Vraag

help ben ik zwanger (13)?

  • 17 September 2021
  • 6 reacties
  • 773 Bekeken

Badge

Hé ik ben een meisje van bijna 14 jaar kort geleden was ik samen met mijn vriend bij hem thuisWe hebben geen seks gemeenschap gehad ik heb hem afgetrokken maar kort daarna kreeg ik wat sperma of voor vocht aan mijn vingers ik weet het niet zeker maar volgens mij had ik het toen afgeveegd aan het deken maar het kan ook zo zijn dat het niet zo was en kort daarna heb ik mijn vagina afgeveegd met een papiertje waardoor ik nu bang ben dat ik dat voorvocht of zaad mee geveegd heb in mijn vagina ik maakte me best wel veel zorgen over dat ik zwanger was dus ben ik veel gaan googelen velen zeggen dat het niet kwaad kan en velen zeggen dat het welKwaad kan dus ik ben heel bang en vraag ik om jullie advies zelf heb ik al drie testen gedaan twee normale Kruidvat testen dat waren de early maar ze waren allebei negatief kort daarna las ik op internet dat ze niet altijd betrouwbaar waren dus ik werd weer bang kort daarna had ik de clear blue zwangerschapstest digitaal gekocht En die was ook negatief kort daarna kom ik er achter dat je pas kan testen op de dag dat je je menstruatie moet krijgen dat had ik dus niet gedaan maar ik besefte maar ik wacht even af tot ik weer ongesteld word ik heb lang gewacht maar mijn menstruatie was niet heel duidelijk ik had wel buikkrampen maar heel veel bruin slijm dat is dus oud bloed ik had maar een dag dat er een klompje bloed uit mijn vagina viel ook al liep ik of sprong ik het stroomde niet uit mijn vagina terwijl dat normaal wel gebeurde dit had mijn derde keer ongesteldheid moeten zijn maar mijn moeder zegt vaak dat het af kan wisselen op mijn leeftijd want ik ben 13 maar die twee menstruaties daarvoor liep het zoals het zou moeten zijn terwijl ik liep viel het er gewoon uit het was normaal bloed en het was de hele week zo doorgaan en ik had buikkrampen bij mij was het binnen 4 dagen weg ik had een dag een keertje een keer een klompje bloed en daarna was alles weg en dat ik alleen nog maar bruine afscheiding slijm Vaak maak ik me ook druk en denk ik dat ik een dikke buik krijg maar dat zou ook kunnen zijn dat ik me gewoon te veel zorgen maak en wat dingen ga inbeelden ik had tegen mijn moeder gezegd dat ik een opgeblazen gevoel in mijn buik had er vaak naar de wc moest maar mijn moeder zei dat het een gasvorming was in mijn buik ik had ook veel winderigheid dus het zou best wel kunnen zijn dat opgeblazen gevoel is nu weg maar tot nu toe heb ik nog steeds het gevoel dat dat mijn buik dikker wordt het kan ook zijn dat ik hhet mij inbeeld omdat ik zo bang ben kan iemand mij helpen ?ben ik nou daadwerkelijk zwanger?
Xxx bang meisje van 13


6 reacties

Puber je al?

Borsten enzo. Want als je geen borsten hebt en ze groeien ineens kan dat melk zijn. Groetjes

 

Badge

Ja ik ben puber

Badge

En borsten

Reputatie 1
Badge +1

-onnodige quote verwijderd-

Is hij klaargekomen of was gwn zijn eikel nat?

Heyy

 

Wat vervelend dat je je zo'n zorgen maakt!

 

We hebben geen seks gemeenschap gehad ik heb hem afgetrokken maar kort daarna kreeg ik wat sperma of voor vocht aan mijn vingers ik weet het niet zeker maar volgens mij had ik het toen afgeveegd aan het deken maar het kan ook zo zijn dat het niet zo was en kort daarna heb ik mijn vagina afgeveegd met een papiertje

Je hebt geen seks gehad en je vriend is niet met zijn penis in jouw geweest, maar je geeft aan dat je je vriend hebt afgetrokken en vervolgens sperma / voorvocht op je hand kreeg. De sperma / voorvocht is toen heel misschien in aanraking geweest met jouw vagina, maar dat weet je niet zeker. 

De kans dat je zwanger bent van een heel klein beetje sperma of voorvocht wat tegen je vagina aankwam is echt wel klein. Voor een kans op een zwangerschap moeten de spermacellen namelijk echt in de terecht vagina komen.

 

mijn menstruatie was niet heel duidelijk ik had wel buikkrampen maar heel veel bruin slijm dat is dus oud bloed ik had maar een dag dat er een klompje bloed uit mijn vagina viel ook al liep ik of sprong ik het stroomde niet uit mijn vagina terwijl dat normaal wel gebeurde dit had mijn derde keer ongesteldheid moeten zijn maar mijn moeder zegt vaak dat het af kan wisselen op mijn leeftijd want ik ben 13 maar die twee menstruaties daarvoor liep het zoals het zou moeten zijn

Dat je ongesteldheid deze keer anders verliep dan de vorige 2 keren is zoals je moeder al aangaf inderdaad niet raar. De eerste jaren is de ongesteldheid namelijk bij heel veel meiden onregelmatig en niet helemaal hetzelfde. Dat komt door de schommelingen in je hormonen en dat is dus op zich niks om je zorgen te maken.

Dat je ongesteldheid nu wat uitbleef / anders was kan ook komen doordat je je heel erg zorgen maakt (stress hebt) voor het feit dat je misschien zwanger bent. 

Het kan daarom ook inderdaad best zo zijn dat je je dingen inbeeld die er in de werkelijkheid niet zijn omdat je je zo veel zorgen maakt.

 

De meest voorkomende oorzaken voor het uitblijven van je menstruatie zijn:

  • Hormonale schommelingen. Schommelingen in je hormoonhuishouding kunnen ervoor zorgen dat je menstruatie onregelmatig is of zelfs uitblijft. Dit komt vooral voor bij jonge vrouwen in de eerste jaren van hun menstruatie. Maar het is ook mogelijk dat je altijd al een onregelmatige menstruatiecyclus hebt gehad.
  • Stress. Ervaar je voor langere tijd stress? Dan maakt je lichaam stresshormonen aan die je cyclus in de war kunnen brengen. Je hersenen maken dan minder hormonen aan die de eisprong stimuleren. Het gevolg is dat je ongesteldheid uitblijft.

Bron: https://www.24baby.nl/zwanger-worden/hoe-zwanger-worden/overtijd-maar-niet-zwanger/

 

Aangezien je nu ongesteld had moeten zijn is het misschien een goed plan om nog een keer een zwangerschapstest te doen. Die kan je halen bij de apotheek of een drogist. Als die dan nog een keer negatief is hoef je je denk ik echt geen zorgen te maken want de kans dat je na 4 negatieve testen zwanger bent is er denk ik niet.

Je kan ook altijd (samen met je moeder) een afspraak maken bij de huisarts zodat die je kan helpen om te kijken of je zwanger bent of niet.

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 2
Badge +1

Als je dat nog niet hebt gedaan kan je naar de dokter gaan misschien kan die meer zeggen. 

Reageer