Skip to main content
Vraag

geen stijve piemel

• July 21, 2025
  • 12 reacties
  • 706 Bekeken

Hoi ik ben een jongen van 16 jaar en de laatste tijd krijg ik geen stijve piemel meer.

Als ik ‘‘s ochtends wakker word, voel ik meteen dat ik een stijve heb. Verder als ik iets geils ziet krijg ik ook een stijve.

Alleen de laatste tijd als ik wakker word is m’n piemel gewoon slap en als ik iets geils ziet wordt die bijna tot niet stijf. Hoe komt dat? 

komt het misschien omdat ik te vaak aftrek waardoor het voor m’n piemel te saai is? Laat het me weten!

12 reacties

• July 21, 2025

Hallo,

Zelf ben ik een meisje, maar je zit in de puberteit en dan kan je piemel allemaal dingen doen waar je geen controle over hebt.

Maar het kan zijn dat je inderdaad te vaak aftrekt. Dat is niet per se 'saai' voor je piemel maar daardoor raakt hij een soort van overbelast, waardoor hij niet meer in erectie gaat. 

Misschien is het een ontsteking of zo, als het blijft aanhouden zou ik er even naar de huisarts mee gaan.

Groetjes van mij

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • July 21, 2025

Ik zou het niet heel goed weten maar ik denk wat natuurlijk_roodharige zegt dat je teveel aftrekt dat dat wel kan kloppen maar voor de rest zou ik geen idee hebben 

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • July 21, 2025

Als je je aftrekt is je piemel dan wel stijf?

En hoe vaak doe je dat per dag dan, wat is 'vaak' voor jou?

• July 22, 2025

@Anoniem U030  doe eens een week niks! Of langer

• Topic-opener
  • July 22, 2025

@Vera16xx, als in aftrek word die een beetje stijf maar niet zo stijf als normaal. En ik trek ongeveer 2 keer per dag, soms 1 

• Topic-opener
  • July 22, 2025

@Aubien ik ga het proberen alleen is wel lastig 😅

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • July 22, 2025

@Vera16xx, als in aftrek word die een beetje stijf maar niet zo stijf als normaal. En ik trek ongeveer 2 keer per dag, soms 1 

Tja,  ik kan toch niet zeggen dat dit overmatig veel is, zelfs niet voor een jongen (meisjes kunnen over het algemeen veel vaker klaarkomen dan jongens per dag).

Volgens mij heeft het ook te maken met hoe fit je bent. Dus weinig slaap maar ook dingen als stress kunnen je minder 'geil' maken en misschien maak je als man dan ook wel minder sperma aan of minder hormonen die tot een erectie leiden? Speculatie van mijn kant. Maar dan ook de vraag: ben je voldoende uitgerust, heb je geen alcohol gedronken (wat je lichaam uitput want alcohol is vergif) en voel je je verder fit of juist moe?

En hoe lang heb je dit al? Misschien moet je het een tijdje aankijken. Maar ik zou wel verwachten van een jongen van 16 dat je niet dit soort symptomen hebt. Misschien is het tijdelijk, maar als het langer duurt kan het het overwegen zijn om bij de huisarts dit na te vragen. Als je het spannend vindt: je kunt bijvoorbeeld voor iets anders komen en dan vragen 'oh ja trouwens ik wil nog wel iets vragen, misschien is het iets kleins..' en dan vertellen over dat je minder makkelijk een erectie krijgt. Op jouw leeftijd vind ik dat toch vreemd meestal hoort je dit van oudere mannen die erectieproblemen krijgen. Dus het kan zijn dat je misschien iets hebt als een tekenbeet of bacteriële infectie of virus of weet ik veel, maar dat lijkt me zeldzaam. Als het echt langer dan een maand aanhoudt zou ik wel even bij de huisarts checken als ik jou was…

Liefs, xxVera 💋

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • July 31, 2025

zou het niet gewoon met de leeftijd te maken kunnen hebben? want hoe gaat het er nu mee? word die nu wel weer stijf?

matpat13
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • August 3, 2025

Miss trek je inderdaad te veel af, probeer eens misschien een keer in de 2 dagen te doen ipv elke dag. Maar waarschijnlijk komt het gwn door hormonen. Erecties komen vanzelf wel weer terug. In de puberteit krijg je heel veel erecties, misschien ben je nu uit de puberteit aan het gaan en krijg je dus minder vaak een stijve.

• August 4, 2025

@Aubien ik ga het proberen alleen is wel lastig 😅

@Anoniem U030 ik snap dat dat lastig is maar is het je gelukt? En zo ja is het nu beter?

• Topic-opener
  • August 9, 2025

@Aubien, ja zekers, ben heb het nu geprobeerd om de 2 of 3 dagen te doen en ik krijg gelukkig weer elke ochtend een stijve, en verder in de loop van de dag ook. Dankje wel voor je hulp 

• Topic-opener
  • August 9, 2025

@Wolf, ja hij word gelukkig weer stijf het komt toch denk ik doordat ik te veel op een dag aan het aftrekken was. Doordat ik het ongeveer om de 2 a 3 dagen doe krijg ik in de ochtend en in de loop van de dag een stijve en het is ook weer leuk om af te trekken. Dankjewel voor je hulp