Vraag

Docent doet rare handelingen

  • 7 April 2021
  • 5 reacties
  • 480 Bekeken

Badge

Mijn docent raakt mij aan op plekken die ik niet fijn vind.  Wat moet ik doen? Ik ben namelijk bang om naar mijn ouders te gaan want die gaan mij niet geloven


5 reacties

Reputatie 2
Badge +1

je moet goed nadenken of het echt zo erg is dat je het gaat zeggen. want er kunnen grote misverstanden komen omdat jij misschien wel overdrijft.

Als het wel echt een kwalijk iets is wat je docent doet zou ik het meteen zeggen. Als je je echt onveilig voelt moet je het wel zeggen. Ga naar een andere docent die je vertrouwd en als je niet durft vertel je het eerst aan een vriendin. Maar wel echt zeggen!!

Als je het niet zegt kan het ook bij andere leerlingen gaan gebeuren.

Badge

Hey ik heb dit zelf ook gehad een tijdje teruge ik durfde t niet te zeggen tegen andere docenten omdat ik bang was dat die op zou komen voor de docent die mij lastige valt op geven moment propte ik t zo erg op dat ik mezelf begon te snijden ik ben toen naar me mentor gegaan en ik zei ik vind t eng om te zeggen tegen me ouders toen zei me mentor dat die dat snapte en hij ging me helpen om t te zeggen me ouders werdt toen zelf gebeld door school en nu is alles opgelost en is die docent van school afgestuurd, dus mijn tip praat erover met je mentor en zeg erbij dat je het eng vind om t aan je ouders te zeggen !! Succes 

JustHereForTheSummer heeft wel gelijk, je moet eerst zeker weten dat de desbetreffende docent verkeerde intenties heeft. Geef eerst gewoon eens aan dat je het niet fijn vindt om aangeraakt te worden. Al gaat hij door, zou ik dit zeker met een andere docent, je mentor of een ander vertrouwenspersoon delen. Zij zullen bij zulke serieuze verdenkingen echt niet zomaar de kant van de docent kiezen. Mochten ze dat nou wel doen of het afwimpelen als ‘het zal vast wel meevallen’, kan je nog een mail naar de directie sturen en dan zou ik het sws met je ouders delen. Zij zullen ongetwijfeld aan jou kant staan en zij kunnen misschien wat meer druk op de school zetten om hier serieus naar te kijken.

Reputatie 4
Badge +3

Ik zou naar mijn mentor gaan en alles vertellen of naar en vertrouwens person . Anders aan mijn moeder als je je er niet fijn bij voeld dan is er iets mis. Okal is dat niet bedoeld, je moet het laaten weeten. het bete zou zijn om het aan die docent te zeggen dat je er niet fij bij voeld. Maar ik begijp dat dat moeilijk is.  Dus vertel het aan iemand die je vertouwt.

Reputatie 6
Badge +7

Je hoeft niet altijd alles aan je ouders te vertellen, maar als je iets niet durft te vertellen is dat een duidelijk signaal dat er iets mis is.   

Dat kun je gebruiken om dit te stoppen. Hij denkt misschien dat jij het fijn vindt of er opgewonden van wordt.  Zijn grootste nachtmerrie is als het uitkomt.  
Dus je kunt iets zeggen als: ‘ik doe nooit iets als ik het niet aan mijn ouders zou durven te vertellen.’  

Dat hint al op vertellen en zal hem waarschijnlijk nerveus maken. Als hij aandringt op ‘niet vertellen’ geef je niet toe, maar zeg je dat dat geheime juist niet goed voelt; dat je je hier niet prettig bij voelt.
En als het niet NU stopt dat je het zeker vertelt. 

 

Hmmmm nog even nadenken.  Het kan zijn dat jij niet de enige bent. Dat weet je niet! Misschien doet of probeert hij het ook bij anderen.   Wil je dat niet stoppen? 
Je zou bijvoorbeeld dit kunnen doen: 

Schrijf kort op wat er gebeurt, maar dat je bv bang bent dat je niet geloofd wordt.
Maak een anoniem email adres aan, of schrijf de exacte link van dit topic over, dan kan een mentor of vertrouwenspersoon het nalezen, en misschien zelfs reageren terwijl jij volledig anoniem blijft. 

Reageer