Vraag

(Help) Vriendin wilt de pil niet slikken

  • 14 July 2021
  • 4 reacties
  • 680 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Oke, ik stress hem heel hard

Ik heb het vandaag met een oude vriendin gedaan, en ben in dr gekomen maar ben er dus sinds net achter dat ze al tijdje geen pil slikt.

Ik heb dr n uur lang gesmeekt om de pil te slikken, maar ze zegt dat ze dit niet gaat en wilt doen.

Ik weet niet wat ik moet doen dus graag jullie mening


4 reacties

Badge

Heyy vraag alsjeblieft waarom niet, heb je wel andere anticonceptie gebuikt? En is zijn jullie allebij in staat om een kind te krijgen of heeft een van jullie een aandoening waardoor een van jullie geen kinderen kan maken , en heeft ze een zwangerschaps test gedaan?

Dit klinkt een beetje als de vrouwelijke vorm van stealthing.
Daarbij probeer ik dat niet minder ernstig te maken, maar ook in dit geval ga je er van uit dat je veilig seks hebt terwijl dat niet het geval is.

Heeft zij aangegeven waarom ze dit deed?
Jullie zitten niet in een relatie en hebben absoluut niet de middelen om nu al ouders te worden, wat dit niet de beste zet maakt.
 

Vraag haar in ieder geval om de morning-after pil te nemen.
Dat kan een zwangerschap voorkomen als ze deze op tijd neemt.
 

 

-onnodige quote verwijderd-

ik heb haar hiervoor ook 1x gedaan, toen was er niks aan de hand en slikte ze de pil wel.

Morningafterpil wil ze ook niet slikken, en de normale pil ook niet

we zijn allebei niet in de mogelijkheid om een kind te krijgen, alleen zij beseft dit niet.

 

 

Stel dat zij zwanger raakt en de zwangerschap niet afbreekt, dan heb je nog wat opties.
Jij hebt geen zeggenschap over het wel of niet afbreken van een zwangerschap, maar wel over je vaderschap.

Vaderschap ontkennen is eventueel een optie, maar dat wordt een lastige zaak voor je.
Dat zou betekenen dat er wordt gedaan alsof jij nooit iets te maken had met de toekomstige moeder en mogelijke kinderen.

 

Ontkenning van het vaderschap is niet (meer) mogelijk in 3 gevallen:

  • de juridische vader is ook de verwekker (biologische vader) van het kind
  • de juridische vader heeft ingestemd met de daad waardoor zijn echtgenote zwanger is geraakt
  • de juridische vader wist voor het huwelijk al dat zijn aanstaande echtgenote zwanger was

Is de moeder niet eerlijk geweest over de verwekker van het kind, dan is ontkenning in de laatste twee gevallen wel mogelijk.

 

Helaas zou je de eerste 2 opties al checken.
 

Je bent niet getrouwd, wat betekent dat je in ieder geval niet automatisch de vader bent volgens de overheid.

 

Het lijkt mij beter, hoe vervelend het ook klinkt, om jouw ouders en haar ouders er bij te halen.
Misschien kunnen zij haar laten inzien wat voor een slechte keuze ze maakt.

Je ouders zullen waarschijnlijk niet blij zijn, maar het lijkt mij beter dan het alternatief.

 


 

 

Reageer