Vraag

De pil vragen aan m'n moeder

  • 26 April 2019
  • 4 reacties
  • 286 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik wil graag aan de pil, omdat ik en mn vriendje graag een keer seks willen hebben maar ik zit dus niet aan de pil en dat wil ik wel graag (hij volgens mij ook wel) in verband het condoom scheurt ofz. Hoe kan ik aan mn moeder vragen of ik aan de pil mag zonder dat ze weet dat we seks willen? Ik heb ook wel vaak last van mn menstruatie dus ik dacht dat ik misschien dat kan zeggen als excuus?
Kan iemand me helpen hoe ik het moet vragen?

4 reacties

Hey,
Je kunt inderdaad tegen je moeder zeggen dat je aan de pil wil voor het uitstellen van je menstruatie, dat zal ze zeker begrijpen! Succes!
XXX
Ik hoop dat ze dat zal begrijpen, maar ik weet dus ook niet hoe ik het haar moet zeggen/vragen en wanneer het kan omdat het denk ik raar is als ik er opeens over begin.
Misschien kun je zeggen dat je er iets over las of dat je het met een vriendin besprak o.i.d.
Je zou dus zelf voor de juiste context kunnen vormen.
Hey!

Het lijkt me een goed idee om het te vragen in verband met menstruatie. Als je het aandurft is eerlijkheid wel nog steeds het beste.
Je zou zoals bovenstaande tips zeggen kunnen vertellen dat je er met een vriendin over sprak ofnet een filmpje over zag. Je zou ook kunnen wachten tot je eerstvolgende menstruatie en er dan over beginnen.
Zorg dat je de pil steeds correct neemt, enkel dan ben je goed beschermt.

Groetjes
Lot

Reageer