijk
een beetje alsof er iets voor zit waardoor het niet lukt
ik ben 14 jaar en ik denk ook zo van als ik er geen eens een tampon in krijg hoe moet dat dan als ik seks wil hebben
weet iemand wat het is? Of heb je het zelf ook? Laat het me asjeblieft weten !!!!

2 reacties

Hoi

Voor het eerst tampons gebruiken kan lastig zijn. Vaak moet je je lichaam nog wat leren kennen, en ben je wat gespannen. Welke tampons heb je proberen inbrengen? Als je nog niet heel ervaren bent, is het nuttig om te beginnen met de kleinste soort tampons.

Een tampon breng je best alleen in als je ongesteld bent. Oefenen wanneer je niet ongesteld bent gaat vaak moeizaam, omdat je vagina dan erg "droog" is. Daarbij is het verwijderen van een droge tampon best onaangenaam.

Je hebt tampons met en zonder inbrenghuls. Je kan van beide een doosje halen, en proberen welke je het fijnst vindt. Tampons zonder inbrenghuls zien er simpeler uit, terwijl tampons met inbrenghuls vaak vlotter in te brengen lijken.

In een doosje tampons kan je een bijsluiter vinden. Daarop staan nuttige tips in verband met het inbrengen. Je vindt er ook info als de maximale duur dat je een tampon in mag houden, namelijk zeven tot acht uur. Het kan helpen om die bijsluiter door te nemen, zodat je alvast wat basiskennis opdoet. Online kan je een hoop video's en websites vinden die uitleggen hoe je makkelijk een tampon inbrengt.

Heb je al eens gevoeld met je vinger? Weten waar de vaginaopening zich bevindt kan een grote hulp zijn. Als je ontspannen bent, kan je een tampon inbrengen. Als je opspant gaat dit een stuk lastiger, en gaat een tampon inbrengen of seks vrij moeizaam.

Als je voelt dat je na een tijdje oefenen nerveus wordt, is het verstandig om de tampons even opzij te leggen. Blijven oefenen wanneer je zenuwachtig en gespannen bent, leidt in de meeste gevallen enkel tot frustratie.

Een familielid of vriendin zou je kunnen helpen bij het leren gebruiken van tampons. Is er in je omgeving iemand waar je je vertrouwd bij voelt, en waarmee je dit onderwerp zou kunnen bespreken?

Groetjes
Kenshin
Badge
Hey! Ik snap je totaal! Ik heb al best vaak geprobeerd een tampon in te doen maar het lukt op een of andere manier niet🤷‍♀️ Ik had het uiteindelijk opgegeven en weer naar maandverband overgestapt🥴 Miss betekend het dat je dr gwn niet klaar voor bent 🙈 Ik ben zelf aan de pil gegaan omdat ongesteld zijn voor mij een totale hell was😂

Reageer