Hey hoi allemaal
Ik heb dus een vriendje en we zijn allebei klaar voor seks maar ik heb een paar vraagjes die misschien een van jullie kan beantwoorden, Oke hier komen ze
Ik heb dus gehoord van vaginisme dat is wanneer er niks in je vagina past en ik kan dus geen tampon op geen mogelijkheid erin krijgen maar denken jullie dat een piemel wel past? Aangezien je dan natter bent of zo?
Weet je zeker dat je vaginisme hebt. Het kan namelijk ook gewoon zijn dat je te gespannen bent wanneer je er iets in wilt doen. Wanneer je te gespannen bent, staat er namelijk heel veel spanning op je vagina er alles daaromheen. Het wordt dan inderdaad heel lastig om er iets in te krijgen.
Maar als je sfeer en band tussen jou en je vriendje goed is, heb ik er alle vertrouwen in dat dit gewoon gaat lukken. Belangrijk is gewoon om er echt de tijd voor te nemen. Je moet echt relaxed zijn. Neem de tijd voor het voorspel. Deze voorbereiding is essentieel. Bevredig elkaar zodat jullie opgewonden genoeg zijn voor de penetratie. Haast dit niet, het is echt echt belangrijk. Je vriendje zal na 5 minuten misschien denken; ik ben nu opgewonden, zij vast ook. Maar vertel hem dan om rustig aan te doen. Hoe geiler je bent hoe makkelijker het zal gaan. 1. omdat je natuurlijk natter bent en 2. omdat je dan zelf ook in de juiste mood bent. Dat is het belangrijkste van allemaal.
Probeer je geen zorgen te maken van ‘shit, straks moet z'n ding erin, dat gaat nooit passen’. Hoe vaker jij dat tegen jezelf zegt, hoe moeilijker het gaat worden. Ga er gewoon open-minded in, niet te veel nadenken. Laat het lekker gebeuren.
En vergeet ook niet dat de eerste keer bij heel veel niet soepel gaat of überhaupt lukt. Het is dus helemaal niet raar wanneer het bij jullie ook niet zo makkelijk gaat in het begin. Maar blijf hier niet te lang bij stil staan want dan maak je het jezelf voor de volgende keer alleen nog maar moeilijker.
Misschien is het ook fijn om hier van te voren met de vriendje over te praten. Leg uit dat je het best wel spannend vindt. En vraag of hij je wilt helpen. Het is goed dat hij het weet, dan kan hij daar rekening mee houden. Ongetwijfeld zal hij je met alle liefde helpen en zal hij het zo aangenaam mogelijk voor je willen maken.
Wat ook nog kan helpen is het gebruik van glijmiddel.
Oke hier komt mijn 2e vraag
Ik heb dus gehoord dat het iedereen kan gebeuren dat er een condoom kan verdwijnen in je vagina en dat je dan naar de dokter moet maar als je dan een condoom in je vagina hebt moet je een morning after pil nemen maar dan zit de condoom nog steeds vast en kan je nog steeds zwanger raken of zorgt morning after pil dat de spermacellen afbreken?
De kans dat dit gebeurt is volgens mij erg klein. Wanneer je vriendje gewoon de goede maat condoom heeft zal deze niet makkelijk afglijden. Als hij een te ruime condoom heeft, is deze mogelijkheid er natuurlijk wel. Mocht dit nou toch gebeuren of mocht je bijvoorbeeld zien dat de condoom gescheurd is, neem dan zo snel mogelijk de morning after pil. Voor zover ik weet, doodt de pil de spermacellen niet, maar bevat het hormonen om de ovulatie uit te stellen. Dit zorgt er dus voor dat de spermacellen geen eicel kunnen bevruchten. En als je de condoom er niet zelf uitkrijgt, zal je idd even langs de huisarts moeten.
En dan komt nu mijn 3e vraag
Kan je naar de dokter gaan als je zwanger bent of je hebt een probleem zoals een condoom dat verdwenen is en dan naar een dokter gaan zonder dat je ouders worden ingelicht? Aangezien ik geen seks mag van me ouders.
Dit hangt van jouw leeftijd af. Als jij ouder bent dan zestien, mag de huisarts jouw ouders niet inlichten als jij dit niet wilt. Ben je jonger, dan hebben je ouders dit recht nog wel. Maar laat dit alsjeblieft geen reden zijn om niet naar de huisarts te gaan wanneer zoiets gebeurt. Een mogelijk ruzietje met je ouder is nog altijd minder erg dan een zwangerschap of een condoom dat in je vagina vast zit.
Dus ja hier maak ik me nogal zorgen om, En als je antwoordt weet op een van die vragen laat het me dan wetennnn
Laat het gewoon lekker gebeuren, probeer je hier geen zorgen om te maken. Dit maakt het namelijk alleen nog maar lastiger.
Suc6 ermee,
Groetjess
Als je opgewonden bent wordt de vagina groter