Skip to main content

Hii!

Ik ga volgende week zaterdag op een date met een jongen. Hij heeft al wel tussen de regels door laten weten dat hij interesse in me heeft, daarom is het ook een date. Ook weet hij dat ik ontgroend wil worden. We gaan samen netflixen, maar hoe moet ik dat doen? Moet ik dan echt met gaan ‘cuddlen’ of gewoon naast elkaar. Kan ik ook verwachten dat als we gaan zoenen we misschien verder gaan? Ik ben er een beetje onzeker over hahaha! Ik ben 15 btw dus ben geen brugklasser meer whahaha. Maar hoe moet ik dit aanpakken?

Heyy, ik denk dat spanning sws wel normaal is bij een ontgroening maar ik denk dat als jij je gewoon op je gemak voelt bij hem en gewoon doet waar jij je fijn bij voelt dat de rest wel vanzelf gaat.

Heyy, ik denk dat spanning sws wel normaal is bij een ontgroening maar ik denk dat als jij je gewoon op je gemak voelt bij hem en gewoon doet waar jij je fijn bij voelt dat de rest wel vanzelf gaat.

Hi! dankjewel voor je reactie, maar hoe moet ik dat met netflixen doen? 

Hallo Brugklassertjexx :)

Je kunt misschien aan hem voorstellen wat hij wilt kijken op Netflix en kijken of jij het ook leuk vindt. 

-TheMightySlayer <3

Hallo Brugklassertjexx :)

Je kunt misschien aan hem voorstellen wat hij wilt kijken op Netflix en kijken of jij het ook leuk vindt. 

-TheMightySlayer <3

Hi! Ja dat wilde ik al doen, maar ik weet niet hoe ik moet gaan liggen zegmaar. Moet ik knuffelen of gewoon zitten of liggen idk

Hoi Brugklassertjexx!

Als je naast elkaar zit kan je misschien je hoofd op zijn schouder leggen. Of iets dichter bij hem gaan zitten. En je kan ook gewoon een disney film kijken ofzo want dat is misschien wel grappig zodat er ook nog een luchtige sfeer is. Sowieso iets waar jullie je allebei comfortabel bij voelen.  En het is misschien leuk om zelf iets van een zak chips mee te nemen om op te eten 🙂. En na de film kan je een spel spelen zoals kwartet of iets anders. Kijk hoe de sfeer is voor jou en als het niet fijn is kan je gewoon weggaan.  (maar dat gebeurd vast niet) Groetjes! (Ik ben btw 13 dus ik heb hier misschien niet het beste advies over haha.)

onnodige quote verwijderd

@Rainbowlolly 
Dankjewel!

Aai hem gewoon lekker over zijn hoofd, steel zijn schouders. Ga tegen hem aanliggen en kijk wat er gebeurt als je verder gaat met je hand. Kijk elkaar goed aan en vraag of het oke is!

Doe wat goed voelt op het moment en vooral niet doen wat niet goed voelt. 

Spanning is normaal, betekent ook dat je geïnteresseerd bent in die persoon en wat er kan gebeuren. 

Het belangrijkste is dat je het leuk hebt en kan ontspannen, jezelf kan zijn. Met het zoenen en meer hoef je je eigenlijk niet bezig te houden, als het gebeurt gebeurt het. 

Hey!

Spanning voor ontgroening is hardtstikke normaal, je moet alles nog gaan uitvinden en dat is allemaal heel spannend.

Mijn eerste tip is er niet aan te denken, je druk maken erover gaat niemand helpen. Vergelijk het met veters strikken, als je gestresst bent en je opgejaagd voelt, gaat het sowieso fout, terwijl je het normaal gesproken blind kan. Kijk het op dat moment maar aan wat je voelt, als je er zin in hebt ga je ervoor en als de mood er niet voor is dan doe je het niet.

Dat "laten gebeuren" betekent overigens niet dat je het overal maar mee eens moet zijn, geef goed je grenzen aan!

Stel nou dat je zit te Netflixen en je voelt aan dat je de behoefte hebt zijn er een paar dingen die je kan doen afhankelijk van hoe jij als persoon bent.

Persoonlijk begin ik altijd met een beetje aaien en aanvoelen hoe de ander erin zit, als hij/zij schrikt en wegtrekt, moet je diens grenzen accepteren, maar als ze terug beginnen te aaien zit het goed. In jouw geval zou je dus kunnen aaien over zijn been of arm. Meestal begrijpt de ander de hint wel en escaleert het verder.

Stel nou dat je dat gedaan hebt en hij maakt geen move omdat hij het zelf ook vind kan je de agressieve move maken over zijn schoot heen te gaan zitten, op die manier kan hij er niet meer omheen en mocht het voor hem onduidelijk zijn snapt hij de hint dan wel, plus, je zit gelijk klaar voor een goede make out session.

Wat je daarna doet kan ik je geen tips over geven, ik merk zelf namelijk dat mijn "primitieve" ik het van me overneemt en dat alles natuurlijk verloopt. Blijf gewoon aaien en strelen en van het een komt het ander. Als je wil escaleren naar meer, is het een goed idee als jij het aangeeft door eventueel kleding uit te trekken of het letterlijk te zeggen. Een jongen die het voor het eerst doet zal vaak wat afwachtend zijn, aangezien hij bang is over grenzen heen te gaan. 

Paar general rules of thumb:

Nee is nee, ook bij mannen, doe het veilig als je iets doet, praat met elkaar wat je wilt en wat goed voelt! Je kan niet ruiken aan elkaar wat de ander wil, dus praat erover. Spreek spanning uit, als je aangeeft dat je iets spannend vindt kan de ander daar rekening mee houden en versterk je je connectie omdat je je kwetsbaar opstelt!

Oftewel, communicatie is key! Heel veel plezier, want daar doe je het uiteindelijk voor :) 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon 

Hii! Super bedankt, nu sta ik er al veel relaxter in😊

Volg je gevoel. Doe wat goed voelt. Maar ga niet in één keer te ver. Vertrouwen is het belangrijkste punt!

onnodige quote vrrwijderd

Hoe was de date gegaan??

Reageer