Skip to main content
Vraag

help mijn vriendin is zwanger (ik ben 13)

• July 16, 2020
  • 7 reacties
  • 820 Bekeken

Mijn vriendin en ik zijn allebei 13 en hebben 9 maanden geleden geneukt mijn vriendin is de dag achter we geneukt hebben verhuist naar Amerika vandaag heeft ze mij gebeld en gezegd dat ze wanneer ze kan terug naar België verhuist en ze heeft ook gezegd dat ze zwanger is en dat ze waarschijnlijk bijna ga bevallen , ik was geschrokken want toen we geneukt hadden dacht ik dat ze de pil nam maar blijkbaar niet , haar ouders zijn niet boos op haar maar mijn ouders gaan wel boos zijn mijn ouders hebben mij al een keer buiten gezet voor 1 maand toen ben ik bij mijn vriendin gaan wonen voor 1 maand maar als ze weten dat mijn vriendin zwanger is dan zetten ze me zoizo buiten en mag ik nie meer terugkomen 

Mijn vraag is moet ik het aan hun vertellen en bij mijn vriendin of een familielid gaan wonen of het verzwijgen tot ik uit huis ben ?

7 reacties

• July 16, 2020

Als je ervoor kan zorgen dat ze er echt niet achter komen njet.

Maar wss komt het wel naarboven en kon je het beter vertellen.

Of je zorgt ervoor dat de ouders van je vriendin het vertellen dan komt het niet over als een probleem.

• July 16, 2020

Als je ervoor kan zorgen dat ze er echt niet achter komen njet.

Maar wss komt het wel naarboven en kon je het beter vertellen.

Of je zorgt ervoor dat de ouders van je vriendin het vertellen dan komt het niet over als een probleem.

Ik ga vragen aan haar ouders of ze het kunnen zeggen aan mijn ouders

• July 16, 2020

hey, bi.annoniem.be

ik zou inderdaad je ouders op de hoogte stellen van wat er is gebeurd (op welke manier dan ook). ook is het misschien een goed idee dat je met je vriendin gaat praten hierover en vraagt wat zij hiervan vind. daarnaast is het ook handig als jullie samen de vader van het ongeboren kind hiervan op de hoogte stellen

ik hoop dat dit je helpt

MVG annoniemejongen

• July 16, 2020

Hi Bi.anoniem.be,

waarom laat ze nu pas weten dat ze zwanger is?

Het zou wel zo netjes zijn geweest als ze dat deed op het moment dat ze er achter kwam dat ze zwanger was. Dan had jij het er nog eens met haar over kunnen hebben ipv dat je nu bijna met een geboren kind wordt geconfronteerd.

Groetjes,

M&M’s

• July 16, 2020

Vind het een sterk verhaal...

• July 16, 2020

Hey,

Zoals M&M's al zei.

Waarom zegt ze het nu pas? 

Als ze er eerder mee was gekomen had er nog schade beperkt kunnen worden. 

Maar oke, het is te laat . Ze is zwanger. Nu is praten wel te laat denk ik.

Groetjes Gebruiker c 

• July 17, 2020

Hoi

Zo’n negen maanden geleden had jij seks met je vriendin. Kort daarna verhuisde ze naar Amerika, maar nu blijkt ze terug naar België te verhuizen. Ook kwam je te weten dat ze vrijwel op het punt staat te bevallen. Zo, dat was vast een flinke verrassing. 

Zoals M en Ms al zei, verbaast het me dat je vriendin je niet eerder inlichtte. Was ze zich er soms niet van bewust dat ze in verwachting was? Want dat kan in uitzonderlijke gevallen, maar toch lijkt het me sterk. 

Je vreest dat je ouders je uit huis zullen zetten, wanneer ze erachter komen dat je vriendin zwanger is. Nu ben je van plan om aan haar ouders te vragen om met jouw ouders te praten. Dat zou inderdaad een goed plan kunnen zijn, aangezien jullie beiden nog maar dertien jaar oud zijn. Da’s jong, om al de verantwoordelijkheid van een kind op je schouders te nemen. Ik hoop dat haar ouders, en liefst ook de jouwe, jullie hierin zullen steunen en helpen waar nodig. 

Misschien is het handig om een adres te regelen waar je heen kan, moesten je ouders je aan de deur zetten. Da’s geen prettige gedachte natuurlijk, maar liever eerst zo’n adres regelen dan op straat te belanden, lijkt me. Zou je soms bij de ouders van je vriendin terecht kunnen?

Gr. Kenshin