Skip to main content

Hoi! Ik hoop dat iemand mij kan helpen.. ik heb dinsdag voor het laatst seks gehad en ik slik de pil prima. Maar ik dacht Donderdagochtend dat ik de pil was vergeten. (Maar had hem op Woensdagavond toch ingeslikt). Gedachteloos had ik die van donderdag ingeslikt, maar dus wel in de ochtend. Als ik de andere dagen afmaak in de ochtend, ben ik dan nog beschermd? 

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen 

mvg :-)

Hey daar!

Aangezien ik ook maar een jongen ben, heb ik eventjes snel wat onderzoek voor je gedaan! Dit is wat ik heb gevonden.

Hopelijk heb je hier iets aan! Fijne nacht verder.

“Je weet dat je, voor zover mogelijk, de pil elke dag moet innemen en dat liefst op hetzelfde tijdstip.
Als je vergeet de pil in te nemen op het gebruikelijke tijdstip, is het zeer belangrijk dat het tijdsverschil niet groter is dan 12 uur. Alleen dan ben je nog beschermd.
Als je langer dan 12 uur wacht, verliest de pil haar betrouwbaarheid als anticonceptiemiddel.

Als je de pil vergeten bent:

• in week 1 of week 2 van jouw cyclus, dan mag je de vergeten pil innemen samen met de volgende pil (een voorbeeld: op dinsdag stel je vast dat je op maandag jouw pil niet ingenomen hebt. Slik dan op dinsdag twee pillen, die van de maandag en die van de dinsdag). Neem de rest van de strip normaal verder in tot hij helemaal leeg is.
  • in week 3 van jouw cyclus, is de contraceptieve werking van jouw pil niet langer betrouwbaar. Gebruik gedurende minstens 7 dagen nog een andere anticonceptiemiddel naast de pil, bijvoorbeeld een condoom.”

Bron: https://www.gynandco.be/nl/mijn-eerste-pil-7-belangrijke-vragen/#:~:text=Wat%20doen%20als%20je%20de,dan%20ben%20je%20nog%20beschermd.

Ik waardeer de moeite heel erg, dankjewel 🙂 maar ik ben de pil alleen niet vergeten heb m gewoon ingenomen gister om 22.30 of 23.00 maar heb m in de ochtend nog ingenomen 

maar kon het niet op internet vinden :/

Aha, ik zie wat je bedoelt. Excuses, het word tijd dat ik ook ga slapen haha 😅

Zoals vaak te lezen is op de verpakking is dat als je klachten krijgt (misselijkheid, hoofdpijn) is het belangrijk dat je een arts informeert. Bij jonge meisjes kan het zijn dat je bloed verliest bij een verhoogde dosis van de pil. Belangrijk is dat je het dus even in de gaten houdt.

Ga gewoon door met de strip, maar houd dus wel in de gaten dat de dagen niet meer kloppen.

Bronnen: https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/medicijnen/vraag/284567/ongeluk-2-anticonceptie-pillen-geslikt/ https://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h30863.pdf

Slaaplekker voor straks!

Hahaha maakt niet uit hoor ben blij dat je mij wilt helpen. 🙂 ik denk dat ik morgen voor de zekerheid nog de apotheek ga bellen. Maar alsnog bedankt!! 

Slaaplekker btw :-)

Is helemaal goed! Je kunt ook altijd nog even de bijsluiter lezen, daar staat op beschreven wat een overdosis doet en wat je het beste kunt doen. Houd het even in de gaten vannacht en bellen als je je niet lekker begint te voelen.

Groetjes!

Heey,

Als ik jouw topic en de gegeven informatie lees in de reacties, denk ik niet dat je je veel zorgen hoeft te maken.

Stel je was je pil vergeten, zou je het alsnog innemen en voor de rest gewoon innemen zoals je gewend was.

Jij hebt er alleen twee geslikt, één 's avonds en één 's ochtend. Ik zou verder gaan met innemen zoals je gewend was. Dus elke avond.

Mocht je toch twijfelen kun je het ook altijd even vragen aan je huisarts of apotheek. Die hebben hier meer verstand van.

Groetjes,
Simply Me

Reageer