Skip to main content
Vraag

Eerste afspraak bij gynocoloog

• March 10, 2026
  • 5 reacties
  • 494 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik was dus laatst bij de gyno. Ik dacht dat dit een veilige vriendelijke zone was. Toen ik de kamer in werd geroepen, vroeg ze of ik ben kleding uit kon doen. Shirt en sokken mochten aan blijven. Ik voelde me erg seksueel geïntimideerd. Daarna vroeg ze me om op het bedje te gaan liggen met mijn benen wijd. Volgensmij is dit niet de bedoeling. Daarna heeft ze me daar beneden aangeraakt. Wel met handschoenen en heel lichtjes, maar ik voel me aangerand en vies. 

Mijn vraag is of dit normaal is?

5 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • March 10, 2026

Ja, een gynaecoloog moet je wel aan je vagina aanraken om je te onderzoeken, dat is haar beroep en ze bedoelt daar niets seksueels mee.  Je hoeft je niet vies te vinden, het is gewoon een medische handeling die in een echt wel veilige omgeving gebeurt.

Forum|alt.badge.img+1

Nou ik weet niet waarom je er heen gaat natuurlijk. Maar ik denk zelf dat dit wel normaal is. Maar ik snap dat het vervelend kan zijn en dat je het zo ervaren hebt!

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • March 10, 2026

Ja dat is heel normaal hoor

het is net als een chirurg die ook niemand kan opereren zonder er aan te komen.

Juu
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • March 10, 2026

Hey ik had toen ook dat ik naar toe moest ik had een man  die was super vriendelijk 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • March 10, 2026

Ja dat hoort er bij maar waarvoor moest je daar naar toe.

Maar je hoeft je zeker niet vies te voelen .

Maar als je onderbroek en benen niet uit elkaar had gedaan had de gynocoloog je niet kunnen onderzoeken.

Maar ik hoop voor je dat er niks erg is met je