Skip to main content

Docenten lachen mij uit

• December 15, 2021
  • 2 reacties
  • 419 Bekeken

Hallo mensen van de kindertelefoon,

Ik ben bolle. Het begon allemaal op een dag waar ik een toets had van wiskunde. Ik heb op deze toets veel fouten gemaakt. Hierdoor werd mijn docent boos op mij. Ze had op de toets geschreven: Hahaha jij bent echt dom dit heb ik zo vaak gezegd in de les jongentje. Ik was er verdrietig over en heb het verteld in lerarenkamer omdat ik mij voelde gekwetst. Maar alle docenten die het hoorden begonnen mij uit te lachen. Ik ben daardoor huilend weggerend. Niet dat ik kan rennen want ik ben dik maar je begrijpt het idee. Na deze hel in de lerarenkamer ben ik naar huis gegaan. Ik dacht er wel nog veel aan thuis.

De volgende dag ging ik weer naar school. Ik had engels. Ik was wat later en wat bleek, dat die vervelende docent tegen de hele klas heeft verteld wat er was gebeurd. Ik was flabbergasted en  zeer depressief. De hele school wist het inmiddels al en ik werd in elkaar geslagen in de pauze. Ik ben naar huis gegaan, maar mijn ouders zeiden dat ik moest opstaan als een man en moest terugvechten. Ik ben een weekje thuis gebleven, maar blijkbaar was het verhaal in de krant gekomen en op straat werd ik zelfs uitgelachen. 

Ik zit nu te twijfelen om zelfmoord te plegen.

hebben jullie advies voor mij? 

hartelijk dank,

bolle

2 reacties

• December 15, 2021

Hai! Pleeg zelfmoord is geen optie. 

Praat met je ouders of vertrouwenspersoon. 

Praat met mensen die je vertrouwt

Het komt allemaal goed. 

Als je dik bent kun je bijvoorbeeld gaan sporten of andere leuke bewegende dingen doen. 

Ik leef met je mee 

Bel anders de Kindertelefoon. 

Xx Sophie 

JipS
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • December 15, 2021

Hoi @ZweetBAN 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes,

Jip van De Kindertelefoon