Skip to main content
Vraag

goeie "dating app" voor jongeren?

• September 9, 2025
  • 2 reacties
  • 386 Bekeken

Forum|alt.badge.img+3

Hoi, ik ben een jongen van 16 jaar en ik zoek eigenlijk al een tijdje een vriendin. Ben helaas 1 keer afgewezen en dat heeft de puf een beetke weggehaald. Af en toe voeg ik dan wel paar meiden pp snap maar dat is niks aan. Ik heb ook geprobeert op yubo (waarop et ook niet werkte omdat de leeftijd niet goed was ofz) en op purp (waar ik steeds opnieuw op moest inloggen). Dus hebben jullie nog aanraders of tips voor apps of hoe je een vriendin krijgt?

2 reacties

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • September 10, 2025

Hallotjes ​@UserPlassendePanda123,

Wat leuk dat je op zoek bent naar een vriendin en daar advies over vraagt. We willen er wel even een disclaimer bijzeggen. De website Purp is vanaf 13 en tussen de leeftijd van 13 t/m 17 moet je toestemming van een ouder/opvoeder hebben om een account aan te mogen maken. De website Yubo is vanaf 16 jaar oud om een account te mogen hebben. We verzoeken iedereen om zich te houden aan de regels en richtlijnen van die sites.

Ook willen we benoemen dat het adviseren of benoemen van 18+ datingsites een overtreding is van forumregel 6: Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum. Dit benoemen we even omdat er potentieel zulke sites als reactie onder dit topic kunnen voorkomen.

Groetjes,

Robin59 (de Kindertelefoon)

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 13, 2025

Hey ​@UserPlassendePanda123, afwijzing is normaal en betekent niet dat het nooit lukt. Apps werken vaak niet goed voor je leeftijd, dus het is beter om offline mensen te leren kennen, bijvoorbeeld via hobby’s, sport, muziek, theater, clubs of vrijwilligerswerk.

Ook via vrienden kun je nieuwe mensen ontmoeten. Focus eerst op contact maken, interesse tonen en gesprekken voeren zonder meteen druk op een relatie te zetten. Zo kan een band groeien en misschien later iets moois uitvloeien.

xx liefs Wolf 🐺