De pil

  • 26 February 2018
  • 8 reacties
  • 234 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hee meiden (en jongens)
Ik word over 2 weekjes 17 jaar oud en heb dan voor 3 maanden een vriend. ik wil al een jaar lang aan de pil en ben zelfs naar de huisarts geweest met mijn moeder. dit is al een halfjaar geleden en ik moest er maar even over nadenken. Mijn moeder ziet het niet zitten. maar ik wil nu echt aan de pil. Als een van de belangrijkste redenen regulatie en de pijn beetje te verminderen. Hiernaast wil ik gewoon zonder zorgen verder kunnen gaan als het gebeurt. Met een kind opgescheept zitten zie ik namelijk helemaal niet zitten. Als ik er nu weer over begin denkt mijn moeder sowieso dat het alleen is zodat ik seks kan hebben. Dit is echt niet zo. Ik weet bijna zeker dat ik het niet mag. Ik heb ook gehoord dat je stiekem de pil kan slikken maar dat vind ik helemaal niet eerlijk tegenover mijn moeder.

Ik zoek gewoon wat tips en misschien ook wat dingen die ik moet weten over de pil?
😃

8 reacties

Waarom wil je dan de pil slikken? Je zegt dat het niet om de seks gaat...
De pil verminderd bdw niet de kans op een SOA, dus zou het alsnog met condoom doen...
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Ik ben uiteraard geen dame, maar heb hier de nodige ervaring mee. Hopelijk kan ik je een beetje op weg helpen.

Vervelend dat je moeder niet echt meewerkt, maar als zij denkt dat het enkel voor seks is en ze dat liever niet hoeft is dat haar goed recht.

Aangezien je sowieso al 16 bent, kun je gewoon zelfstandig naar de huisarts om de pil aan te vragen en krijg je direct het recept mee om op te halen bij de apotheek. Je moeder krijgt daar niks van mee, aangezien je huisarts niks mag delen zonder jouw toestemming.

Als je denkt dat je moeder echt heel lastig gaat doen, zal ik het de eerste maand wel geheim houden dat je hem slikt. Dan kun je namelijk, als je het opbiecht, aangeven dat de pil de pijn echt mindert en dat je er veel baat bij hebt.

Anders maak je gewoon die afspraak bij je huisarts en ga je eerst rustig met je moeder zitten en som je alle voordelen ervan op; niet zwanger, minder pijn, betere regulatie. Je moeder zal er alleen maar op tegen zijn als ze je liever niet sexyeel actief ziet. Maar laten we eerlijk zijn; er zijn meerdere wegen naar Rome, dan maar een condoompje om en gaan. Of in het ergste geval; geen enkele bescherming. Ik denk niet dat jij, maar zeker ook zij daarop zit te wachten. Ze houdt het toch niet tegen, dus dat zou je er ook bij kunnen vermelden.

Probeer eerst het gesprek te voeren en mocht ze er op tegen zijn raadt ik het je toch aan een maandje geheim te houden. Je kan er altijd mee stoppen, dus je verliest er niks mee.

Alles wat je wilt weten over de pil kan je huisarts je haarfijn uitleggen. Mocht je je nou niet zo prettig daarbij voelen kun je ook veel hier: https://www.sense.info/condoom-pil-en-meer/pil vinden.

Veel succes in ieder geval! Laat je ook nog weten wat je van plan bent/hoe het afloopt?
Reputatie 3
Badge +8
@yohem2, er staat toch echt “tegen de pijn en zodat de menstruatie voorspelbaarder wordt”
Waarom wil je dan de pil slikken? Je zegt dat het niet om de seks gaat...
De pil verminderd bdw niet de kans op een SOA, dus zou het alsnog met condoom doen...

zodat de kans op zwangerschap sowieso er niet is. en omdat ik onregelmatig ben
@yohem2, er staat toch echt “tegen de pijn en zodat de menstruatie voorspelbaarder wordt”
precies
Ik stel voor dat je een gesprek met je moeder erover voert.
Daarin kun je dan jouw punten opnoemen om te laten zien dat je het niet slechts vanwege seks doet.
Daarnaast sluit het ongewenste zwangerschappen uit, wat mij wel geruststellend lijkt voor jouw ouders.

Kun je het misschien via je vader regelen?
Lastige situatie, maar zoals hier al word gezegd je bent 16 dus je kan zonder toestemming van je moeder een recept vragen bij de huisarts, succes!

Reageer