Vraag

Gay en uit de kast komen..

  • 4 September 2018
  • 2 reacties
  • 115 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben een meisje van 13 en ik ben gay. Ik heb het aan mijn vriendin vertelt dat ik gay ben en zij vond het gewoon goed, ze zei dat er toch niks veranderde aan onze vriendschap en daar ben ik heel blij om:) mijn ouders daarin tegen is een ander geval.. Ze zijn allebei erg stereotypisch en vinden dat LGBTQ+ wel oke is, maar niet geweldig. Ik heb het gevoel dat mijn moeder het soort van weet dat ik niet op jongens val, maar ik denk dat het voor mijn vader compleet nieuw is. De rest van mijn familie zullen het niet erg vinden alleen mijn opa en oma.. zij zijn net als mijn ouders. Mijn vraag is dus als volgt: ik ben bang dat ons leven helemaal anders word als ik het vertel, wat moet ik doen? Het vertellen of rustig eerst vragen stellen over hoe hun erover denken en nog niet vertellen en dan verder kijken? Alsjeblieft help me!

2 reacties

Hi, fijn dat je vriendin zo positief reageerde!
Misschien is het handig om eerst vragen te stellen. Hoewel het wekberg ontmoedigend is als ze negatief reageren.
Je kan het ook eerst de rest van de familie vertellen om te kijken hie zij reageren. En dan pas naar je ouders te gaan.

Je kan het ook gewoon vertellen en dan wel zien wat er gebeurt,

Succes

~Asy
Hey Disneyfan

Je wilt graag uit de kast komen. Wat fijn dat je vriendin zo goed reageerde. Ze heeft gelijk: er verandert niets aan jullie vriendschap, of aan jou. Dat is iets dat je ouders ook zouden moeten kunnen inzien. Jij blijft hun dochter, en uit de kast komen verandert jou niet, maar is slechts meer informatie over jou.

Misschien kan je eerst wat vragen stellen, zodat je je zekerder voelt. Is er in jouw omgeving al iemand uit de kast gekomen? Hoe reageerden je ouders daarop? Je zou eventueel een familielid in vertrouwen kunnen nemen, en uit de kast komen waar dat familielid bij is. Op die manier is er alvast iemand die je kan steunen.

Groetjes
Kenshin

Reageer