Vraag

help, ik ben zwanger


  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb seks gehad maar ik ben vergeten om de pil te slikken en de condoom is gescheurd ik heb gisteren een test gehaal en die was positief.

ik ben dus zwanger ik heb het me vriendje verteld en hij wilt de baby houden maar ik weet het nog niet .

zouden jullie advies kunnen geven!!!!!!


15 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hoi,

In deze situatie moet je goed luisteren naar de huisarts. Fouten worden gemaakt.
Je kan altijd een abortus provocatus (onderbreking van zwangerschap) ondergaan.
Sterkte en succes!

Groetjes,
DutchFlag

Reputatie 2
Badge +1

Hey, als het echt zo is. Zou  ik het er eens over hebben, of met je ouders of 'je sexpartner'.

Hoi,

In deze situatie moet je goed luisteren naar de huisarts. Fouten worden gemaakt.
Je kan altijd een abortus provocatus (onderbreking van zwangerschap) ondergaan.
Sterkte en succes!

Groetjes,
DutchFlag

Ja ik zo liever geen abortus willen en hij wilt het baby’tje houden dus dat maakt het lastig

Reputatie 3
Badge +3

Het is jouw baby, dus jij hebt het laatste woord. Als jij hem niet wil, zou ik een abortus doen.

Hoe oud ben je trouwens?

Het is jouw baby, dus jij hebt het laatste woord. Als jij hem niet wil, zou ik een abortus doen.

Hoe oud ben je trouwens?

14😳

Ik raad zwangerschap af, zeker op deze leeftijd.
Je lichaam is waarschijnlijk nog niet even ver ontwikkeld als een volwassen vrouw, wat voor complicaties zou kunnen zorgen bij een zwangerschap.
Daarnaast is dat een ramp voor je school en andere opleidingen, omdat je daar veel minder tijd voor over zult houden.
Ook is dit financieel niet verstandig:
Noch jij noch je vriendje, die ook iets van 14-16 zal zijn (dat gok ik tenminste) kunnen dit niet betalen.
Tenslotte is een gezin starten niet echt super voor je sociale leven:
Jij kunt niet zomaar naar een feestje gaan, omdat je op iemand zult moeten passen.
 

Misschien willen jouw ouders je hierbij wel helpen, maar ook zij zullen grenzen hebben.
Je zou eigenlijk de tijd waarin je het meeste zou uitgaan en je studie af zou maken, dag moeten zeggen.

Vandaar dat ik dat afraad, maar dat zullen niet de enige redenen zijn om het niet te doen.

Reputatie 3
Badge +3

Het is jouw baby, dus jij hebt het laatste woord. Als jij hem niet wil, zou ik een abortus doen.

Hoe oud ben je trouwens?

14😳

Op jouw leeftijd zou ik het dan zoizo wel doen.

Badge +1

wanneer  had je die seks dan? als het namelijk nog niet zo lang geleden is kun je kijken naar zo'n pil

wanneer  had je die seks dan? als het namelijk nog niet zo lang geleden is kun je kijken naar zo'n pil

Nou 2 weken geleden ong

wanneer  had je die seks dan? als het namelijk nog niet zo lang geleden is kun je kijken naar zo'n pil

Nou 2 weken geleden ong

Hallo lieverd,

Ik vind het echt heel rot voor je dat je nu al zwanger bent. Ik zou in iedergeval het met je ouders bespreken, hoe moeilijk dat ook is. 
 

Je bent nog niet telaat voor een abortus pil, alleen heb je voor de late abortus pil vgm een recept van de huisarts nodig. Ik zou zeker langs de huisarts gaan om advies te vragen. 

ik ben dus zwanger ik heb het me vriendje verteld en hij wilt de baby houden maar ik weet het nog niet .

zouden jullie advies kunnen geven!!!!!!

 

Ja. Advies. Zeker. Hier komt het.

Praat met je ouders. 

Met alle respect voor jullie gevoelens, je bent een kind, je staat stijf van de hormonen en nu zit je ook in een emotionele achtbaan. 

Qua levenservaring die verdergaat dan gamen en spelen hebben jullie ongeveer 2 jaar. Dat is niet veel.

Verder blijven relaties op je 14e in 999 van de 1000 gevallen niet bij elkaar. Zeker met de stress van een baby heeft jullie ‘relatie’ eigenlijk geen kans van slagen. 
Je denkt misschien dat jullie uit liefde voor de baby juist bij elkaar blijven?   Dat is dus zo’n stukje levenservaring: Een baby is het resultaat van een goede relatie; een baby is nooit de lijm van een relatie.

Verder heb je geen flauw idee wat het is om een kind op te voeden, en je hebt geen flauw idee wat het voor gevolgen heeft voor jouw toekomst als jij niet meer naar school gaat.

 

Je zit  niet in een stabiele situatie (je bent niet zelfstandig en zit niet in een stabiele relatie), bent zelf niet stabiel (emoties, hormonen), en je hebt geen levenservaring die je kan helpen bij deze beslissing. 

Je bent dus niet in een goede positie om heel ingrijpende beslissingen te nemen - beslissingen waarvan anderen (jouw ouders) de gevolgen mogen opvangen.

 

Dus doe eens gek. Praat met je ouders.  Op je 14e kun je veel probleempjes voor ze stilhouden, maar op één of andere manier gaat dat met deze niet lukken. Dit is een volwassen probleem.
Dus praat met ze, want op dit moment heb je nog opties.

Het is jouw baby, dus jij hebt het laatste woord. Als jij hem niet wil, zou ik een abortus doen.

Hoe oud ben je trouwens?

14😳

 

wanneer  had je die seks dan? als het namelijk nog niet zo lang geleden is kun je kijken naar zo'n pil

Nou 2 weken geleden ong

Hallo lieverd,

Ik vind het echt heel rot voor je dat je nu al zwanger bent. Ik zou in iedergeval het met je ouders bespreken, hoe moeilijk dat ook is. 
 

Je bent nog niet telaat voor een abortus pil, alleen heb je voor de late abortus pil vgm een recept van de huisarts nodig. Ik zou zeker langs de huisarts gaan om advies te vragen. 

Oke bedankt

ik ben dus zwanger ik heb het me vriendje verteld en hij wilt de baby houden maar ik weet het nog niet .

zouden jullie advies kunnen geven!!!!!!

 

Ja. Advies. Zeker. Hier komt het.

Praat met je ouders. 

(…) 

Dus doe eens gek. Praat met je ouders.  Op je 14e kun je veel probleempjes voor ze stilhouden, maar op één of andere manier gaat dat met deze niet lukken. Dit is een volwassen probleem.

Dus praat met ze, want op dit moment heb je nog opties.

Dankje wel voor je adv

Ik heb seks gehad maar ik ben vergeten om de pil te slikken en de condoom is gescheurd ik heb gisteren een test gehaal en die was positief.

ik ben dus zwanger ik heb het me vriendje verteld en hij wilt de baby houden maar ik weet het nog niet .

zouden jullie advies kunnen geven!!!!!!

Kun je uiteindelijk zeggen wat je gedaan hebt

Reageer