Vraag

Heb ik vaginisme

  • 21 March 2021
  • 7 reacties
  • 475 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal,

 

Ik zit ergens heel erg mee. Ik heb namelijk het idee dat ik misschien een vorm van vaginisme heb. Ik gebruik wat sextoys en ik merk dat iets van meer dan 2,5cm al niet past en het eigenlijk pijn doet. Een tampon lukt nog, een vinger ook maar meer voelt gewoon niet prettig. Ik kan wel klaarkomen, maar niet als ik naar binnen ga zegmaar.  En dat vind ik heel frustrerend omdat ik misschien binnenkort seks ga hebben en dus ben ik bang dat  ik zometeen veel pijn ga ervaren en dat het daardoor helemaal niet fijn is.

 

Heb ik vaginisme? En wat zouden jullie doen?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties :)


7 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Dat je niet kan klaar komen door dingen in je is normal meesten meiden hebben dat . (Er is ook niet mis mee als je er wel van klaar komt .)

En dat er dingen er niet in wilen had ik ook . Je moet dan meer opgewonden zijn  het is ook altijd handig om glijmiddel te gebuiken .

Als dit niet werkt dan kan het vaginisme zijn of gwoon en kleine vagina.

Maar is die lukt het niet als het 2,5 lang isof 2,5 als omtrek? 

Ik ben echt opgewonden en nat genoeg en gebruik daarnaast ook glijmiddel ja. De diameter is 2,5cm

Reputatie 4
Badge +3

Ok sorry. Bij mij was dat het pobleem. .

Maar als de diameter 2,5 cmis is de omterk 15,71cm en dat is best wel dik als ik het zo kan zeggen.

Het gemiddelde is 11,66cm

Reputatie 4
Badge +3

En vaginisme is dat je spieren samen trekken zonder echte rede . 

Ik kan niet weeten wat precies aan de had is .

Maar als je sieren samen trekken kan het door en orgasme of spanning komen en als dit het ook niet is of je wil het zeker weeten dan kan je het beste naar je huisarts. 

Reputatie 4
Badge +3

+bij de meeste vrouwen is de eerste keer niet fijn 

Oke, echt super bedankt voor je reactie! Ik kan hier echt wat mee, nogmaals dankjewel en fijne avond!!

Reputatie 1
Badge +1

Hee meid! Wat ontzettend naar! Ik heb ook vaginisme.. 

 

Wat je vooral NIET moet doen is je zorgen maken over of het past. Er kan een kind doorheen he, het is enorm rekbaar daar beneden. Het zou gewoon passen als je goed voorspel hebt. Ieder meisje heeft ook een ‘maagdenvlies’ een klein randje bij de vagina, het is geen vlies en het breekt niet echt maar als je een keer sex hebt ‘breekt’ dat en wordt het wijder en gaat de 2e keer ook makkelijker. 

 

Ikzelf heb nog geen seks gehad, maar ik train mezelf om rustig te blijven tijdens het vingeren. Goed letten op je ademhaling en probeer je te ontspannen. Ga maar eens letten op het gevoel als je naar de wc gaat, en hoe ontspannen je dan bent. Dat gevoel moet je zien te krijgen. Laat alles los en niet denken aan wat er zou kunnen mislopen, want dan spannen je bekkenbodem spieren ongewenst aan. Dit is ook wat er gebeurt bij vaginisme, maar het is te behandelen. 

 

Ik zou het eerst zelf proberen, als het niet lukt kan je altijd naar de huisarts! 

Je bent nog jong en seks is niet heel je leven, maak je er niet al te druk om, je kan ook een goed seksleven hebben met vaginisme, als je er zelf maar in geloofd! Succes xx

Reageer