Vraag

Eerste keer seks na vervelende ervaring

  • 15 July 2020
  • 6 reacties
  • 719 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi
Ik ben Cindy, ik ben 16 jaar en ik heb een vriendje die 17 is. Doordat er in het verleden (2-3 jaar) het één en ander gebeurd is, heb ik nu een angst gekregen voor seks. Mijn vriend wacht totdat ik er klaar voor ben en voor mijn gevoel ben ik dat ook. Ik wil gewoon een ‘normaal’ meisje zijn die seks met haar vriendje kan hebben. Alleen de angst zit mij nog een beetje tegen. Ik ben bang dat ik dichtklap of dat ik niet meer wil. Ik weet dat ik op elk moment kan stoppen, maar dit zou ik toch niet zo leuk vinden. Vooral omdat het dan mijn eerste keer normale seks is. 
Zijn er misschien mensen met soortgelijke ervaringen? Of tips?

Ik hoor het graag,
Cindy


6 reacties

Heej,

Nou, de eerste keer gaat bij best wel veel mensen niet echt goed, en dat is heel normaal. Als je nou eenmaal onervaren bent dan heb je misschien nog wel pijn. Probeer het eens rustig, en als je niet meer wil, dan is dat maar zo. Wacht totdat je er klaar voor bent. Ik weet natuurlijk niet of wat er gebeurd is heel erg of maar iets kleins is, dus ik kan het ook verkeerd inschatten.

Succes en de groetjes.

Hoi, dankjewel voor je reactie.

Het is niet zo zeer dat ik bang ben voor de pijn. Ik ben 2/3 jaar geleden meerdere malen verkracht door hetzelfde persoon.  Mijn angst ligt meer dat ik bang ben dat mijn vriendje niet stopt als ik dat vraag of dat ik flashbacks krijg en het niet aankan. Ook al weet ik zeker dat mijn vriend stopt als ik dat zou vragen, toch blijft mijn angst er. 

Oei ja, dat snap ik. Als hij je verkracht vind ik dat echt geen goed vriendje, het is illegaal. Maar als je echt met hem wil blijven en het wil doen moet je echt vertrouwen hebben in hem, misschien  heeft hij er spijt van. Dus zorg dat je hem kan vertrouwen.

De groetjes.

Heyy

Communicatie.

Praat hierover met je vriendje. Leg hem uit hoe het zit, dat het misschien herinneringen opbrengt die je liever niet hebt. Snapt ie vast wel! Zeg hem dat je er bang van wordt, door je verleden! Dan komt het wel goed.

Groetjs

Heyhoi @Cindyy,

wat erg en vervelend voor je! Ik leef met je mee. 
Ik vind het goed dat je hier over praat op het forum. Daar is het tenslotte voor ha ha!
Maar even een snelle vraag: heb je de verkrachtingen goed met iemand besproken? Ik denk zelf van wel aangezien je vriendje er ook van weet. Maar communicatie is heel belangrijk. Door iemand je verhaal, angsten en vragen te vertellen, lucht je al heel erg op. Op die manier krijg je misschien minder flash backs en angsten als je begint aan de seks.
Verder vind ik het echt super goed en stoer van je dat je je vriendje hebt ingelicht. En ook voor hem doe ik mijn petje af. Hij houd heel goed rekening met je gevoelens en verteld jou dus ook dat jullie kunnen stoppen met de seks wanneer jij dit aan hem vraagt. 
En nu over wat je kan doen tegen je angsten:
Het belangrijkste is denk ik praten, praten en nog eens praten. Mensen die mishandeld zijn en trauma’s hebben gaan ook altijd naar een psychiater. En wat doen ze daar? Praten! 
Nu denk ik niet dat het bij jou zo ver komt tot een psychiater omdat je heel sterk bent en al heel ver bent gekomen. Maar praat bijvoorbeeld er nog eens over met je vriendje, of met je ouders, of met een goede vriend(in). Vooral met je vriendje is dit heel belangrijk.
Een andere tip is: gewoon doen! Dit is makkelijker gezegd dan gedaan, maar je moet het toch een keer doen als je, zoals je al zegt, een ‘normaal’ meisje wilt zijn die ook gewoon seks kan hebben met haar vriendje. 
Vertel je vriendje net voordat jullie het bed in duiken dat je nog steeds angsten hebt en bang bent voor flash backs. Vraag hem ook om het echt rustig aan te doen. Op die manier is hij 100% ingelicht en voel je je misschien fijner en veiliger. En daarna: duik lekker dat bed in. Denk gewoon niet aan je vorige ervaringen maar geniet gewoon van de seks. Probeer je gedachten weg te duwen en kijk je vriendje in de ogen zodat je misschien aan hem denkt. Geniet er gewoon van!
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Ik wens je veel succes. Je kan het hè, zet ‘m op!

Groetjes soyeonx.

Precies wat Kaas en Soyeonx  zeggen. Praat hierover met je vriendje. Hij zal het vast begrijpen en je willen helpen om van deze angsten af te komen.

Ik snap dat je nu ook eens toe bent aan een goede seks ervaring. Heel vervelend dat die angst er nog steeds is. Ik snap dat dat heel lastig kan zijn maar de enige mannier om die angst te doorbreken, is om het gewoon te proberen. Volgens mij heb je een heel lief vriendje dus die zal je ongetwijfeld willen helpen. Pak het gewoon rustig aan. Doe het de eerste keer bevoorbeeld zonder penetratie (alleen vingeren, aftrekken, beffen pijpen, knuffelen, enz). Zo kun je ook de fijne gevoelens koppelen aan seks.

Als je klaar bent voor echte geslachtsgemeenschap, zou ik adviseren dat jij de controle neemt. Als jij bovenop zit, kan jij zelf het tempo en de diepte van de penetratie bepalen. En dit neemt misschien het gevoel weg dat je vriend niet zou stoppen als je dat zou vragen.

 

Groetjess:kissing_heart:

Reageer