Beantwoord

Durf niet uit de kast te komen

  • 25 January 2020
  • 8 reacties
  • 362 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hey hallo, ik ben dus een jongen van 13 jaar. En ik ben bi. Ik ben daar nu ongeveer een half jaar geleden achter gekomen en ik wil graag uit de kast komen, maar ik vind het eng om het te vertellen en ik weet niet tegen wie ik het als eerst moet zeggen. Heeft iemand tips voor me?

Alvast bedankt voor het antwoorden.

icon

Beste antwoord door Anonymous 25 January 2020, 15:36

Bekijk origineel

8 reacties

Heyy

Misschien moet je beginnen met je beste vriend/ beste vriendin (als je die hebt). Als je dit niet ziet zitten kun je het zeggen tegen je ouders, die zullen dat vast niet erg vinden! Ze hebben liever dat je bi of gay bent dan dat je een verkrachter of moordenaar bent, bekijk het zo. Snap wel dat het best moeilijk is om over te beginnen .  Het is denk ik inderdaad een beetje eng, maar tenslotte zijn we 2020, alles kan en alles mag toch?!

groetjes en succes ermee!

Reputatie 2
Badge +1

Kaas123 thx voor het reageren.

Hey,

Als je zelf nog niet echt de behoefte hebt om uit te komen of je er nog te bang voor bent, kan je het beter even laten rusten. Het is beter als je er klaar voor bent om uit te komen. Of als je er een extreme behoefte naar hebt. 

Hey,

Als je zelf nog niet echt de behoefte hebt om uit te komen of je er nog te bang voor bent, kan je het beter even laten rusten. Het is beter als je er klaar voor bent om uit te komen. Of als je er een extreme behoefte naar hebt. 

je moet inderdaad het gevoel hebben dat je echt graag wil vertellen. zelf zou ik het eerst tegen een goede vriend(in) zeggen. of tegen je zus/broer. zodat je diegene om advies kan vragen. aan ouders vertellen is (voormij) het lastigt.

hejjj,

ik maakte er meer een gekke coming out van. ik had een relatie met een meisje uit mn klas die ook lesbian WAS.  en toen vertelde ik dat ik bi ben (weet nu dat ik lesbian ben) ze acsepteerde het direct! het is makkelijker gezegt dan gedaan i know. ben nog steeds niet uitgekomen voor mn 2 mentrixen. (vrouwelijke mentor idk hoe dat heet haha:joy: ) zeg het anders eerst tegen je beste vriend of vriendin. en daarna steeds verder. je kan bijvoorbeeld ook een andere docent in vertrouwen nemen. en daarna je mentor en dan pas je vriendengroep en je klas. je kan het ook tegen je mentor zeggen en die kan je dan misschien helpen uit te komen voor je ouders. dat is hoe ik het aan heb gepakt en ga aanpakken. wil namelijk het graag tegen mn oduers vertellen maar durf niet.   ik geloof in je !

 

succes

 

xx me

Reputatie 2
Badge +1

Hey whyme009, thx voor je reactie. Ik ga het denk ik eerst tegen mn mentor of zus zeggen en dan tegen andere. Dus hetzelfde als jou. Ik hoop dat ik goede reacties van ze krijg!

xx ikbencool4

hoihoi,

Ik weet precies hoe je je voelt. Ik heb ook in die situatie gezeten.

Ik heb bij mezelf bedacht als ik het zo eng vind om te vertellen dan ben ik er nog niet klaar voor om het te vertellen. Als je het toch wil vertellen zou ik beginnen met de personen die je het meest vertrouwd. Je bff bijvoorbeeld of je moeder je zus. En zou kan het verder gaan. Je kan ook een post op insta maken en de volgende dag niet naar school gaan.  Ik hoop dat je er iets aan hebt,

Heel veel succes!

Kusjes:kissing_heart:

Badge

Ik zou kijken aan wie je het wel durft te vertellen en dan zo een beetje proberen op te bouwen naar je ouders enzo

Reageer